87 428 90 60  
sp7@gizycko.pl

ul.Wodociągowa 8
11-500 Giżycko

tabJuż wkrótce Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia

Harmonogram:

od 30.09.20. - Ćwiczymy tabliczkę mnożenia

2.10.20r. - 6.10.20r. - przeprowadzenie egzaminu z tabliczki mnożenia w dowolnej formie - wyłonienie mistrza z klasy

w klasach III-V mnożenie/dzielenie w zakresie 100

- w klasach VI-VIII działania typu 32 : ... = 4, 8*... = 16

czas na 6 przykładów - 3 minuty, klasy III 4 minuty
Trzy najlepsze osoby z klasy (w tym Mistrz czyli I miejsce) otrzymują voucher - dodatkowy 1 punkt na kartkówce.

2.10.20r. - dzieci przychodzą w koszulkach (samodzielnie wykonanych) na których są zapisane działania z tabliczki mnożenia i dzielenia w zakresie 100

za przyjście w koszulce dzieci otrzymują voucher - zwolnienie z zadania domowego

7.10.20r. - każdy n-l, który przeprowadził egzamin - przesyła na e-dziennik do J.Danielczyk - imię nazwisko Mistrza oraz klasę

12.10.20 - rozgrywki Mistrzów z poziomów klas - wyłonienie Mistrza każdego poziomu (dokładna informacja rozgrywek - umieszczona będzie 8.10.20 w ogłoszeniach w e-dzienniku)

Każdy Mistrz z poziomu klas dostanie certyfikat Mistrza Tabliczki Mnożenia oraz voucher - dodatkowe 2 pkt. na dowolnej klasówce

 Organizatorzy

Joanna Danielczyk
Wioletta Szymowiat

dzien kropkiWe wtorek, 15 września, zaintrygowała nas wielka czarna kropka przyczepiona do jednej ze ścian świetlicy. Jakiś czas później wyjaśniliśmy tajemnicę tej kropki. Otrzymaliśmy tajemniczy list od… Vashti.
Kiedy zaczęliśmy czytać list, okazało się, że Vashti, to dziewczynka mniej więcej w naszym wieku, również chodząca do szkoły. Vashti przygotowała dla nas kilka ciekawych zadań.
W trakcie wykonywania zadań okazało się, że Vashti to mała nieśmiała dziewczynka, która nie wierzy w swoje możliwości. Na lekcji plastyki nie miała pomysłu, jak wyrazić siebie za pomocą znaku. Zrobiła więc na środku kartki kropkę. Nauczycielka była zachwycona pracą dziewczynki i poprosiła ją o podpisanie pracy. Następnego dnia, po przybyciu do szkoły, Vashti zobaczyła swoją pracę nad biurkiem nauczycielki, oprawioną w pozłacaną ramkę. Była szczęśliwa widząc swoją pracę w tak ważnym miejscu.
Pomyślała, że przecież umie namalować jeszcze piękniejsze kropki i wszystkim to udowodni. Wyciągnęła pudełko z farbami i zaczęła swoją przygodę z kropkami. Malowała kropki duże i małe, łączyła barwy odkrywając nowe kolory… Wszyscy mogli podziwiać jej prace na szkolnej wystawie.
W ten sposób, dzięki swojej nauczycielce, dziewczynka uwierzyła w siebie, w swoje możliwości i talent.
Vashti przygotowała dla nas zadania, w których i my mogliśmy odkrywać swoje talenty: tańczyliśmy, patrzyliśmy w otchłań wielkiej kropki widząc obrazy oczami wyobraźni, które przenieśliśmy na papier, zorganizowała również konkurs, który miał na celu rozwój naszej kreatywności, umocnienia wiary we własne siły i pokonanie różnych ograniczeń. Na koniec był oczywiście Twisster-połamaniec 😊
Vashti obiecała nam, że za rok znów zorganizuje nam kropkowe święto 😊galeria

 

 

