87 428 90 60  
sekretariat@sp7.gizycko.pl

ul.Wodociągowa 8
11-500 Giżycko

IMG 20201222 134435 1Uczniowie z klasy 3 d podczas nauki zdalnej na classroom wykonywali prezentacje na Jamboard. W ostatnich tygodniach pracowali nad klasowym Jambordem. Stworzyli wspólnie prezentację o przygotowaniach zwierząt i roślin do zimy, wydarzeniach z baśni H. Ch. Andersena „Dziewczynka z zapałkami” oraz o zwyczajach świątecznych.

Chociaż każdy pracował w swoim domu, uczniowie potrafili ze sobą współpracować oraz nabyli nowe umiejętności wykorzystując tablicę Jam. Poniżej prezentujemy zdjęcia z naszej wspólnej pracy, życząc miłego odpoczynku i szybkiego powrotu do szkoły.

Klasa 3 d i wychowawczyni Małgorzata Szabłowskagaleria

taniecW tym smutnym, szarym, covidowym roku mało jest okazji, abyśmy mogli pochwalić się sukcesami sportowymi naszej młodzieży. Tym przyjemniej jest nam więc zakomunikować, że uczniowie klasy VIIb: Amelia Kubach, Wojciech Aniszewski, Zofia Sobocińska oraz Kacper Płaczek wywalczyli I miejsce w Mistrzostwach Województwa Podlaskiego PZT, Star Winter Cup. Niewtajemniczonym wyjaśniamy, że skrót PZT to - Podlaski Związek Taneczny. Zwycięstwo w tak ważnym turnieju zapewniło naszym dwóm tanecznym parom awans do klasy sportowej E. Serdecznie gratulujemy młodym mistrzom takiego sukcesu! Turniej odbył się 19 grudnia 2020r. w Białymstoku. Naszą zdolną młodzież do zwycięstwa poprowadził inny mistrz – pan Mariusz Korzeb – trener tancerzy „Czar Par”, prezes Stowarzyszenia Promocji Tańca „Lecdance” oraz świetny pedagog i wychowawca. Gratulujemy i dziękujemy!

DudaKlasa 6 b pracowała ostatnio nad projektem ,,Stań się obrazem". Polegał on na zrekonstruowaniu dzieła. Uczniowie wybrali obraz, przygotowali strój, tło, upozowali siebie tak, by do złudzenia przypominać malarki oryginał. Pomysł na projekt narodził się podczas jednego z wirtualnych spotkań z gościem (panią Anną Lemke - Sławińską), który opowiadał nam m.in. o ,,żywych obrazach". Tradycja żywych obrazów (franc. tableaux vivants) sięga początków XVIIIw., a ich największa popularność przypada na przełom XIX i XX w., kiedy to fotografowie upozowywali amatorów lub zawodowych aktorów jak na dziele malarskim, robili zdjęcia i sprzedawali w formie pocztówek. Dzięki projektowi uczniowie poznali wiele obrazów, odwiedzili różne galerie i wykorzystali swoją kreatywność. Efekty pracy można podziwiać w galerii na stronie szkoły. 

galeria

 

MagdaKolejnym wirtualnym gościem klasy 6b był pani dr Magdalena Baer, pracownik Instytutu Filologii Słowiańskiej UAM w Poznaniu, która opowiedziała o brajlu - pismu niewidomych i niedowidzących. Podczas spotkania prowadząca (sama jest osobą niedowidzącą) przybliżyła sylwetkę Ludwika Braille’a oraz historię powstania pisma. Omówiła różnicę między osobami niewidomymi a ociemniałymi. Szczegółowo zaprezentowała litery alfabetu oraz liczby brajla (np. jedna kropka to litera A). Uczniowie dowiedzieli się w jaki sposób powstaje pismo brajla (m. in. tabliczki, notatniki, maszyny i drukarki brajlowskie). Pani Magda przybliżyła uczniom, czym są tzw. magiczne 6 punktów w piśmie i w jaki sposób odczytuje się, i pisze alfabetem dla niewidomych i niedowidzących. Gość odpowiedział też na kilka ciekawych pytań zadanych przez uczniów: Jak śnią osoby dorosłe? Jak rozpoznają kolory, gdy się ubierają? Jak niewidomi wyobrażają sobie świat?
To było niezwykle interesujące spotkanie. Dziękujemy serdecznie pani Magdzie za odwiedziny. galeria

