W ostatnim czasie nasza świetlica brała czynny udział w Międzynarodowym Projekcie Edukacyjnym "Z kulturą mi do twarzy". Celem projektu było "wprowadzanie uczniów w świat wartości, współpracy, solidarności, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele); wzmacnianie poczucia tożsamości indywidualnej, kulturowej, narodowej, regionalnej i etnicznej; formowanie u uczniów poczucia godności własnej osoby i szacunku dla godności innych osób, a także ukierunkowanie ucznia ku wartościom". W ramach projektu wykonaliśmy aż 20 różnych zadań, m.in.: stworzyliśmy "Kodeks dobrego zachowania", wzięliśmy udział w "Dniu piżamy w szkole", robiliśmy ekoinstrumenty i dzieła sztuki współczesnej, poznaliśmy patrona naszej szkoły – Janusza Korczaka, wykonaliśmy wachlarze chińskie, uczyliśmy się liczyć do 10 po ukraińsku, pisaliśmy szyfrem egipskim, wzięliśmy udział w świetlicowych andrzejkach, pisaliśmy pisanki metodą tradycyjną, "zaświeciliśmy na niebiesko" dla autyzmu i wykonaliśmy wiele innych ciekawych zadań. Realizacja tego projektu przyniosła nam wiele radości i uśmiechu, ale także ogrom wiedzy z różnych dziedzin życia :) 
W naszej świetlicy realizowaliśmy Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Europa i ja". W trakcie realizacji projektu poznawaliśmy sąsiada Polski – Ukrainę. Dowiedzieliśmy się jakie symbole narodowe ma Ukraina, poznaliśmy bajkę ludową "Rukawyczka", stworzyliśmy słownik obrazkowy ukraińsko-polski, podróżowaliśmy po najpiękniejszych miejscach Ukrainy, poznaliśmy zwierzęta, kuchnię ukraińską oraz nauczyliśmy się liczyć do 10 w języku ukraińskim :)
W środę, 15 września, zaintrygowała nas wielka czarna kropka przyczepiona do jednej ze ścian świetlicy. Jakiś czas później wyjaśniliśmy tajemnicę tej kropki. Otrzymaliśmy tajemniczy list od… Vashti. Kiedy zaczęliśmy czytać list, okazało się, że Vashti, to dziewczynka mniej więcej w naszym wieku, również chodząca do szkoły. Vashti przygotowała dla nas kilka ciekawych zadań. W trakcie wykonywania zadań okazało się, że Vashti to mała nieśmiała dziewczynka, która nie wierzy w swoje możliwości. Na lekcji plastyki nie miała pomysłu, jak wyrazić siebie za pomocą znaku. Zrobiła więc na środku kartki kropkę. Nauczycielka była zachwycona pracą dziewczynki i poprosiła ją o podpisanie pracy. Następnego dnia, po przybyciu do szkoły, Vashti zobaczyła swoją pracę nad biurkiem nauczycielki, oprawioną w pozłacaną ramkę. Była szczęśliwa widząc swoją pracę w tak ważnym miejscu. Pomyślała, że przecież umie namalować jeszcze piękniejsze kropki i wszystkim to udowodni. Wyciągnęła pudełko z farbami i zaczęła swoją przygodę z kropkami. Malowała kropki duże i małe, łączyła barwy odkrywając nowe kolory… Wszyscy mogli podziwiać jej prace na szkolnej wystawie. W ten sposób, dzięki swojej nauczycielce, dziewczynka uwierzyła w siebie, w swoje możliwości i talent. Vashti przygotowała dla nas zadania, w których i my mogliśmy odkrywać swoje talenty: patrzyliśmy w otchłań wielkiej kropki widząc obrazy oczami wyobraźni, które przenieśliśmy na papier, zorganizowała również konkurs, który miał na celu rozwój naszej kreatywności, umocnienia wiary we własne siły i pokonanie różnych ograniczeń. Na koniec był oczywiście Twisster-połamaniec ? Vashti obiecała nam, że za rok znów zorganizuje nam kropkowe święto ?
W naszej świetlicy szkolnej będzie realizowany projekt edukacyjny „Europa i ja”, relację z którego zobaczycie na stronie internetowej szkoły i na profilu szkoły na Facebooku. Celem projektu jest przybliżenie uczniom informacji o państwach europejskich. Wszystkie dodatkowe informacje o projekcie znajdziecie również na Facebooku, na profilu Ogólnopolski projekt Edukacyjny EUROPA I JA.