W drugim semestrze trzy klasy z naszej szkoły: 2a, 2c i 3b uczestniczyły w projekcie „ABC empatii- edukacja włączająca”. Celem projektu było uświadomienie uczniom występujących niepełnosprawności i różnych schorzeń oraz objaśnienie związanych z nimi różnic w codziennym funkcjonowaniu. Istotna również była nauka tolerancji, empatii i zrozumienia wobec inności.
Wymienione klasy przeprowadziły zajęcia, na których uczniowie dowiedzieli się m.in. czym się różnią się osoby niewidome od słabowidzących, kim jest osoba z niepełnosprawnością słuchu, jakie cechy posiada osoba ze spektrum autyzmu czy Zespołem Downa. Dzieci dowiedziały się również, jak funkcjonują osoby z astmą, cukrzycą, porażeniem mózgowym lub chore na białaczkę. Zapoznały się z trudnościami z jakimi borykają się na co dzień w/w osoby, z jakich urządzeń i nietypowych „gadżetów” korzystają, aby ułatwić swoje funkcjonowanie w życiu codziennym. Poznały sześciopunktowy alfabet Braille’a, rozpoznawały za pomocą dotyku i węchu różne przedmioty, rysowały z zawiązanymi oczami rysunek według instrukcji, czy też pokonywały z pozoru łatwy tor przeszkód- co nie było prostą sprawą. Odwiedził nas także uczeń naszej szkoły z klasy ósmej posiadający aparat słuchowy. Opowiedział nam o tym, jak funkcjonują na co dzień osoby niedosłyszące, z jakimi trudnościami muszą się zmierzyć w porównaniu do osób „zdrowych”. Dzieci odczytywały mowę z ruchu warg w zabawie „Głuchy telefon” i próbowały swoich sił w języku migowym starając się „zamigać” swoje imię i proste zdania.
Wykonały także zdrowe kanapki po zajęciach dotyczących cukrzycy- dowiedziały się, dlaczego tak ważny jest zdrowy tryb życia i zbilansowana dieta.
To były niezwykle ciekawe i pouczające zajęcia.