Szkoła Podstawowa nr 7 im. J. Korczaka w Giżycku otrzymała dofinansowanie w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025” w łącznej kwocie 15 000 zł. Zgodnie z wytycznymi programu środki finansowe zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup nowości książkowych oraz elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej, a także promocję czytelnictwa.
Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201
Zapraszamy wszystkich do wzięcia udziału w akcji: Wszystkie dzieci zbierają elektrośmieci. Do 20 maja zbieramy sprzęt elektryczny i elektroniczny, który prosimy składować obok garaży (miejsce za garażami od strony wjazdu). Jeśli mieliby Państwo większy sprzęt i potrzebowali wjechać na teren szkoły- proszę zadzwonić na numer podany na bramie wjazdowej.
19 kwietnia 2024 roku zostaliśmy zaproszeni do Miejskiej Biblioteki Publicznej na warsztaty poświęcone 81. rocznicy wybuchu powstania w getcie warszawskim, które było największym zrywem zbrojnym Żydów podczas II wojny światowej. Spotkanie w bibliotece było oparte o scenariusze przygotowane przez warszawskie Muzeum Historii Żydów Polskich Polin.
Warsztaty zaczęliśmy od wykonania zadań w kartach pracy dotyczących naszych emocji w różnych sytuacjach. Następnie obejrzeliśmy 16-minutowy film pt. „Było-nie ma-jest”. To animacja o dziewczynce Krysi, która po stracie ukochanego zwierzaka zaczyna widywać czarne dziury. Okazuje się, że czarne dziury oznaczają wspomnienia, tęsknotę i smutek. Tematem filmu było m.in. radzenie sobie po stracie kogoś bliskiego, pojawiły się też rozważania o wydarzeniach, które były, których nie ma, ale o których chcemy pamiętać. Takim dramatycznym doświadczeniem jest dla narodu żydowskiego powstanie w getcie warszawskim podczas II wojny światowej. Ten desperacki akt bohaterstwa powstańców, cywilów, którzy postanowili przeciwstawić się Niemcom, choć było wiadome, że przegrają, to temat stale obecny we wspomnieniach i historii polskich Żydów. Po obejrzanej animacji ponownie wykonaliśmy krótkie zadania w kartach pracy, które nawiązywały do filmu. Następnie z panią prowadzącą warsztaty rozmawialiśmy o emocjach, które towarzyszyły nam podczas oglądania. Niektórych z nas bardzo poruszył ten film. Sięgaliśmy pamięcią do różnych dramatycznych wydarzeń z naszego życia, wtedy łatwiej nam było zrozumieć łzy i cierpienie innych, np. tych, których bliscy zginęli w powstaniu. Odnosząc się do czasów powstania w getcie warszawskim, wykonaliśmy kolejne zadania w kartach pracy, tym razem nawiązujące do kultury i świąt żydowskich.
Spotkanie w bibliotece bardzo nam się podobało. Dziękujemy za zaproszenie i chętnie wrócimy przy innej okazji do Miejskiej Biblioteki Publicznej.