pawel1 września tradycyjnie kojarzy się z początkiem roku szkolnego, uroczystym apelem, spotkaniem z kolegami, koleżankami i nauczycielami. Nasze myśli krążą wokół tego, co nas czeka, jaki będzie ten rok nauki. Może do naszej klasy doszedł ktoś nowy, czy będą ci sami nauczyciele, a co z pandemią... W natłoku spraw wielu z nas zapomni, że 1 września 1939 r. to niezwykle ważna data w historii Polski i świata. Hitlerowskie Niemcy zaatakowały Polskę, rozpoczęła się II wojna światowa. O godzinie 4.45 mieszkańców Gdańska obudziły wystrzały z pancernika „Schleswig-Holstein”, który ostrzeliwał polską placówkę na Westerplatte. Rozpoczęły się bombardowania polskich miast i wsi. Czy tego dnia dzieci rozpoczęły nowy rok szkolny? Oczywiście nie. Już pod koniec sierpnia 1939 roku wiele osób przewidywało, że wojna może zacząć się dosłownie w każdej chwili. Dlatego, że 1 września 1939 r. wypadał w piątek Ministerstwo Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego zdecydowało o odroczeniu rozpoczęcia roku szkolnego na poniedziałek 4 września. Wybuch wojny i tę datę uczynił niemożliwą. Zalecano więc, by szkoły uruchamiać w miarę możliwości od poniedziałku 11 września. Jednak w wielu miejscowościach dzieci wróciły do szkół dopiero w październiku, listopadzie bądź jeszcze później i były to już inne szkoły. W zależności od terenu zarządzane przez Niemców lub Rosjan. Nawet jeśli nauczyciele prowadzili zajęcia po polsku, niektóre przedmioty - np. historia czy geografia - były zakazane. W II wojnie światowej wzięło udział 61 krajów, zginęło ponad 50 milionów ludzi, z czego ponad połowę stanowili cywile. Śmierć poniosło ponad 6 milionów obywateli polskich.

wykrzyknikLista uczniów kl. I-III przyjętych do świetlicy szkolnej w roku szkolnym 2020/2021 została wywieszona na tablicy przy wejściu głównym do szkoły (między pierwszymi a drugimi drzwiami wejściowymi). Rodzice przyjętych dzieci do świetlicy zostali również poinformowani poprzez dziennik elektroniczny Librus.

1 21. Do szkoły przychodzą tylko uczniowie zdrowi - bez objawów chorobowych sugerujących infekcję górnych dróg oddechowych. Uczniowie z takimi objawami są odsyłani do domu zgodnie z Procedurą postępowania z uczniem, u którego występują objawy, które mogą sugerować zakażenie COVID 19.
2. Na terenie szkoły obowiązuje zakrywanie ust i nosa, z wyjątkiem sal, w których odbywają się zajęcia oraz dezynfekcja rąk.
3. Wejście do szkoły do godziny 8.00:
- uczniowie, którzy mają lekcje w bloku C - wejście w bloku C;
- uczniowie, którzy mają lekcje w bloku A oraz w bloku B na parterze i I piętrze - wejście główne (od ulicy Wodociągowej);
- uczniowie, którzy mają lekcje w bloku B na piętrze II - wejście od strony ul. Królowej Jadwigi;
- dzieci do świetlicy - wejście w bloku C;
Po godzinie 8.00 wejście do szkoły możliwe jest tylko wejściem głównym.
Uczniowie przychodzą do szkoły nie wcześniej niż 10 minut przed rozpoczęciem lekcji.
4. Uczniowie posiadają maseczkę ochronną, którą mają obowiązek nosić w czasie przerwy i w razie potrzeby założyć na polecenie nauczyciela lub innego pracownika szkoły.
5. W czasie przebywania w szkole uczniowie są zobowiązani zachowywać dystans społeczny – 1, 5 m.
6. Uczniowie poszczególnych oddziałów przerwy spędzają przy klasach, w których mają lekcje.
7. Po korytarzach należy poruszać się zgodnie z oznakowaniem.
8. Uczniowie przynoszą ze sobą do szkoły tylko niezbędne do pracy materiały. Materiały te nie mogą być pożyczane oni przekazywane innym uczniom.

plan

WRACAMY DO SZKOŁY - Plan budynków SP7
Mamy nadzieję, że plan pomoże Państwu 01.09.2020 r. trafić we wskazane miejsca w budynku szkolnym

wracamy1Nowy rok szkolny rozpoczynamy w warunkach pandemii. Zapraszamy uczniów na pierwsze spotkanie z wychowawcami. Prosimy o zachowanie warunków bezpieczeństwa sanitarnego i kierowanie we wskazane miejsca w budynku szkolnym. Spotkania z wychowawcami odbywają się na wyznaczonych korytarzach. Uczniowie nie wchodzą do klas. W klasach I i IV w spotkaniach może uczestniczyć jeden z rodziców/opiekunów ucznia z zachowaniem warunków bezpieczeństwa sanitarnego (środki ochrony osobistej, dystans społeczny). Rozpoczęcie roku szkolnego, w którym zmierzymy się z nowymi wyzwaniami, odbędzie się 01.09.2020 r. Uczniów klas I, wraz z jednym rodzicem, zapraszamy na rozpoczęcie roku szkolnego do szkoły na godzinę 8.00. Natomiast uczniów klas IV, wraz z jednym rodzicem, zapraszamy na rozpoczęcie roku szkolnego na godzinę 9.30 . W tym czasie odbędzie się spotkanie z dyrekcją szkoły oraz wychowawcami poszczególnych klas.
Klasy I godzina 8.00
Uczniowie wchodzą do szkoły wejściem w bloku A
1 a p. W. Doliasz - parter blok B
1 b p. M. Pstrak - I piętro blok B
1 c p. K. Rakowska - II piętro blok B
Klasy IV godzina 9.30
Uczniowie wchodzą do szkoły wejściem w bloku A
4 a p. J. Morska – piwnica blok B
4 b p. K. Wójtowicz – Pac – parter blok B
4 c p. B. Wołejszo – I piętro blok B
4 d p. E. Charzyńska – II piętro blok B