MikołajekTaki tytuł miał szkolny Konkurs z Języka Angielskiego dla klas VI-VIII. Zadaniem uczniów było napisanie listu do Św. Mikołaja w języku angielskim, w którym dzieci opisały swoje dobre uczynki z tego roku. Nie obyło się bez próśb o wymarzone prezenty, jak również dawanie obietnic pomocy osobom potrzebującym w nadchodzącym Nowym Roku. Listy okazały się bardzo ciekawą lekturą. Dzieci wykazały się umiejętnością tworzenia wypowiedzi pisemnej niezbędnej na egzaminie ósmoklasisty. Prace były kreatywne, kolorowe, a nawet z dźwiękiem. Święty Mikołaj na pewno byłby zachwycony! Wyłoniono zwycięzców w dwóch kategoriach: klasy VI oraz VII-VIII. Wyniki w klasach szóstych: I miejsce - Emilian D. z klasy VIb, II miejsce – Eliza T. klasa VIb oraz Marek M. z klasy VId. III miejsce ex aequo Łucja S. VIb oraz Mikołaj M. VIa Wyniki w klasach VII-VIII: I miejsce ex aequo – Daniel R. VIId, Krzysztof Ch. VIIf, Aleksandra D. VIIb, Lena C. VIIa. II miejsce ex aequo – Dominika G. VIIa, Marek W. VIIb, Lena D. VIIf. III miejsce ex aequo– Natalia D. VIIIb, Aleksandra K. VIIIb, Oliwia K. VIIf. Organizatorką konkursu była anglistka, p. Katarzyna Wójtowicz-Pac MERRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW YEAR!!! galeria

telefon zaufaniaCałodobowy telefon zaufania dla dzieci i młodzieży uruchomiony przez Rzecznika Praw Dziecka - 800 12 12 12

FB IMG 1607849927756Największym zagrożeniem dla relacji jest internet - który wcale nie łączy, a oddala nas od siebie, bo jesteśmy zajęci... telefonem.
Obecny w rodzinie jesteś wtedy, kiedy rozpoczynasz dzień buziakiem na dzień dobry, a nie logowaniem na portale.
Obecny jesteś wtedy, kiedy realnie przeżywasz wspólne chwile, a nie szukasz kadrów pod zdjęcia, którymi się pochwalisz... w internecie.
Obecny jesteś, gdy uśmiechasz się do bliskiego przy obiedzie, a nie rozdajesz serduszka pod zdjęciami obcych na instagramie.
Obecny jesteś, gdy zajadasz popcorn i śmiejesz się ze wspólnie oglądanej komedii, a nie mówisz "przewiń", bo sprawdzałem powiadomienia.
Obecny jesteś, gdy przed snem rozmawiasz z ukochanym, a nie piszesz komentarze pod zdjęciem.
Obecny jesteś kiedy nie masz problemu, aby odłożyć telefon i powiedzieć:
"Nie ma ważniejszych rzeczy od Ciebie.
Jestem."
A czy Ty aby na pewno jesteś?

śląskiKlasa 8a w ramach ogólnopolskiego projektu ,,Zaproś mnie na swoją lekcję" spotkała się z hanyską Ewą Kolbusz, która ubrana w śląski strój, opowiedziała o Śląsku, jego tradycjach i gwarze. Dzięki pani Ewie uczniowie poznali legendę, wg której mowa Ślązaków to sposób mówienia samego Pana Boga. Dowiedzieli się, że w gwarze śląskiej są naleciałości z języków: czeskiego, morawskiego, niemieckiego i staropolskiego. Młodzież miała okazję nie tylko posłuchać śląskiej mowy, ale także samodzielnie przeczytać, a następnie przetłumaczyć na język ogólnopolski. Starali się zapamiętać, jak najwięcej słów gwarowych, m.in. wieprzki to agrest, szkloki - landrynki, karlus -chłopak, gorole - ludzie spoza Śląska. Poznali kilka tradycji, np. niegrzeczne dzieci dostają pod choinkę oszkrabiny, czyli skórki od ziemniaków; pierwszoklasiści otrzymują tytki (ogromne papierowe rożki napełnione słodyczami), kiedy idą pierwszy raz do szkoły. Spotkanie zorganizowała nauczycielka języka polskiego pani Justyna Kozłowska. galeria

sw awatarSzanowni Państwo, Drodzy Uczniowie,
13 grudnia 2020 roku będziemy obchodzili po raz 39. rocznicę stanu wojennego. Wróćmy pamięcią do wydarzeń związanych z tym okresem w naszym kraju. To bardzo ważny etap w historii naszej ojczyzny, ale jak dużo o nim wiemy…?
Pragniemy przybliżyć ówczesne wydarzenia, zapraszamy do prezentacji.

6 bKlasę 6b odwiedził na godzinie wychowawczej Piotr Zając - pracownik Muzeum w Chorzowie, który opowiedział o potworach występujących w legendach i wierzeniach śląskich. A jest ich wiele. Jednym ze stworów jest bebok mieszkający pod łóżkiem. Porywa on niegrzeczne dzieci, wkładając je do wora. Innym jest utopek, czyli potwór mieszkający w wodzie. Kiedyś przypominał człowieka, teraz bardziej żabę, jest nieśmiertelny i generalnie niegroźny, chyba że psujesz wodę. Wtedy może nawet utopić. Jak się przed nim uchronić? Uderzyć go patelnią! galeria

