Jak już zapewne wszyscy wiedzą dawna sala C06 zamieniła się w Bibliotekę Umysłu. To tu, zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem, odbywają się zajęcia rewalidacyjne. Dzięki nowym sprzętom i pomocom dydaktycznym stały się one bardzo atrakcyjne, co potwierdzają nie tylko nauczyciele, ale także uczniowie.
W ramach akcji dotyczącej walki z hałasem, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów wrażliwych na dźwięki od dnia 2 marca w naszej szkole nie będzie ŻADNYCH DZWONKÓW! Na korytarzach i w salach są zegary, które z pewnością pomogą nam regulować czas pracy. Prosimy uczniów o punktualne przychodzenie na zajęcia. Brak dzwonka nie jest usprawiedliwieniem spóźnienia. Uczmy się kontrolować czas.
W piątek, 21 lutego na szkolnych korytarzach i w klasach można było spotkać np. Małego Księcia, Balladynę, Anię Shirley, Harrego Pottera, Pippi Langstrump, Księdza Robaka czy innych bohaterów literackich . Główny hol naszej szkoły ozdobiły wykonane przez uczniów piękne plakaty tematycznie nawiązujące do znanych i lubianych lektur. Miłośnicy łamigłówek i języka ojczystego mogli rozszyfrować znaczenie frazeologizmów umieszczonych w różnych zakątkach szkoły lub odnaleźć QRkody z ukrytymi błędami językowymi, które oczywiście należało skorygować. A skąd to całe zamieszanie? Otóż 21 lutego obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Ma on nam przypomnieć „o roli i miejscu języka polskiego w życiu każdego Polaka”. Uświadomić, że poprzez język budujemy swoją tożsamość, szukając odpowiedzi na pytanie, kim jesteśmy? Datę 21 lutego wybrano nie przez przypadek. Ma ona bowiem upamiętnić wydarzenia z 1952 roku, kiedy to w stolicy Bangladeszu doszło do demonstracji, a następnie zamordowania 5 studentów domagających się uznania ich języka ojczystego- bengalskiego - za jeden z dwóch urzędowych języków ówczesnego Pakistanu. Oby już nigdy więcej nikt nie musiał umierać za swój język ojczysty! My, polonistki, cieszymy się, że właśnie tego dnia byliście z nami! Szczególnie dziękujemy tym uczniom, którzy z radością i młodzieńczą spontanicznością włączyli się do naszej zabawy. Gratulujemy wspaniałych pomysłów na stroje oraz plakaty wykonane przez uczniów klas: 8b, 8d, 8e, 5d, 5e, 5g! Jednocześnie informujemy, że w konkursie na odczytanie frazeologizmów najlepszymi okazali się ( od 1 do 3 miejsca) : Pola Wasilewska (klasa 5b), Igor Bogaciel (klasa 6a) i Piotr Wiślicki (klasa 6a). Na początku tygodnia nagrodzimy też najładniejsze plakaty. O naszym werdykcie poinformujemy poprzez e- dziennik.
Za nami pierwszy tydzień zajęć w Bibliotece Umysłu. Był to tydzień "testowy", ponieważ chciałyśmy się przekonać czy tego typu pracownia zainteresuje uczniów oraz czy będą potrafili podporządkować się zasadom tam panującym. Okazało się, że uczniowie naszej szkoły to ludzie niezmiernie ciekawi i odważni, wręcz rządni nowych przygód i wyzwań, a przy tym zdyscyplinowani. Bardzo nas to cieszy! W pierwszym tygodniu funkcjonowania Biblioteki Umysłu zorganizowano zajęcia na 6 długich przerwach i wzięło w nich udział 30 osób. Poza tym na prośbę nauczycieli przeprowadzono 2 dodatkowe zajęcia, w których uczestniczyło 12 uczniów. Nowa sala wzbudziła też niemałe zainteresowanie wśród dorosłych. Odwiedziło ją dotychczas 10 nauczycieli, którzy nie tylko oglądali pomoce, ale także testowali je :-) Zapraszamy na zajęcia w przyszłym tygodniu!
Luty to czas podsumowań uczniowskich osiągnięć w I semestrze. Z tej właśnie okazji 13 lutego odbył się w naszej szkole uroczysty apel, podczas którego najlepszym uczniom wręczono stypendia oraz pogratulowano sukcesów. Obecna na uroczystości pani dyrektor podziękowała naszej młodzieży za rzetelną i sumienną pracę oraz godne reprezentowanie naszej szkoły w środowisku. Jesteśmy dumni z naszych stypendystów, którzy stanowią całkiem liczne grono. Pani dyrektor wręczyła bowiem 43 uczniom stypendia za wysokie wyniki w nauce, a 54 uczniom stypendia za osiągnięcia sportowe na szczeblu powiatowym, wojewódzkim czy ogólnopolskim. Wśród naszych stypendystów znalazła się niewielka, elitarna grupa 15 uczniów, którzy mogą poszczycić się podwójnym stypendium – za wysokie wyniki w nauce oraz osiągniecia sportowe. Tym ostatnim gratulujemy szczególnie! Specjalne słowa uznania należą się uczniowi klasy 8a, który otrzymał powołanie do Wojewódzkiej Kadry Młodzików w żeglarstwie, w klasie laser 4.7 na rok 2020. Uczeń ten otrzymał również nominację do kadry narodowej Polskiego Związku Żeglarstwa na rok 2020 w sekcji Akademia Żeglarstwa Regatowego Polskiego Związku Żeglarstwa. Wręczenie oficjalnych nominacji odbędzie się w Warszawie 13 marca. Cieszymy się z sukcesów naszego ucznia, serdecznie mu gratulujemy oraz życzymy pomyślnych wiatrów!
