Szkoła Podstawowa nr 7 im. J. Korczaka w Giżycku otrzymała dofinansowanie w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025” w łącznej kwocie 15 000 zł. Zgodnie z wytycznymi programu środki finansowe zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup nowości książkowych oraz elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej, a także promocję czytelnictwa.
Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201
Tak, przyszliśmy do szkoły w piżamach 😊 Dlaczego w piżamach? Ponieważ to piżama jest najczęściej spotykanym ubiorem dzieci przebywających w szpitalnych oddziałach, a my, zakładając piżamę, chcieliśmy pokazać tym dzieciom, że się z nimi integrujemy i o nich myślimy. Celem „Dnia piżamy w szkole” jest promowanie postawy prozdrowotnej i empatycznej, wsparcie dzieci na oddziałach onkologii oraz profilaktyka, a także zbiórka pieniędzy dla chorych dzieci. Tego dnia nasi wolontariusze zebrali razem 1004,76 zł., które przekazaliśmy na konto fundacji „Gdy Liczy się Czas”. Wszystkim, którzy wsparli naszą zbiórkę pieniędzy serdecznie dziękujemy 😊 Wszystkim chorym dzieciom życzymy szybkiego powrotu do zdrowia i duuuuużo uśmiechu na buzi 😊 Szkolne Koło Wolontariatu
Pierwsza akcja Szkoły Dobrego Wychowania już za nami. Chciałybyśmy podziękować wszystkim zaangażowanym wychowawcom oraz uczniom w nasz projekt.. Wychowawcy przeprowadzili na godzinie wychowawczej pogadankę dotyczącą kultury w życiu codziennym w stosunku do osób starszych, jak i rówieśników. Dzieci poznały na czym polega życzliwość w kontaktach międzyludzkich oraz kultura słowa. Rezultatem tego są prezentacje klasowe, plakaty, czy też filmiki ukazujące dobre zachowanie w różnych sytuacjach. W akcji wzięły udział następujące klasy: 6a, 6b, 7b i 8c, dla których zostaną przyznane odpowiednio punkty. Zapraszamy do obejrzenia efektów pracy uczniów. Prezentacja 1 Prezentacja 2
„Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny” jest programem Kulczyk Foundation i marki Rossmann. Według badań przeprowadzonych w 2020 roku przez firmę badawczą Difference, na zlecenie Kulczyk Foundation, co piąta uczennica opuszcza lekcje ze względu na brak odpowiednich środków higienicznych podczas menstruacji. W roku szkolnym 2021/2022 programem „Podpaski w szkole dla każdej dziewczyny” zostało objętych 96 szkół podstawowych i ponadpodstawowych z całej Polski. Zapewniono w nich roczny zapas podpasek dla uczennic. Dodatkowo w każdej szkole biorącej udział w programie funkcjonował „Wolontariat Kulczyk Foundation”, dzięki któremu uczennice promowały wiedzę o menstruacji. Dążyły tym samym do tego, by odtabuizować temat wśród swoich koleżanek i kolegów. Nauczyciele z kolei otrzymali specjalnie opracowane materiały edukacyjne dotyczące dojrzewania i menstruacji, które omawiali z uczennicami i uczniami podczas lekcji czy godzin wychowawczych. W roku szkolnym 2022/2023 realizowana jest II edycja programu. Tym razem uczestniczą w nim 224 szkoły z całej Polski, do których łącznie trafiło ponad 1,6 miliona podpasek. Podobnie, jak w trakcie I edycji, uczennice i uczniowie angażują się w wolontariat, szerząc świadomość o tematach związanych z menstruacją. Robią to pod nadzorem pedagogów wybranych do koordynowania programu w poszczególnych placówkach. Z kolei materiały edukacyjne o dojrzewaniu i miesiączce zostały wzbogacone o nowe treści, które będą poruszane na lekcjach i godzinach wychowawczych we wszystkich szkołach objętych programem.
Na początku października w naszej szkole rozpoczęliśmy obchody Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. Jest to bezpłatna akcja edukacyjna prowadzona w szkołach na całym świecie. Organizatorem Głównym ŚDTM jest Wydawnictwo Karty Grabowskiego. W związku z akcją korytarze i sale przyozdobione były działaniami z tabliczki mnożenia. Na uczniów przez 5 dni czekały łamigłówki do rozwiązania oraz zabawa Hasło Dnia. Kto nie znał hasła dawał fanta i wykupywał go wykonując zadanie np. przysiady. 7 X na lekcjach matematyki nauczycielki przeprowadzały zabawy związane z tym świętem. Uczniowie odkodowywali złote myśli ukryte w "Tabliczkach szczęścia”. Grali w quizziz z tabliczki mnożenia, gry planszowe, posługiwali się kostkami 10-cio ściennymi, rozwiązywali łamigłówki. W klasie 5b,d oraz w 4c był matematyczny escape room. Niektórzy uczniowie zanim weszli do klasy poddawani zostali odpytywaniu z tabliczki mnożenia. Przykłady były rozwieszone na oknie lub drzwiach do pracowni. Kto nie umiał-trafiał na koniec kolejki. W 8e, 8h, 8c wykorzystano Kahoot. Na odpowiedź było tylko 5 sekund. Oj, trzeba było szybko myśleć. Po Kahoot nie było żadnej chwili wytchnienia, bo przed oczy uczniów trafiła tabliczka szczęścia. Zadaniem uczniów było odszyfrowanie hasła-przepowiedni. Na koniec zadanie:stwórz swojego potworka. Świetna zabawa łącząca tabliczkę mnożenia z umiejętnością rysowania. Śmiechu było dużo. Tabliczka mnożenia wymaga częstych powtórzeń i utrwalania. Im więcej frajdy przy nauce, tym większa szansa, że działania zostaną w pamięci. Takie formy nauki tabliczki mnożenia bardzo się uczniom podobała. Na lekcji matematyki chętni uczniowie przystąpili do egzaminu z tabliczki mnożenia. Każdy, kto wykonał wszystkie przykłady bezbłędnie otrzymał tytuł Experta Tabliczki Mnożenia oraz voucher 1 pkt wyżej na kartkówce, a osoba, która wykonała obliczenia najszybciej – tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia i voucher ocena wyżej na kartkówce. Oto nasi Mistrzowie: VIIa– Adrian Łuczko, VIc – Jakub Wójciuk, VIb –Lena Krzyżewska, VIa –Kozłowski Aleksander, VId – Wiktor Andzulewicz, VIIId-Milena Maksymiak, IVb-Zofia Pomichowska, VIIIb-Jan Szepel, Va-Michał Mazur, IVc – Czarek Smerek, VIIb – Murawski Marcel, VIIIg – Łatacz Oliwia, Vb- Serowiecka Magda. Gratulujemy!