Czytaj więcej: Beboki, utopce i inne gadziny

MikołajekDo grzecznych dzieci z 1 A. To był wspaniały dzień. Przywitał nas sam św. Mikołaj. Opowiedział nam o sobie, gdzie mieszka, jak wygląda jego dom, przedstawił nam swoich pomocników, były też ciekawostki o reniferach, np. dowiedzieliśmy się, że renifer Kometek lubi grać w piłkę, a Tancerz lubi jeść popcorn. Wysłuchaliśmy ciekawej legendy o św. Mikołaju. Sprawdzeniem naszej wiedzy był quiz na temat „Co wiesz o św. Mikołaju”. Wszyscy zaliczyliśmy na sześć. Wspólnie z Mikołajem rozwiązywaliśmy różnorodne zadania. Słuchając mikołajkowych piosenek, przygotowaliśmy prezent dla samego gościa. Były to prace plastyczno-techniczne. Mikołaj był zachwycony. Na zakończenie powiedział : „ Prezenty znajdziecie w Dniu moich imienin. Do zobaczenia dzieci.” „Do niedzieli”. Szkoda, że czas tak szybko leci, było fantastycznie. Z niecierpliwością czekamy na 6 grudnia. Uwielbiamy Mikołaja. galeria

dzm25 listopada w klasie 1 A obchodzono „Dzień Pluszowego Misia”. Powitanie w tym dniu wyglądało inaczej, niż zwykle. Na zajęcia każdy z nas przytulał swojego misia lub ulubionego pluszaka i miłymi słowami witał koleżanki i kolegów. Uczniowie poznali historię powstania dnia pluszowego misia, dowiedzieli się kilka ciekawych faktów o misiach, poznali ich gatunki oraz popularne misie, dobrze znane dzieciom z ich z bajek. Po prezentacji i wspólnej rozmowie, dzieci wykonywały zadania, które były ściśle powiązane z tematem. Za piękną pracę i zaangażowanie każdy otrzymał pamiątkowy dyplom. galeria

Mikołajki IV a 2W środę na godzinie wychowawczej zorganizowaliśmy klasowe Mikołajki online. Każdy przygotował jakąś niespodziankę. Były dowcipy o Mikołaju, piosenki, filmiki, legendy, wiersze. Zadbaliśmy również o odpowiednie stroje i dekoracje. Rozmawialiśmy o tym, dlaczego tak bardzo lubimy Mikołajki. Przy okazji nauczyliśmy się wykorzystywać nowe narzędzie do dyskusji i prezentacji, jakim jest Mentimeter. Szkoda, że 45 minut to za mało, by zaprezentować wszystkie niespodzianki. Mamy jednak jeszcze spotkanie wigilijne w planie, więc niespodzianki nie przepadną.

andrzejki30 listopada w klasie 1 A odbyły się Andrzejki. Był to dzień pełen tajemnic i magii. Wszyscy w tym dniu przebraliśmy się za czarnoksiężników, a do tego stworzyliśmy nastrój- przyciemniając okna i zapalając świeczki. Dzieci poznały tradycje i zwyczaje andrzejkowe. Najwięcej radości sprawiały różne wróżby, które oczywiście traktowaliśmy z „przymrużeniem oka”. Na twarzach było widać uśmiech i radość. Dzięki zaangażowaniu i pomocy rodziców odbyło się również wróżenie z wosku. Na zakończenie zorganizowaliśmy dyskotekę. Wszyscy świetnie się bawili. To był miły i przyjemny dzień. galeria

łublinW środę 25 listopada klasę 6b wirtualnie odwiedził gość - pani Anna Lemke- Sławińska, nauczycielka języka polskiego z Wrocławia. Dzięki pani Ani przenieśliśmy się w świat sztuki. Poznaliśmy jej sekretną i niezwykle fascynującą stronę. Musieliśmy odpowiedzieć na kilka niełatwych pytań, np. Czy sztuka może szumieć? Dlaczego na XVI -wiecznych obrazach dzieci wyglądają jak dorośli? O co chodzi Yayoi Kusamie z kropkami, które są na każdym jej dziele? Odkryła przed nami tajemnice kilku obrazów, np. ,,Damy z gronostajem" czy ,,Portretu małżonków Arnolfinich". Pokazała, że pod niektórymi dziełami, kryją się inne. Nauczyła nas patrzeć na szczegóły i interpretować symbole. Dowiedzieliśmy się, że sztuka to My - nasze zainteresowania, pasje i talenty. Ta wizyta zaowocowała projektem pt. ,,Stań się obrazem", nad którym pracujemy do 15 grudnia. Jego wyniki pokażemy Wam jeszcze przed świętami. galeria

Mistrz Savoir VivreKonkurs "Mistrz Savoir-Vivre" dobiegł końca. Dziękujemy wszystkim, którzy zaangażowali się w szkolną akcję dotyczącą znajomości dobrych manier,obycia w życiu codziennym w różnych sytuacjach. Oto zwycięzcy:

W klasach 1-3 (praca plastyczna):
1 miejsce: Alan Perwenis 1a oraz Wiktoria Bełbot 3c
2 miejsce: Gabriela Lalak 3a oraz Wiktoria Ostrowska 2a
3 miejsce: Julia Koprowska 2a oraz Malwina Ambroch 2a
wyróżnienie: Martyna Szumska 3a

Czytaj więcej: "Mistrz Savoir-Vivre"