Nasza szkoła 21 marca- Pierwszego Dnia Wiosny- obchodziła Dzień Kolorowej Skarpetki solidaryzując się z osobami z Zespołem Downa. Dzięki temu dzień ten był nie tylko wiosenny ale i bardzo kolorowy😊
II Maraton Rozwiązywania Zadań Egzaminacyjnych za nami. 43 ósmoklasistów pod opieką nauczycieli matematyki pracując w 21 grupach rozwiązało 343 zadania. Było cudownie. Kolejny maraton wkrótce.
W naszej świetlicy realizowaliśmy Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Europa i ja". W trakcie realizacji projektu poznawaliśmy sąsiada Polski – Ukrainę. Dowiedzieliśmy się jakie symbole narodowe ma Ukraina, poznaliśmy bajkę ludową "Rukawyczka", stworzyliśmy słownik obrazkowy ukraińsko-polski, podróżowaliśmy po najpiękniejszych miejscach Ukrainy, poznaliśmy zwierzęta, kuchnię ukraińską oraz nauczyliśmy się liczyć do 10 w języku ukraińskim :)
Uczniowie klasy III b w dniu Światowego Dnia Zespołu Downa zrealizowali jeden z tematów należących do nowego projektu ABC -empatia, do jakiego włączyli się w tym semestrze. Celem projektu jest poznanie odmienności innych ludzi borykających się z różnymi chorobami, niepełnosprawnościami. Chcemy nauczyć dzieci tolerancji, szacunku i empatii wobec innych. Na zajęciach uczniowie tej klasy poznali co to jest Zespół Downa i co go charakteryzuje. Obejrzeli prezentację oraz odkodowali symbol Osób z Zespołem Downa. Od dziś uczniowie klasy IIIb wiedzą ze Zespół Downa to nie choroba a wada genetyczna oraz potrafią wykazać się empatią w stosunku do takich osób.
Słoneczko coraz wyżej, robi się coraz cieplej i perspektywa wytrzymania w ławce przez 45 minut nie jest zbytnio kusząca. Gdy klasa 4c przed lekcją języka polskiego została poproszona o wzięcie ze sobą na zajęcia kurtek, wiedziała już, że nie będzie to zwykła lekcja. Po przypomnieniu sobie wiadomości o rzeczowniku i poznaniu GANGU PRZYPADKÓW, młodzież udała się na plac manewrowy. Tam podzieleni na sześć drużyn dostali zadanie, by namalować chopka i zagrać w klasy. Nie miała to być jednak tradycyjna gra. Uczniowie skacząc na jednej nodze mieli utrwalać kolejność, nazwy i pytania przypadków. Jedna osoba z grupy kontrolowała poprawność wykonania zadania. Reszta wytrwale skakała. Było mnóstwo zabawy i uciechy, że te owiane złą sławą przypadki tak szybko weszły do głowy :)
17 marca w klasach I-III odbyło się spotkanie z Panem Przemysławem Jakóbczykiem, autorem książek o przygodach nastoletniej Zuzy. Dziewczynka przeciwstawiając się spotkanym przez siebie kłopotom, przeżywa wiele niezwykłych historii. „Księga samodzielności czyli przygody Zuzy na bezludnej wyspie” jest pierwszą z serii 4 książek opisujących przygody dwunastolatki. Każdy z tomów przedstawia przygody dziewczynki na innym kontynencie: tom I - „W drodze do Ameryki Południowej” , tom II - w Azji, tom III - w Australii, natomiast tom IV - w Ameryce Północnej. Książki te w ciekawy i przystępny sposób uczą dzieci i młodzież, jak reagować w przypadku różnych niebezpiecznych sytuacji życiowych. Pan Przemysław opowiadał dzieciom w jaki sposób powstaje książka, począwszy od pomysłu aż po możliwość zakupu w księgarni. Uczniowie dowiedzieli się jakie zadania stają przed autorem, korektorem, redaktorem, grafikiem, wydawcą i recenzentem. Rozszyfrowana została również zagadka numeru ISBN, który posiada każda książka. Każdy kto słuchał uważnie mógł wiele dla siebie wynieść z tego spotkania. Na koniec Pan Przemysław odpowiadał na pytania uczniów, a było ich wiele, np.: „Czy trudno pisze się książki?”, albo „Jak długo pisze się jedną książkę?”, czy też „Dlaczego Pan lubi pisać książki?” itd. Sądząc po zainteresowaniu i aktywności uczniów spotkanie to było bardzo udane.
W ramach kolejnej aktywności związanej z obchodami Roku Wisławy Szymborskiej w naszej szkole chętni uczniowie 17 marca wzięli udział w konkursie wiedzy o biografii noblistki. Śmiałkowie rywalizowali ze sobą na platformie Kahoot, rozwiązując quiz składający się z 20 pytań. Ci, którzy bardzo uważnie zapoznali się z gazetką znajdującą się przy gabinecie wicedyrektora, nie mieli z nim najmniejszych problemów. Podium prezentowało się następująco: I. miejsce Ida Bogaciel z 8c II. miejsce Zofia Laszczkowska z 6a III. miejsce Aleksandra Aleksiejczuk z 8c. Zwyciężczyniom serdecznie gratulujemy!
Co zrobić, kiedy trzeba nauczyć się słówek na zajęciach języka obcego? Sposobów jest wiele. Quizlet, Kahoot, LearningApps to jedne z ciekawych metod nauki. Okazuje się jednak, że równie ciekawe są metody analogowe. My na lekcji języka niemieckiego uczyliśmy się dzisiaj słówek grając w Dobble. Przekonaliśmy się, że jest to skuteczny i atrakcyjny sposób nauki i utrwalenia słownictwa bez wkuwania.
Przez dwa kolejne tygodnie klasy piąte na lekcjach plastyki mierzyły się z trudnym wyzwaniem formy i materii rzeźbiarskiej. Wspaniali uczniowie tworzyli zachwycające głowy z plasteliny. Powstały prawdziwie piękne formy, oryginalne i z charakterem. Zapraszamy do oglądania.