87 428 90 60  
sekretariat@sp7.gizycko.pl

ul.Wodociągowa 8
11-500 Giżycko


Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /templates/dd_speedtruck_109/library/Designer/Content/SingleArticle.php on line 198

dyktando4 października 2019 roku w Gminnym Ośrodku Kultury I Rekreacji w Wilkasach uczniowie z jedenastu szkół powiatu giżyckiego sprawdzili swoje umiejętności w XVI Regionalnym Konkursie Ortograficznym “Gżegżółka 2019”. W zmaganiach z ortografią wzięło udział trzydzieścioro troje uczniów – była to rekordowa liczba uczestników w historii konkursu. Naszą szkołę reprezentowało troje uczniów: Julia Koc (VIII a), Gabriel Świętojański (kl. VIII a) I Tamara Pacewicz (kl. VII c). O godzinie 11.00, Pani Irena Sekścińska-Kozioł, przeczytała uczestnikom tekst do napisania. Nie należał on do łatwych. Pojawiły się zarówno wyrazy i wyrażenia rzadko używane na co dzień (np. Żorżeta, handryczyć, rzężący rzęch), jak i te, które już zadomowiły się w naszym języku – billboardy, cool, college. Dyktando przygotowali: dr hab. Jarosław Liberek i mgr Sebastian Surendra z Instytutu Filologii Polskiej UAM w Poznaniu. galeria

Po napisaniu dyktanda uczniowie skosztowali słodkości przygotowanych przez organizatorów, a jury przystąpiło do sprawdzania prac. Po skrupulatnej analizie błędów wyłoniono zwycięzców. Mistrzem XVI Regionalnego Konkursu Ortograficznego “Gżegżółka 2019” została uczennica z SP Rydzewo, II miejsce zajął uczeń z SP Bystry, a III – reprezentant SP nr 1 w Giżycku. Uczennica SP nr 7, Julia Koc, uplasował się na piątym miejscu, a Gabriel Świętojański na ósmym. Drużynowo SP nr 7 zajęła trzecie miejsce. Ostatnim etapem konkursu było wręczenie zwycięzcom nagród, statuetek i dyplomów przez Panią Ewę Sobieską – dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury I Rekreacji w Wilkasach. Podczas olimpiady ortograficznej zostały zrealizowane jej istotne cele, m.in. Krzewienie I promowanie poprawnej polszczyzny oraz podnoszenie sprawności ortograficznej