Michalinko, od tygodnia walczymy z zakupionymi na licytacji puzzlami ? Wszystkie grupy z zajęć korekcyjnych-kompensacyjnych podjęły wyzwanie ich ułożenia. Została już najtrudniejsza część, gdyż każdy element niczym nie różni się od pozostałych. Nie poddajemy się, dlatego zapraszamy wszystkich, którzy chcą się z nimi zmierzyć na przerwach do sali B106. Pozdrawiamy Cię serdecznie ?
Podczas apelu podsumowującego osiągnięcia uczniów w I semestrze bieżącego roku szkolnego nastąpiło uroczyste wręczenie nagród zwycięzcom konkursów organizowanych w ramach projektu „Ornitologiczny Super – Uczeń”. Konkurs ten zastąpił trwającą 10 lat „Ptasią ekstra – klasę”. OSU składał się z trzech etapów, na których uczniowie starali się jak najlepiej wykonać określone zadanie oraz zdobyć jak największą ilość punktów. Zatem, aby wygrać cały konkurs należało wziąć udział w trzech etapach i wypaść w większości z nich świetnie. I etapem był konkurs plastyczny pod nazwą „Ptaki Mazur”. Najciekawsze prace wykonali: I m. – Nikola Dąbrowska kl. III a II m. - Aleksander Kozłowski kl. III b III m. – Gabriela Lalak kl. II a Wyróżnienia: Dawid Radzikowski-Przestrzelski kl. II c, Zofia Laszczkowska kl. III a, Dorota Metka kl. II b.
Aktywna przerwa, to projekt-eksperyment, który realizowaliśmy w szkole od 17 do 21 lutego. Jego celem było zaproponowanie uczniom klas I-III alternatywnego sposobu spędzenia długich przerw. W przedsięwzięcie zaangażowali się harcerze oraz ósmoklasiści, którzy codziennie przychodzili na piętro klas młodszych i proponowali różnorodne zabawy np. piłka parzy, ziemia-woda, kolory, głowa-ramiona-kolana-pięty. Nie mogło oczywiście zabraknąć harcerskich pląsów oraz gier zręcznościowych. Hitem okazała się wspólna nauka i tańczenie „belgijki”. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Komu nie przypadły do gustu zabawy w harcerskim kręgu, układał puzzle, grał w dobble, domino lub jengę. Początkowo niektóre dzieci nie chciały angażować się w zabawę, wstydziły się, mówiły, że nie chcą, nie potrafią. Jednak z przerwy na przerwę zainteresowanie było coraz większe, a maluchy pytały ósmoklasistów, kiedy znowu przyjdą. Co eksperyment dał młodszym uczniom? Aktywne, bezpieczne i ciekawe długie przerwy. A co dał starszym uczniom? Szczególnie ósmoklasiści podchodzili do projektu aktywnych przerw z lekką rezerwą. Uważali, że dzieci z klas I-III, to najbardziej hałaśliwa grupa w szkole, której nie da się okiełznać. Po tygodniu nastąpiła zmiana. Niektórzy zadeklarowali, że mimo zakończenia akcji nadal będą odwiedzać młodszych kolegów na długich przerwach i angażować ich do zabawy. Dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie w aktywne przerwy.
Biblioteka szkolna zorganizowała dla swoich czytelników kilka konkursów, w których brali udział uczniowie klas młodszych oraz IV – VIII. Konkurs na najciekawszą zakładkę do książki cieszył się wielkim zainteresowaniem wśród uczniów klas I – III. Do biblioteki wpłynęło wiele ciekawych prac, wykonanych różnymi technikami plastycznymi. Część z nich była wyklejana, część malowana, a jeszcze inne wyszywane, rysowane itd. Komisja oceniająca te prace miała bardzo trudny wybór, jednak postanowiono przyznać następujące miejsca: I m. - Amelia Górko kl. III c II m. - Iga Kornak kl. II b III m. - Nikodem Łazar kl. II d Wyróżnienia: Aleksander Kozłowski III b oraz Antonina Bekier III c
W XIV Festiwalu Piosenki Europejskiej, organizowanym przez Szkołę Podstawową nr 3 w Giżycku, naszą szkołę reprezentował uczeń klasy 5b Bartosz Skórnóg. Wykonał francuską kołysankę "Au clair de la lune". Ucznia przygotowała pani Joanna Bossowska. Gratulujemy udanego występu?