87 428 90 60  
sekretariat@sp7.gizycko.pl

ul.Wodociągowa 8
11-500 Giżycko

wodaDnia 22.03 obchodzimy Światowy Dzień Wody. Święto to powołane zostało w czasie konferencji Szczyt Ziemi 1992 w Rio de Janeiro. Powodem był fakt, że ponad miliard ludzi na świecie cierpi z powodu braku dostępu do czystej wody pitnej, najgorsza sytuacja jest w Afryce oraz niektórych krajach Azji. Ideą obchodów Dnia Wody jest więc "uświadomienie państwom członkowskim wpływu prawidłowej gospodarki wodnej na ich kondycję gospodarczą i społeczną".
Corocznie Dzień Wody ma inny temat przewodni, w tym roku hasło brzmi "docenianie wody".

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji: Światowy Dzień Wody

W związku z obchodami tego święta w naszej szkole, 22.03 odbyły się dwa konkursy. Konkurs fotograficzny, podczas którego uczniowie mogli wykazać się kreatywnością, fotografując wybrane przez siebie zjawisko fizyczne oraz konkurs wiedzy na temat właściwości fizyko-chemicznych i zjawisk związanych z wodą.

Wyniki konkursów podamy w najbliższym czasie.

Nauczycielom została również wysłana prezentacja, będąca propozycją do przeprowadzenia lekcji wychowawczej, zwiększającej świadomość uczniów w temacie zasobów i dostępności wody pitnej na świecie i w Polsce.

Biller Weronika 8DO konkursie " Z książką mi do twarzy" słów kilka
W ramach Dnia Języka Ojczystego (21 lutego) został ogłoszony konkurs fotograficzny promujący czytelnictwo. Czas na małe podsumowanie.
W zmaganiach wzięło udział 14 osób. Najliczniejszą grupę reprezentantów wystawili szóstoklasiści. Okazuje się, że bardzo lubicie czytać na świeżym powietrzu i nawet mroźna aura wam w tym nie przeszkadza. Lekturą dzielicie się ze swoimi zwierzakami. Chętnie sięgacie po klasykę, jak ,,Ania z Zielonego Wzgórza", oraz fantasy - zauważaliśmy ,,Hobbita" i ,,Harrego Pottera", a także kryminały. Są tacy, którzy nie potrafią oderwać się od książki nawet podczas śniadania. Inni czytają w konspiracji - pod kocem, z latarką.
Jury trudno było wybrać najciekawsze zdjęcie. Wyróżnione fotografie przyciągnęły uwagę komisji konkursowej pomysłowością i wyrażeniem emocji.
Laureaci to:
I. miejsce Łucja Suchocka, kl. 6b
II. miejsce Amelia Dąbrowska, kl. 6g
III. miejsce Aleksandra Kulesza, kl. 8bgaleria

PODZIĘKOWANIEPodczas lekcji języka polskiego uczniowie klasy 6B gościli Panią Arletę Kwaśniewską – ambasadorkę aplikacji WAKELET, która w ramach ogólnopolskiego projektu ,,Zaproś mnie na swoją lekcję" pokazała uczniom ogromne możliwości i zastosowanie tej aplikacji nie tylko w szkole.
Dowiedzieliśmy się, jak się zarejestrować, zalogować, czym są kolekcje w WAKELET oraz jak – krok po kroku – je tworzyć, by uzyskać prezentacje, które można także edytować. Poznaliśmy również możliwości wykorzystania tego narzędzia podczas lekcji, indywidualnie, do celów prywatnych oraz do współpracy z innymi.
Na pewno będziemy korzystać z WAKELETA i wypróbujemy teorię w praktyce już niebawem na zajęciach języka polskiego.galeria

komunikat

Od 15.03.2021 roku w szkole na poziomie klas I-III uruchomione zostaje nauczanie hybrydowe. Poniżej mają Państwo przedstawiony plan na najbliższe dwa tygodnie nauki.

