87 428 90 60  
sp7@gizycko.pl

ul.Wodociągowa 8
11-500 Giżycko

AAutyzm2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Natomiast cały miesiąc kwiecień poświęcony jest budowaniu świadomości społecznej w zakresie zaburzeń ze spektrum autyzmu. Jednym z symboli solidarności z osobami z autyzmem oraz ich rodzinami jest kolor niebieski. Właśnie 2 kwietnia nasz strój powinien mieć niebieskie akcenty.
W związku z tym, że nadal trwa kwarantanna nie mogliśmy przyjść do szkoły w niebieskich bluzkach, spodniach, opaskach itp., by pokazać, że jesteśmy razem niezależnie od tego czy ktoś jest autystą czy nie. Na szczęście pobyt w domu nie ograniczył, a wręcz wzbudził ogromne pokłady kreatywności w uczniach giżyckiej siódemki. Miło nam, że do akcji przyłączyli się rodzice, rodzeństwo spoza naszej szkoły oraz nauczyciele. Efekty zobaczcie sami :-) galeria

jpg

 

Informujemy, że od 9 do 14 kwietnia br. w szkołach będzie trwać wiosenna przerwa świąteczna. W czwartek, 9 kwietnia i piątek, 10 kwietnia br. szkoły nie będą prowadzić zajęć dydaktyczno-wychowawczych z uczniami w formie kształcenia na odległość ani zajęć opiekuńczych (świetlicowych) dla uczniów.
Więcej wiadomości pod adresem:
https://liblink.pl/Rzs3PHHRPm

autyzmn250Sól jest kwaśna, śnieg parzy, jasne światło oślepia, a delikatne głaskanie powoduje silny ból- to tylko niektóre wrażenia, które odczuwają osoby dotknięte autyzmem. I nie jest to ani gorsze, ani lepsze postrzeganie świata; jest po prostu inne i zasługuje na nasze zrozumienie. Już niebawem 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Świadomość społeczna w kwestii autyzmu jest w Polsce bardzo niska, zaś reakcje na odmienne zachowanie takich osób bywają okrutne i krzywdzące. Dziecko z autyzmem jest zazwyczaj oceniane jako źle wychowane, niegrzeczne, wręcz rozwydrzone. Dlatego też powstają inicjatywy, które mają propagować wiedzę w kwestii autyzmu. Jedną z nich jest Fundacja SYNAPSIS, która wraz z innymi organizacjami działającymi na rzecz osób z autyzmem w Polsce celebruje to święto, włączając się w globalną akcję „Zaświeć się na niebiesko“. W tym dniu symbolem solidarności z osobami z autyzmem jest kolor niebieski. Autyzm jest poważnym zaburzeniem rozwoju dziecka. Jego objawy pojawiają się przed ukończeniem przez dziecko trzeciego roku życia. W niektórych przypadkach pierwsze objawy mogą pojawić się jeszcze przed ukończeniem przez dziecko pierwszego roku życia. Jest to zaburzenie neurorozwojowe, związane z nieprawidłową pracą mózgu. Może się objawiać w różny sposób u poszczególnych osób.

Czytaj więcej: Światowy Dzień Świadomości Autyzmu

robotPodsumowaniem lektury pt. „Bajki robotów” Stanisława Lema w klasie 6B nie był tradycyjny sprawdzian wiadomości i umiejętności, lecz projekt, nad którym uczniowie pod czujnym okiem nauczycielki – Pani Marleny Żukowskiej - pracowali w zespołach przez kilka dni. Na początku szóstoklasiści zapoznali się z kryteriami. Zaprojektowana przez nich maszyna miała być użyteczna, czyli do czegoś służyć. Następnie mieli zredagować jej opis, instrukcję użycia oraz zareklamować ją w taki sposób, aby zachęcić do zakupu potencjalnego odbiorcę. W kryteriach Pani Marlena Żukowska zaznaczyła również, że maszyna ma być innowacyjna. Wyobraźnia uczniów oraz solidna praca w zespołach zaskoczyły nauczycielkę języka polskiego. Powstały: Roboniania (do opieki nad dziećmi w wieku od dwóch do siedmiu lat), Cyberprzyjaciel (jeśli czujesz się samotny, uruchom Cyberprzyjaciela), Cyberpies (przyjaciel najmłodszych), Cyberczołg (przeznaczony ds. militarnych). Cel projektu został osiągnięty. Uczniowie poćwiczyli umiejętność redagowania form wypowiedzi, poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną, a także pracę w grupach. Wszyscy byli zadowoleni z efektów pracy – zarówno szóstoklasiści, jak i ich wychowawczyni. galeria