Czytaj więcej: WRACAMY DO SZKOŁY

Wakacje to czas beztroski i odpoczynku. Jednak wkrótce wracamy do szkoły. Zaczynamy przygotowywać się do debiutu pierwszoklasistów, ale również organizujemy życie szkolne z pandemią COVID-19 w tle. Dokładne informacje dotyczące organizacji pracy szkoły będą udostępniane na szkolnym Facebooku, na stronie internetowej szkoły, w e-dzienniku oraz telefonicznie (sekretariat szkoły).

Bezpieczny powrót do szkoły uczniowie1 Bezpieczny powrót do szkoły rodzice

Drodzy Uczniowie, Rodzice, Nauczyciele oraz Pracownicy Szkoły!
Nasz statek bezpiecznie dopłynął do portu. Choć zapewne zmęczeni, ale za to zdrowi i pogodni możemy w końcu pomyśleć o wakacjach. Ostatnie miesiące wymusiły na nas pracę w nietypowych warunkach, ale wszyscy wywiązaliśmy się z nowych zadań znakomicie i za to bardzo dziękuję! Teraz więc cieszmy się zasłużonym odpoczynkiem i pełnią lata! Wszystkim uczniom oraz Państwu życzę udanych wakacyjnych wędrówek, niezapomnianych spotkań z ciekawymi ludźmi, wspaniałych wrażeń, a w tle słońca i uśmiechów. Wracajcie do nas we wrześniu radośni, pełni nowych planów i gotowi do podejmowania nowych wyzwań!
Naszym drogim Absolwentom natomiast życzę pomyślnie zdanych egzaminów, a potem wielu pięknych i radosnych chwil w nowej szkole. Wyruszajcie w swoją dalszą drogę, zdobywajcie nowe doświadczenia, osiągajcie szczyty i spełniajcie marzenia. Do Was należy przyszłość! Z dumą rozsławiajcie imię naszej szkoły i nie zapominajcie o nas, a kiedy zatęsknicie, odwiedzajcie dawnych nauczycieli i stare mury. Na pożegnanie weźcie ze sobą złotą myśl Felicjana Faleńskiego :
Tak pracuj, jakbyś żyć miał wieki,
Żyj, jakbyś umrzeć miał za chwilę.

 Dyrekcja szkoły

rose blute blume valentines tagZ okazji Światowego Dnia Świadomości Autyzmu dzieci mogły wziąć udział w trzech konkursach i zdobyć ciekawe książki, przydatne przybory szkolne, kolorowe magnesy oraz wiele, wiele innych fajnych upominków. Chcielibyśmy wszyscy bardzo serdecznie podziękować Radzie Rodziców oraz firmie P.P.H.Kostrzewa która była jednym ze sponsorów nagród dla dzieci. Dziękujemy za wsparcie, wspaniałe upominki oraz za to, że również dzięki Wam, nasze dzieci były naprawdę szczęśliwe w tym szczególnym dla nas dniu.

wwfNa te i inne pytania odpowiedziała klasie 5b Pani Magdalena Noszczyk z fundacji WWF (World Wide Found for Nature), z organizacji ekologicznej, której misją od 1961 roku jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego Ziemi i stworzenie przyszłości, w której ludzie będą żyli w harmonii z przyrodą.
Gość poinformował nas, że patrząc na trendy ekonomiczne żyje się ludziom coraz lepiej, ale, niestety, tracimy wiele. Wszystkie "dziwne" zjawiska, o których ostatnio bardzo głośno w telewizji - atak szarańczy, susze, pożary, nowe choroby,fale upałów, to wynik działania człowieka na szkodę środowiska - wycinania lasów, odławiania zbyt dużej ilości ryb, zabijania zwierząt, produkcję spalin, itp.
Pani Magda uświadomiła, że zmian się już nie cofnie, możemy jednak pomóc spowolnić zmiany klimatyczne i może to zrobić każdy, zaczynając od swojego domu. Oto garść rad, jak pomóc naszej planecie, a więc nam samym:
- jeść mniej mięsa,
- kupować ryby z certyfikatem MSC,
- ograniczyć zakupy nowych ubrań,
- nie używać foliówek, słomek plastikowych,
- segregować odpady,
- oszczędzać wodę,
- uświadamiać innych w kwestiach ekologicznych.
Dziękujemy Pani Magdalenie Noszczyk za wirtualne odwiedziny. Postaramy się działać na rzecz przyrody, bo wiemy już, że, powtarzając za sir Peterem Scottem: "Nie ocalimy wszystkiego, co byśmy pragnęli. Ale uratujemy o wiele więcej, niż mogłoby ocaleć, gdybyśmy w ogóle nie podjęli naszych starań." galeria

