W piątek, 21 lutego na szkolnych korytarzach i w klasach można było spotkać np. Małego Księcia, Balladynę, Anię Shirley, Harrego Pottera, Pippi Langstrump, Księdza Robaka czy innych bohaterów literackich . Główny hol naszej szkoły ozdobiły wykonane przez uczniów piękne plakaty tematycznie nawiązujące do znanych i lubianych lektur. Miłośnicy łamigłówek i języka ojczystego mogli rozszyfrować znaczenie frazeologizmów umieszczonych w różnych zakątkach szkoły lub odnaleźć QRkody z ukrytymi błędami językowymi, które oczywiście należało skorygować. A skąd to całe zamieszanie? Otóż 21 lutego obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Ma on nam przypomnieć „o roli i miejscu języka polskiego w życiu każdego Polaka”. Uświadomić, że poprzez język budujemy swoją tożsamość, szukając odpowiedzi na pytanie, kim jesteśmy? Datę 21 lutego wybrano nie przez przypadek. Ma ona bowiem upamiętnić wydarzenia z 1952 roku, kiedy to w stolicy Bangladeszu doszło do demonstracji, a następnie zamordowania 5 studentów domagających się uznania ich języka ojczystego- bengalskiego - za jeden z dwóch urzędowych języków ówczesnego Pakistanu. Oby już nigdy więcej nikt nie musiał umierać za swój język ojczysty! My, polonistki, cieszymy się, że właśnie tego dnia byliście z nami! Szczególnie dziękujemy tym uczniom, którzy z radością i młodzieńczą spontanicznością włączyli się do naszej zabawy. Gratulujemy wspaniałych pomysłów na stroje oraz plakaty wykonane przez uczniów klas: 8b, 8d, 8e, 5d, 5e, 5g! Jednocześnie informujemy, że w konkursie na odczytanie frazeologizmów najlepszymi okazali się ( od 1 do 3 miejsca) : Pola Wasilewska (klasa 5b), Igor Bogaciel (klasa 6a) i Piotr Wiślicki (klasa 6a). Na początku tygodnia nagrodzimy też najładniejsze plakaty. O naszym werdykcie poinformujemy poprzez e- dziennik.