marlenaPodsumowaniem lektury pt. „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza w klasach 5A i 5C nie był tradycyjny sprawdzian wiadomości i umiejętności, lecz projekt, nad którym uczniowie pod czujnym okiem nauczycielki – Pani Marleny Żukowskiej - pracowali w zespołach przez kilka dni. Na początku piątoklasiści zapoznali się z kryteriami. Mieli zaprojektować latawiec, który będzie zawierał następujące informacje: mapę ukazującą wędrówkę Stasia i Nel (na niej uczniowie zaznaczyli 5 ważnych miejsc oraz krótko opisali każde z nich), ciekawostki na temat flory i fauny Afryki oraz 2-3 wpisy do pamiętnika autorstwa Stasia lub Nel i 2 wpisy do pamiętnika Kalego lub Mei. Piątoklasiści bardzo dobrze wywiązali się z powierzonych im zadań – powstały ciekawe prace. Cel projektu został osiągnięty. Uczniowie poćwiczyli umiejętność redagowania kartki z pamiętnika oraz wyszukiwania odpowiednich informacji w tekście, poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną, a także pracę w grupach. Wszyscy byli zadowoleni z efektów pracy. galeria

praca zdalna7Nowy etap w historii naszej szkoły, nauczanie online. Od 16 marca nauczyciele kontaktują się z uczniami za pośrednictwem Librusa oraz innych platform, narzędzi do nauczania zdalnego. Także uczniowie mogą zadawać pytania i wysyłać swoje sugestie. Jeśli uczeń zgubił swój login, pomocą może służyć konto rodzica. Szkoła jest wszędzie tam, gdzie jest uczeń i nauczyciel, a zatem także w sieci. Obowiązuje kultura osobista, szacunek dla drugiej osoby, zaangażowanie w wykonywanie zadań i chęć współpracy. Nauczyciele mogą wystawiać oceny. Każdy z nauczycieli musi wypracować własne metody. Mamy nadzieję, że nowa forma nauczania będzie na tyle skuteczna, że kiedy się już spotkamy w budynku szkoły, nie będziemy musieli nadrabiać straconego czasu.

jpghttps://www.gov.pl/web/edukacja/zawieszenie-zajec-w-szkolach

„Burmistrz Giżycka, rekomenduje żeby podczas zawieszenia zajęć w szkołach, przedszkolach i żłobkach opiekę nad dziećmi sprawował jeden z rodziców, a nie dziadkowie, ponieważ osoby starsze należą do grupy największego ryzyka zachorowań. Ponadto należy zaznaczyć, że przerwa w nauce nie jest czasem ferii i zalecane jest ograniczenie wychodzenia z domu, ponieważ najskuteczniejszym środkiem profilaktyki w takiej sytuacji jest maksymalne ograniczenie kontaktów z innymi osobami.”

jpgSzanowni Państwo,
zgodnie z wytycznymi Rządu Polskiego, w związku z zagrożeniem zarażenia koronawirusem, informuję, co nastąpi:

1. Od jutra nie będzie zajęć dydaktycznych.
2. W czwartek 12 marca i piątek 13 marca w godzinach 6.30 - 16.30 zostaną zorganizowane zajęcia opiekuńcze tylko tym uczniom, których rodzice nie będą w stanie zapewnić opieki w ciągu dnia.
3. Od poniedziałku do odwołania szkoła zostanie zamknięta.
4. Od jutra do odwołania nie będą wydawane obiady.