Agata8Swego nie znamy, cudze chwalimy
Tak można skomentować spotkanie klasy 5b z panią Agatą Sieńczak w ramach akcji "Zaproś mnie na swoją lekcję". Zachwycamy się mitami greckimi i rzmskimi, a pani Agata opowiedziała nam o mitologii słowiańskiej. Dowiedzieliśmy się,skąd przybyli nasi przodkowie oraz jak wg Słowian powstał świat. Poznaliśmy 3 najważniejszych bogów: Peruna, Świętowita i Welesa. Po zajęciach umiemy wskazać miejsca dawnego kultu i rozpoznać słowiańskie symbole. Wiemy też,co się działo z człowiekiem po śmierci.
Lekcja wzbudziła w nas refleksje: " Dokąd zmierzamy? Co po nas zostanie?".
Ślicznie dziękujemy pani Agacie za lekcję o naszej mitologii. Nie mamy się czego wstydzić!

atrakcje GizyckaSiódmoklasiści i ósmoklasiści wcielili się w przewodników turystycznych naszego miasta w Szkolnym Konkursie Języka Angielskiego pt. "GIŻYCKO I JEGO ATRAKCJE MIEJSCEM NA WAKACJE" zorganizowanym przez panie anglistki Katarzynę Wójtowicz-Pac i Katarzynę Małek. Uczniowie mieli za zadanie stworzyć folder/prezentację przedstawiającą ciekawe miejsca w Giżycku. Młodzież uwieczniła na zdjęciach atrakcje miasta oraz stworzyła opisy tych miejsc w języku angielskim. Zwycięski projekt należy do uczennicy klasy 8d, Wiktorii Wykusz. Wszystkie prace okazały się interesujące, można z pewnością je wykorzystać do promocji naszego miasta. Wszystkie projekty można obejrzeć na stronie naszej szkoły.

I miejsce Wiktoria Wykusz 8d

II miejsce - Aleksander Sakowicz, 8c

III miejsce - Aleksandra Kulesza 7B

IV miejsce - Szymon Zaniewski 8c

robot angielskiopis i instrukcja do robotUczniowie naszej szkoły mieli okazję przemienić się w wynalazców biorąc udział w Konkursie Języka Angielskiego dla klas V-VI pt. "Kreatywny Wynalazca". Ich zadaniem było stworzenie swojego wynalazku, korzystając z odpadów oraz opisać go w języku angielskim. Prace były bardzo pomysłowe i kreatywne. Komisja konkursowa oceniała projekty biorąc pod uwagę kreatywność, wykorzystane materiały, zakres użytego słownictwa i gramatyki angielskiej oraz poprawność wypowiedzi. Zwyciężczynią konkursu została uczennica klasy 6b, Amelia Kubach. projektując robota "najlepszego przyjaciela", który w każdej chwili pomoże. Inne wynalazki również były bardzo ciekawe. Organizatorki konkursu, nauczycielki j. angielskiego, p. Katarzyna Wójtowicz-Pac i Katarzyna Małek dziękują wszystkim uczniom za udział. Prace dzieci można podziwiać na stronie szkoły.

I miejsce Amelia Kubach 6b

Czytaj więcej: Szkolny Konkurs języka Angielskiego dla klas 5-6: "Kreatywny Wynalazca"

Dorota MetkaJury wyłoniło zwycięzców w konkursie "ZMYSŁY - WRAŻENIA - AUTYZM".

W marcu został ogłoszony konkurs plastyczno - fotograficzny "Zmysły - wrażenia - autyzm", który był jednym z działań podjętych w naszej szkole w ramach budowania świadomości na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Przed uczestnikami postawiono nie lada zadanie. Otóż za pomocą plakatu, grafiki, zdjęcia należało pokazać jak funkcjonują zmysły osoby autystycznej. Uczestnicy wykazali się niezwykłą empatią i kreatywnością.

W grupie młodszej zwyciężyły:
Julia Dąbrowska kl. II B
Dorota Metka kl. II B
W grupie starszej zwyciężyła:
Martyna Danowska kl. VIII D

Serdecznie gratulujemy!

P.S. W galerii można obejrzeć nagrodzone prace.galeria