87 428 90 60  
sekretariat@sp7.gizycko.pl

ul.Wodociągowa 8
11-500 Giżycko

dyplomikW naszej świetlicy realizowaliśmy Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Europa i ja". W trakcie realizacji projektu poznawaliśmy sąsiada Polski – Ukrainę. Dowiedzieliśmy się jakie symbole narodowe ma Ukraina, poznaliśmy bajkę ludową "Rukawyczka", stworzyliśmy słownik obrazkowy ukraińsko-polski, podróżowaliśmy po najpiękniejszych miejscach Ukrainy, poznaliśmy zwierzęta, kuchnię ukraińską oraz nauczyliśmy się liczyć do 10 w języku ukraińskim :) galeria

https://view.genial.ly/61d47b12d2c6070de78048eb/presentation-ukraina

IMG 20230315 133913W weekend marcowy w Ciechanowie odbyły się Mistrzostwa Mazowsza w pływaniu. Uczennica klasy IVA Zuzanna Szlejter zajęła 3 miejsce na 400m stylem dowolnym zdobywając brązowy medal, 4 miejsce na 200 m zmiennym, 5 miejsce na 50m klasykiem i 6 miejsce na 100m zmiennym. Gratulacje Zuziu :)

JK3Słoneczko coraz wyżej, robi się coraz cieplej i perspektywa wytrzymania w ławce przez 45 minut nie jest zbytnio kusząca. Gdy klasa 4c przed lekcją języka polskiego została poproszona o wzięcie ze sobą na zajęcia kurtek, wiedziała już, że nie będzie to zwykła lekcja. Po przypomnieniu sobie wiadomości o rzeczowniku i poznaniu GANGU PRZYPADKÓW, młodzież udała się na plac manewrowy. Tam podzieleni na sześć drużyn dostali zadanie, by namalować chopka i zagrać w klasy. Nie miała to być jednak tradycyjna gra. Uczniowie skacząc na jednej nodze mieli utrwalać kolejność, nazwy i pytania przypadków. Jedna osoba z grupy kontrolowała poprawność wykonania zadania. Reszta wytrwale skakała. Było mnóstwo zabawy i uciechy, że te owiane złą sławą przypadki tak szybko weszły do głowy :) galeria

abcW ubiegłym tygodniu klasa 2c wzięła udział w kolejnym projekcie, tym razem dotyczącym edukacji włączającej „ABC-empatia”. Celem projektu jest zapoznanie uczniów z różnymi niepełnosprawnościami czy chorobami (m.in.: astma, cukrzyca, białaczka), tolerancja i szacunek wobec „inności” oraz zrozumienie funkcjonowania takich osób w społeczeństwie. Pierwsze zajęcia dotyczyły osób niewidomych i słabowidzących. Dzieci dowiedziały się, co to jest empatia oraz co oznacza, że osoba jest niepełnosprawna wzrokowo; czym różnią się osoby niewidome, a jak postrzegają otoczenie osoby słabowidzące. Wysłuchały listu niewidomej uczennicy opisującej swój dzień, z czym musi się zmierzyć i jak jest odbierana przez innych. Zapoznały się z trudnościami z jakimi borykają się na co dzień osoby niewidome oraz z jakich urządzeń i nietypowych „gadżetów” korzystają, aby ułatwić swoje funkcjonowanie w życiu codziennym. Wyświetlony film i prezentacja z pewnością przybliżyły dzieciom temat. galeria

Czytaj więcej: ABC empatia - osoby niewidome

szymboW ramach kolejnej aktywności związanej z obchodami Roku Wisławy Szymborskiej w naszej szkole chętni uczniowie 17 marca wzięli udział w konkursie wiedzy o biografii noblistki. Śmiałkowie rywalizowali ze sobą na platformie Kahoot, rozwiązując quiz składający się z 20 pytań. Ci, którzy bardzo uważnie zapoznali się z gazetką znajdującą się przy gabinecie wicedyrektora, nie mieli z nim najmniejszych problemów. Podium prezentowało się następująco:
I. miejsce Ida Bogaciel z 8c
II. miejsce Zofia Laszczkowska z 6a  galeria
III. miejsce Aleksandra Aleksiejczuk z 8c.
Zwyciężczyniom serdecznie gratulujemy!

pomiaryDatę 14 marca w notacji amerykańskiej zapisuje się jako 3.14, co kojarzy się z przybliżeniem liczby Pi. Ten dzień uznano za Dzień Liczby Pi. Również w 4c na matematyce odbyły się zajęcia związane z tym świętem. Dzieci rysowały okręgi o danej średnicy, badały długość okręgu za pomocą sznurka, mierzyły średnicę – obiektem badania był brzeg kubeczka. Dowiedziały się, że można obliczyć długość okręgu z wykorzystaniem liczby pi. Uczniowie wykonali obliczenia za pomocą kalkulatora i sprawdzili, komu udało się najdokładniej wyznaczyć długość okręgu za pomocą sznurka. Stwierdzili, że wygodniejsze jest obliczenie długości okręgu przy pomocy liczby Pi niż za pomocą sznurka. Dzieci rysowały również miasteczko liczby Pi, wykazując się kreatywnością i cierpliwością. Prace ozdobią pracownię matematyczną. galeria

formaPrzez dwa kolejne tygodnie klasy piąte na lekcjach plastyki mierzyły się z trudnym wyzwaniem formy i materii rzeźbiarskiej. Wspaniali uczniowie tworzyli zachwycające głowy z plasteliny. Powstały prawdziwie piękne formy, oryginalne i z charakterem. Zapraszamy do oglądania. galeria

mniejszościPodczas zajęć wiedzy o społeczeństwie uczniowie klas VIII prezentują informacje o mniejszościach narodowych i etnicznych. Oprócz teorii niektórzy postanowili potraktować zagadnienie w sposób praktyczny i przygotowali smakołyki związane z kuchnią poszczególnych mniejszości. Podczas zajęć w różnych klasach można było spróbować jak smakuje m.in: niemiecka sałatka ziemniaczana (Kartoffelsalat), korowaj (tradycyjne pieczywo, najczęściej weselne), kibiny litewskie z jabłkiem, sernik litewski, babka ziemniaczana, maca, latkes (placki ziemniaczane w wersji kuchni żydowskiej, podawane ze śmietaną lub musem jabłkowym), słodkie szyszki. Wszystkim uczniom serdecznie dziękuję za zaangażowanie. galeria

na lekcji telTelefon z dostępem do Internetu może stanowić wspaniałe narzędzie dydaktyczne. Przekonali się o tym uczniowie klas ósmych podczas powtórki z historii. Młodzież korzystając z aplikacji do odczytywania QR kodów, grała na zajęciach w gry dydaktyczne. W ten sposób utrwalała materiał dotyczący komunizmu w Polsce. Zaangażowanie w wykonanie zadania 100%, a i wiedza zadziwiająco szybko weszła do głowy.

galeria