Proszę o śledzenie na bieżąco zamieszczanych przez nas komunikatów.

Katarzyna Banach

egzaminPraca w grupach na lekcjach języka angielskiego w klasach 8a i 8c zaowocowała stworzeniem ciekawych projektów. Uczniowie pod nadzorem p. Katarzyny Wójtowicz-Pac opracowali przykładowe wypowiedzi pisemne na egzamin ósmoklasisty. Można tu znaleźć listy formalne i koleżeńskie, wpisy na bloga oraz notatki. Forma pracy w grupach to idealny sposób na naukę w miłej atmosferze. Uczniowie czerpią wiedzę od siebie nawzajem. Projekty można przeczytać na II piętrze w bloku B. galeria

zola 6cDnia 6 marca w klasie VIc odbyły się zajęcia z dogoterapii. Odwiedziła nas pani Monika ze swoją podopieczną- suczką Zolą. Zola- jak przystało na prawdziwego terapeutę- była opanowana i bardzo spokojna, radośnie przywitała się z każdym z nas. Prowadząca opowiedziała nam , na czym polega jej praca. Przypomniała również zasady zachowania się wobec czworonogów. Także mogliśmy podziwiać sztuczki z piłką oraz znajdywanie ukrytych smakołyków. Poznaliśmy nawet sposoby na niesfornego pupila. To było naprawdę ciekawe spotkanie. galeria

obraczkaMłodzieżowa Grupa Badawcza Ptaków Wysypisk „Kania” z SP 7 uczestniczyła w akcji „Karmnik na składowisku”. Już po raz drugi uczniowie stali się bliskimi obserwatorami procesu łapania i obrączkowania ptaków na terenie zakładu. Poprzednim razem młodzież dowiedziała się po co obrączkuje się ptaki, jak to przebiega, jakich informacji możemy oczekiwać w związku z odczytaniem obrączki itd. W tym roku dr Dariusz Górecki zapoznał uczniów z najważniejszymi elementami pracy ornitologa – obrączkarza. Członkowie grupy „Kania” dowiedzieli się jak ważna jest wiedza i doświadczenie, które można zdobyć uczestnicząc na przykład w obozach obrączkarskich organizowanych na Pomorzu i w innych częściach naszego kraju. Obejrzeli też różnego rodzaju obrączki, które zakłada się ptakom w zależności od gatunku. Wrażenie na uczniach zrobiło porównanie wielkości obrączki, które zakłada się sikorom oraz łabędziom. Uczniowie porównali również obrączki metalowe i plastikowe. Okazało się, że te pierwsze są bardziej trwałe natomiast te drugie łatwiej odczytać. W trakcie obrączkowania Pan Dariusz opowiedział młodzieży jak rozpoznać czy ptak jest w dobrej kondycji, jak odróżnić płeć oraz określić wiek ptaka. Każdy z uczniów mógł przyjrzeć się z bliska schwytanym w siatki ptakom oraz towarzyszyć im w trakcie obrączkowania i wypuszczania ich na wolność. Powstało przy tym wiele ciekawych zdjęć. Akcja „Karmnik na składowisku” była dla wszystkich emocjonującym przeżyciem okraszonym sporą dawką wiedzy. Złapano i zaobrączkowano 20 ptaków, w tym jednego mazurka, jedną sikorę modrą i 18 bogatek . Ptaszki te ruszyły z obrączką w świat. Mamy zatem nadzieję, że może ktoś odczyta numer obrączki, prześle dane do Krajowej Centrali Obrączkowania Ptaków, a my dowiemy się jak dalej potoczyły się losy naszych latających przyjaciół. Jeszcze raz dziękujemy Panu dr. Dariuszowi Góreckiemu za podzielenie się z nami swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem!!! galeria