 

 

 

 

 

ROZKŁAD KLAS I –III 15-19.03.2021

1 a – B 107

2 a   - zdalne

3 a – B 206

1 b – B 103

2 b – zdalne

3 b – B 208

1 c – B 105 / B 102

2c- zdalne

3 c - zdalne

 

2 d - zdalne

3 d - zdalne

 

ROZKŁAD KLAS I –III 22-26.03.2021

1 a – zdalne

2a - B 105/B 102

3 a - zdalne

1 b – zdalne

2 b - B 104

3 b - zdalne

1 c – zdalne

2 c – D 16

3 c – B 204

 

2 d – B 9

3 d – B 7

halas   Hałas Vb Malwina Asanowicz  Hałas Vb Patryk Wojewnik  prezentacjaHałas Vb M ChodanHAŁAS 7a IMG20210309132841  IMG 20210325 153853

 https://liblink.pl/sNueuLYnbM

Pomysły klasy VIb odnośnie projektu o hałasie.
1. Mój pomysł na walkę z hałasem to dłuższe przerwy.
Dlaczego?
- Uczniowie, gdy są 5-cio minutowe przerwy chcą jak najszybciej przedostać się do wyznaczonej sali, przez to mogą powodować ,,korkii przepychanki, starsi uczniowie denerwując się mówią coraz głośniej i robi się straszliwe zamieszanie, w skutek tego jest coraz głośniej, a hałasu chcemy uniknąć.
- Gdy są krótsze przerwy, uczniowie nie mogą wychodzić na dwór, ponieważ się spóźnią na następną lekcję. W szkole robi się gwar, bo robi się więcej uczniów. Jeżeli będą dłuższe przerwy uczniowie będą mogli wychodzić na podwórko, a tym samym będzie mniej osób w szkole i mniejszy hałas.
- Podczas krótkich przerw uczniowie, którzy chodzą na obiady, spieszą się do ustawienia w kolejce i biegając robią większy hałas. Gdy będą dłuższe przerwy, uczniowie będą mogli chodzić na obiady, bez zmartwienia, że nie zdążą spokojnie zjeść obiadu.
2. Mój pomysł na zmniejszenie hałasu w szkole jest taki by uczniowie na przerwach mogli zostać w klasach.
3. Można zrobić różne strefy na korytarzach w szkole. W tych strefach byłyby przygotowane przedmioty do spędzania wolnego czasu, np. kącik gier planszowych, kącik gimnastyczny, kącik dyskusyjny o różnych tematach, kącik teatralny, czytelniczy i tak dalej.

zolnierze wykleciŻołnierze wyklęci, żołnierze niezłomni, polskie powojenne podziemie niepodległościowe i antykomunistyczne.
Niniejsze prezentacje opracowane zostały przez uczniów kl. VIII:
1. Leszczyński Kajetan VIIIE
2. Jaroniec Szymon VIIIE

KIM BYLI CI ŻOŁNIERZE:
Byli patriotami, a spędzili najlepsze lata życia w polskich więzieniach, torturowani i poniżani. Żołnierze Wyklęci, Żołnierze Niezłomni. Zapłacili za swoje przywiązanie do ojczyzny najwyższą cenę. Byli to żołnierze podziemia niepodległościowego, wywodzący się z Armii Krajowej i Narodowych Sił Zbrojnych, którzy od roku 1944 walczyli z wojskami sowieckimi i komunistycznym aparatem terroru o niepodległą Polskę, wierni złożonej przysiędze.

Ponadto zachęcamy do obejrzenia filmów: https://ipn.gov.pl/pl/aktualnosci/66289,Zolnierze-Niezlomni-Zolnierze-Wykleci-cykl-etiud-filmowych.html

CZEŚĆ I WIECZNA CHWAŁA BOHATEROM

orbita

 

Z okazji Dnia Kobiet składamy najserdeczniejsze życzenia dużo zdrowia, szczęścia, wszelkiej pomyślności, uśmiechu, samych słonecznych dni, spełnienia najskrytszych marzeń.

Wszystkim Paniom ze Szkoły Podstawowej nr 7 życzymy dużo radości- Samorząd Uczniowski oraz Duzi i Mali Panowie ;) ?

