Międzynarodowy Dzień Świadomości Zagrożenia Hałasem – święto ustanowione przez Ligę Niedosłyszących w celu zwrócenia uwagi na powszechne występowanie hałasu w życiu ludzi, jego wpływu na zdrowie, i zwiększanie świadomości występowania tego szkodliwego zjawiska. Po raz pierwszy było obchodzone w roku 1995 przez Ligę Niedosłyszących. Obchody tego dnia w Polsce zapoczątkowało Towarzystwo Higieny Akustycznej w roku 2000. Święto jest obchodzone co roku na świecie i przypada w kwietniu. Początkowo jego data była ruchoma i przypadało ono zazwyczaj w ostatnią środę kwietnia aż do roku 2006, kiedy to ustalono ją na 25 kwietnia (nadal funkcjonują obie daty). W naszej szkole obchodzimy ten dzień 22 kwietnia (ze względu na niedzielę 25 kwietnia). Zachęcam w tym dniu do zapoznania się z materiałami umieszczonymi na stronie internetowej szkoły, zarówno indywidualnie jak i na godzinach wychowawczych, czy lekcjach biologii/przyrody. Przygotowałam również quiz jako formę sprawdzenia się w dziedzinie świadomości zagrożenia hałasem. Link umieszczam niżej. https://quizizz.com/join?gc=21976434 Życzę dużo zdrowia i relaksu w ciszy nie tylko w tym dniu.
Górale słyną z wyrabiania przepysznych oscypków, Wielkopolanie zajadają się rogalami świętomarcińskimi z białym makiem. A czym chlubią się mieszkańcy Kaszub? Na to pytanie uczniowie klasy 6h otrzymali wyczerpującą odpowiedź podczas spotkania online z Anną Wróbel, które odbyło się 24 marca w ramach ogólnopolskiego projektu „Zaproś mnie na swoją lekcję”. Uczniowie zobaczyli, jak wyglądają kaszubskie symbole - flaga i herb, odnaleźli kaszubskie ślady w Gdyni oraz dowiedzieli się, że język kaszubski ma status języka regionalnego i można go nawet studiować na Uniwersytecie Gdańskim. Młodzież sprawdziła, jakich polskich liter nie znajdziemy w alfabecie kaszubskim i na czym polega zjawisko kaszubienia. Szóstoklasiści bardzo dokładnie przyjrzeli się ludowym ubiorom i wzorom kaszubskim. Próbowali wymawiać pojedyncze wyrazy, dopasowywali przedmioty do nazwy w języku kaszubskim. Poznali tradycyjne instrumenty - diabelskie skrzypce i burczybas. Okazuje się, że Kaszuby cechuje wielka różnorodność, więc warto bliżej poznać ten region.
23.04.21r. Baretk S. z 6b przeprowadził lekcję „Poznajemy pojęcie procentu”. Przygotował się do tego zadania rewelacyjnie. Był wstęp, przykłady z życia wzięte, zadania na utrwalenie tematu. Widać było zangażowanie dzieci na lekcji. Lekcja przebiegała sprawnie. Bartek wykorzystał slajdy do przedstawienia zagadnienia, był też pokaz z jabłkiem. Taka lekcja na pewno utkwi w pamięci i dzieci zapamiętają co to jest 100%, 50%, 25%, 10%. Moim zdaniem Bartek wykonał swoją pracę na 200%!
Uprzejmie informujemy, iż listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia do oddziału przedszkolnego oraz klasy pierwszej będą udostępnione w poniedziałek 12 kwietnia br. w przedsionku szkoły. Ponadto przypominamy, iż rodzice kandydatów zakwalifikowanych winni złożyć w terminie 13- 16 kwietnia br. potwierdzenie woli przyjęcia dziecka do oddziału przedszkolnego (do pobrania na stronie internetowej szkoły w zakładce Nabór). Listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych w postępowaniu rekrutacyjnym zostaną udostępnione w poniedziałek 19 kwietnia br.
Miesiąc kwiecień w naszej szkole był w tym roku niezwykle wyjątkowy. To miesiąc poświęcony osobom dotkniętych autyzmem, często dyskryminowanych i izolowanych przez społeczeństwo. Aby lepiej zrozumieć czym dokładnie jest autyzm, jak czują i postrzegają jednostki z ASD, z jakimi problemami zmierzają się na co dzień – to jedne z wielu zagadnień, które zostały poruszone . Nauczyciele oraz uczniowie włączyli się w szereg akcji związanych z tym tematem. Celem działań było nie tylko zwiększenie świadomości społeczności szkolnej dotyczących kwestii autyzmu, ale przede wszystkim solidarność z osobami niepełnosprawnymi ze spektrum.
Przez cały miesiąc nasza placówka włączyła się do obchodów Światowego Dnia Świadomości Autyzmu ( który przypada 2 kwietnia),poprzez realizację następujących działań: - Została przygotowana prezentacja multimedialna dotycząca problematyki autyzmu. - Na godzinach wychowawczych -wychowawcy przeprowadzili rozmowy i pogadanki z uczniami. Prezentowane były również materiały i filmy, aby przybliżyć omawiane zagadnienie. Także dwoje uczniów z ASD przygotowało na godzinę wych.wzruszające wypowiedzi o sobie, skierowane do koleżanek i kolegów. - Udział naszych uczniów w Powiatowym Konkursie Plastycznym „Niebieskie natchnienie”zorganizowanym przez SP4 w Giżycku. Dzieci wspaniale poradziły sobie, zajmując wysokie noty w rankingu giżyckich szkół. - „Niebiescy dla autyzmu” to kolejna akcja, którą pobiliśmy ubiegłoroczny rekord szkoły. Bardzo wielu uczniów oraz nauczycieli wzięło w niej udział, zamieszczając zdjęcia z niebieskim akcentem (ok. 100 zdjęć) jako znak solidarności z osobami z ASD. - „Marszobieg dla autyzmu” jeszcze przed nami, organizatorem jest SP3 w Giżycku. W tym roku został przesunięty na 19 czerwca i mamy nadzieję, że uda się „niebieski pochód” oraz jak największa grupa z naszej szkoły weźmie udział w tym wydarzeniu. - „Sensoryczny świat” to konkurs, którego termin dobiega końca, czyli jak za pomocą zmysłów, wykorzystując różnorodne przedmioty przedstawić otaczającą nas rzeczywistość.
Chciałybyśmy bardzo serdecznie podziękować uczniom, nauczycielom oraz rodzicom, którzy zaangażowali się w nasze „niebieskie akcje”. Dość sporo tego było, ale nie zawiedliście. Ogromne podziękowania składamy również rodzicom, że wspieraliście i zachęcaliście swoje dzieci do udziału w nich. To ważny temat i tylko od nas samych zależy wzrost świadomości społeczeństwa na temat autyzmu. Pamiętajmy o tym każdego dnia.
Od 26.04.2021 roku w szkole na poziomie klas I-III uruchomione zostaje nauczanie hybrydowe. Poniżej mają Państwo przedstawiony plan na najbliższy tydzień nauki.