łyżwyW miniony weekend uczniowie z naszej szkoły jeżdżący na łyżwach długich na torze krótkim w Klubie UKS”SHORT TRACK MOSiR” Giżycko, rywalizowali w dwóch imprezach sportowych - Ogólnopolskich Zawodach Rankingowych i Mistrzostwach Polski Młodzików i Młodzieżowców. Były to dla większości zawodników ostatnie zawody rangi ogólnopolskiej w tym sezonie. Najlepiej z naszych uczniów zaprezentowali się : Zofia Piątek która zdobyła dwa medale , srebrny🥈 i brązowy🥉 i zajęła 3 miejsce w wieloboju zawodów za co otrzymała dodatkowy medal i puchar. Łukasz Piątek podobnie jak siostra zdobył dwa medale srebrny🥈 i brązowy🥉. Dobrze zaprezentowali się również pozostali nasi uczniowie. Judyta Sakowicz, Milena Sakowicz, Mateusz Stefanowski oraz Zofia Skrajna dla której były to pierwsze zawody. Bardzo dobrze zaprezentowała się Kaja Kisielewska która na trzech dystansach poprawiła swoje czasy oraz uzyskała klasy sportowe KADET👍👏👏. W Mistrzostwach Polski Młodzików i Młodzieżowców wystartowali też: Weronika Biller, Martyna Kuchta i Aleksander Sakowicz również zajmując wysoko notowane miejsca. Ogólnopolskie Zawody Rankingowe i Mistrzostwa Młodzików i Młodzieżowców były ostatnimi zawodami tego sezonu w których brali udział zawodnicy naszej szkoły. Przyszedł czas na podsumowanie. Po podliczeniu punktów według obowiązujących przepisów możemy pochwalić się dość znacznymi sukcesami. Kategoria Junior F oficjalnie nie zliczana do klasyfikacji ogólnej PZŁS-u ale nie mniej widowiskowa, gdzie rywalizują najmłodsi zawodnicy to dwie nasze uczennice: Zośka Piątek i Judka Sakowicz które nieoficjalnie zajęły 2 i 3 miejsce w tej kategorii wiekowej👏👏. Kategoria Junior E to również dwoje naszych uczniów startujących w tym sezonie Milena Sakowicz zajęła 5 miejsce w klasyfikacji sezonu. Łukasz Piątek 3 miejsce w tej kategorii💪👍👏👏. W kategorii Junior D w sezonie 2019 / 2020 startowali: Kaja Kisielewska kończąca sezon na 15 pozycji ,Mateusz Stefanowski – 14 miejsce i Filip Sztafa – 20 miejsce. Juniorzy C to nasze dwie zawodniczki i jeden zawodnik:I tak : Weronika Biller – zajęła ogółem 9 miejsce w klasyfikacji , Martyna Kuchta zajmując 23 miejsce w sezonie nie zaliczy go do najbardziej udanych . Aleksander Sakowicz zajął 5 miejsce. Wszystkim gratulujemy takich lokat i życzymy dalszych sukcesów👍💪👏👏👏.Oraz podziękowania dla trenerów za pracę nad tym sukcesem: pana Sławomira Treszczyńskiego i Tomasza Sztafy. galeria

zyczenia dzien kobiet projekt"Świat bez kobiet byłby jak ogród bez kwiatów" Pierre de Brantome


Z okazji Dnia Kobiet składamy wszystkim Paniom i dziewczętom życzenia wszystkiego najlepszego, by w każdym dniu roku uśmiech na twarzy Waszej gościł tak samo często jak w tym dniu.