20210225 112507W naszej świetlicy nigdy nie jest nudno. W oczekiwaniu na lekcje lub powrót do domu możemy rozwijać się, dobrze się przy tym bawiąc: ćwiczymy swój mózg rozwiązując labirynty i inne zagadki. Najbardziej lubimy te trudne labirynty i organizujemy między sobą zawody, kto rozwiąże ich więcej ?
Lubimy także ćwiczyć cierpliwość i myślenie przestrzenne układając klocki Tetris. Już wiemy, że w marcu odbędzie się konkurs na „Mistrza układania Tetrisa”. Czekamy na niego z niecierpliwością ?
Bardzo lubimy kostki "Story Cubes", dzięki którym rozwijamy swoją kreatywność, wymyślając przeróżne historie. Najbardziej lubimy te przygodowe i dreszczykiem emocji, które zapewniają kostki z poszlakami. Nasze historie często przyjmują nieoczekiwane, ale i śmieszne zwroty akcji, dzięki którym nie nudzimy się ?
Rozwiązujemy także łamigłówki sudoku, które rewelacyjnie ćwiczą nasze szare komórki, zmuszając je do pracy „na pełnych obrotach”. W ten sposób ćwiczymy lepszą koncentrację ale i logiczne myślenie. Dodatkowo poprawne rozwiązanie sudoku daje nam poczucie wygranej i wzmacnia poczucie naszej wartości.
Ostatnio hitem w naszej świetlicy jest zabawa "Znajdź drogę", dzięki której wzmacniamy naszą pamięć i koncentrację. Osoba prowadząca zabawę ma w ręku kartonik z tabelą 4x4 kwadraty. Na kwadratach narysowana jest droga, której my nie znamy. Naszym zadaniem jest odgadnąć drogę i przejść ją do końca. Planszę do tej zabawy wykonaliśmy wspólnie z panią nauczycielką na naszej świetlicowej scenie. Zabawa ta dostarcza nam wielu emocji, gdyż osoba która nie odgadnie drogi wraca na koniec kolejki, a drogę od początku próbuje przejść inna osoba ?
Doszła do nas informacja, że któregoś dnia będzie u nas w świetlicy wybuchowo i zaleje nas lawa… Nie możemy się doczekać ? galeria

socjoW pierwszym semestrze, nasza Szkoła nawiązała współpracę z giżyckim Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej. Efektem tego były zorganizowane zajęcia pozalekcyjne, skierowane do dzieci i młodzieży w zakresie profilaktyki uzależnień od środków psychoaktywnych. Głównym celem było: zwiększenie poziomu wiedzy na temat problemów związanych z używaniem środków psychoaktywnych i możliwości zapobiegania zjawisku oraz poinformowanie o szkodliwości środków i substancji, których używanie może prowadzić do narkomanii. Ze względu na pandemię wirusa, większość zajęć odbyła się w sposób zdalny. Podczas spotkań uczniowie nauczyli się rozpoznawać i nazywać emocje oraz odpowiednio reagować w sytuacjach konfliktów z rówieśnikami. Dowiedzieli się, jak radzić sobie z agresją oraz poznali sposoby rozładowywania złości. Zapoznali się także z nowym zagadnieniem, jakim są mediacje i negocjacje. Zrozumieli, czym jest uzależnienie od substancji psychoaktywnych, alkoholu, nikotyny oraz ich skutkach. Ponadto nauczyli się asertywności, czyli sztuki kulturalnego odmawiania w sytuacjach nacisku grupowego. Skoncentrowali się na rozwijaniu mocnych stron swojej osobowości, podnoszeniu samooceny i wiary we własne możliwości. Na zakończenie zajęć, każdy z uczestników otrzymał wyróżnienie w postaci dyplomu oraz upominków wręczonych przez dyrektor Centrum Profilaktyki- Ewę Ostrowską.
(Na spotkaniu nie wszyscy uczniowie mogli być obecni, dlatego też nagrody zostaną przekazane przez wychowawcę, kiedy wrócimy do szkoły.)