rew2Jak już zapewne wszyscy wiedzą dawna sala C06 zamieniła się w Bibliotekę Umysłu. To tu, zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem, odbywają się zajęcia rewalidacyjne. Dzięki nowym sprzętom i pomocom dydaktycznym stały się one bardzo atrakcyjne, co potwierdzają nie tylko nauczyciele, ale także uczniowie. galeria

mydełka 5c8 marca….. Jak wykorzystać ten dzień, aby go uczcić? Klasa 5c ze Szkoły Podstawowej nr 7 w Giżycku pomyślała o spędzeniu tego czasu twórczo i aktywnie. Udaliśmy się do Pełnej Chaty w Giżycku, gdzie w towarzystwie p. Agnieszki i p. Ady wykonaliśmy własnoręcznie mydełka. Zabawa była cudowna, a i mydełka wyszły piękne. Zresztą zobaczcie sami Celowo byliśmy wcześniej, aby móc wykonane mydełka wręczyć kobietom Naszego serca :) Pozdrawiamy, klasa 5c galeria

wykrzyknikW ramach akcji dotyczącej walki z hałasem, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów wrażliwych na dźwięki od dnia 2 marca w naszej szkole nie będzie ŻADNYCH DZWONKÓW! Na korytarzach i w salach są zegary, które z pewnością pomogą nam regulować czas pracy. Prosimy uczniów o punktualne przychodzenie na zajęcia. Brak dzwonka nie jest usprawiedliwieniem spóźnienia. Uczmy się kontrolować czas.

wagaOd dawna mówi się, że uczniowie zbyt dużo dźwigają na swoich plecach. Jak to wygląda w klasie Vh postanowiły sprawdzić uczennice klasy VIII, Natalia i Magdalena. Przeprowadziły zajęcia zatytułowane „Ile waży uczniowski plecak?” Dziewczyny zważyły wszystkie plecaki i okazało się, że jeden z nich waży aż 6,5 kg. Przy pozostałych waga wskazała średnio 4,7 kg. Skąd ten ciężar? Oczywiście głównie z podręczników i zeszytów. Jednak uczniowie przyznali, że często sami dokładają sobie ciężaru, nosząc różne, nie zawsze potrzebne rzeczy. Prowadzące przeprowadziły więc ćwiczenie, które polegało na zapisaniu, co można usunąć z plecaka poza książkami i zeszytami. Lista przedmiotów okazała się długa np. dodatkowe piórniki (niektóre dziewczęta noszą aż trzy), stare kanapki, szczotka do włosów, słuchawki, ładowarka, portfel, zabawki, zapisane stare kartki, śmieci, zepsute długopisy. Uczniowie przyznali,że wiele rzeczy noszą ze sobą, choć można je zostawić w szafce np. strój na w-f, materiały na plastykę i technikę. Uczennice klasy VIII uświadomiły młodszym koleżankom i kolegom, że nadmierne przywiązanie do przedmiotów w plecaku może skończyć się wadą postawy. Aby tego uniknąć należy nie tyko odciążyć plecak ale też właściwie go nosić, oczywiście na obydwu ramionach. Górna krawędź musi znajdować się na wysokości ramion, a dolna na wysokości kości miednicy. Plecak szkolny powinien przylegać do pleców. Paski trzeba koniecznie regulować. Dzięki temu unikniemy brzydkiej sylwetki i problemów z kręgosłupem. A ile waży Twój plecak? Możesz to sprawdzić u p. Ewy Wicha. galeria

rewZa nami pierwszy tydzień zajęć w Bibliotece Umysłu. Był to tydzień "testowy", ponieważ chciałyśmy się przekonać czy tego typu pracownia zainteresuje uczniów oraz czy będą potrafili podporządkować się zasadom tam panującym. Okazało się, że uczniowie naszej szkoły to ludzie niezmiernie ciekawi i odważni, wręcz rządni nowych przygód i wyzwań, a przy tym zdyscyplinowani. Bardzo nas to cieszy! W pierwszym tygodniu funkcjonowania Biblioteki Umysłu zorganizowano zajęcia na 6 długich przerwach i wzięło w nich udział 30 osób. Poza tym na prośbę nauczycieli przeprowadzono 2 dodatkowe zajęcia, w których uczestniczyło 12 uczniów. Nowa sala wzbudziła też niemałe zainteresowanie wśród dorosłych. Odwiedziło ją dotychczas 10 nauczycieli, którzy nie tylko oglądali pomoce, ale także testowali je :-) Zapraszamy na zajęcia w przyszłym tygodniu!

galeria