Szkoła Podstawowa nr 7 im. J. Korczaka w Giżycku otrzymała dofinansowanie w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025” w łącznej kwocie 15 000 zł. Zgodnie z wytycznymi programu środki finansowe zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup nowości książkowych oraz elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej, a także promocję czytelnictwa.
Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201
Szkoła Podstawowa nr 7 wzięła udział w akcji BohaterON – włącz historię! Jest to ogólnopolska kampania o tematyce historycznej mająca na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego poprzez wysłanie im kartek z życzeniami. Projekt ma edukować Polaków, wzmacniać poczucie tożsamości narodowej, krzewić postawy patriotyczne oraz budować wrażliwość społeczną. Akcję zakończyliśmy 26 października. Uczniowie wypisali osiemdziesiąt kartek, czasem nieudolnie, niejednokrotnie z błędami. Jednak życzenia od dzieci są piękne, wzruszające, płyną prosto z serca. Oto kilka przykładów. „ Dziękujemy Panu i innym Powstańcom za odwagę i poświęcenie w walkach o wolna Warszawę i naszą Polskę. Dzięki Wam możemy żyć w wolnym kraju”- Maja „ Drogi Bohaterze. Nie wiem kim jesteś i jak się nazywasz, ale wiem, że poświęciłeś swoje zdrowie w walce o Ojczyznę. Jestem pełna podziwu. Jestem dumna, że w naszym państwie mamy takich ludzi jak Ty” -Julia „ Urodziłam się w Polsce i jestem Polką. Nie wyobrażam sobie świata bez Polski. Jestem Wam ogromnie wdzięczna i nie wiem jak mam dziękować. Wszystkiego najlepszego.”- Hania „ Mój bohaterze! Ty walczyłeś, a ja teraz spokojnie mogę spać. Ty tęskniłeś, a ja teraz mogę bawić się i śmiać. Dałeś mi przykład jak żyć. Dzięki Tobie mogę w wolnej Polsce być.” - Bartek Kartki zostały już wysłane. Mamy nadzieję, że sprawią radość Powstańcom Warszawskim. Dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie i wspaniałe życzenia.
W piątek 28.09.2018r. w naszej szkole odbył się VIII Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Koordynatorkami akcji były: pani Joanna Danielczyk i pani Wioletta Szymowiat.
Akcję rozpoczęło dekorowanie sal i korytarzy plakatami z tabliczką mnożenia. Dzięki temu można ją było wcześniej przypomnieć i utrwalić.
W piątek odbył się egzamin z tabliczki mnożenia. Chętnych uczniów, którzy się z nią zmierzyli było 211. Eskpertami Tabliczki Mnożenia zostało 129. Wszyscy, którzy zdali bezbłędnie egzamin otrzymali imienny certyfikat i naklejkę „Eksperta tabliczki mnożenia".
W dniu 15.10.2018r. w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Edukacji Narodowej. Z tej okazji wszyscy nauczyciele SP7 oraz pracownicy obsługi przyjmowali od swoich uczniów serdeczne życzenia, kwiaty i słodkie upominki. Odbył się także uroczysty apel, przygotowany przez p. Elżbietę Borzejewicz i uczniów z klasy III a. Było bardzo kolorowo, wesoło i tanecznie. Dzieci zaprezentowały swoje umiejętności recytatorskie, wokalne i taneczne. Taniec krakowiak wszystkim bardzo się podobał i został przyjęty gromkimi brawami.
"Ile barw uzbierał motyl i róża dorodna - tyle życzeń szczerozłotych proszę przyjąć od nas" - takimi pięknymi życzeniami i kwiatami został obdarowany każdy nauczyciel obecny na uroczystości.
Pani dyrektor Katarzyna Banach oraz przedstawiciele Rady Rodziców także podziękowali i złożyli życzenia całemu gronu pedagogicznemu.
Klasy 4h i 4b postanowiły w nietypowy sposób uczcić Dzień Chłopaka i wyjechały na wycieczkę do Ełku. Najpierw młodzież obejrzała przygodową animację pt. "Mała Stopa" opowiadającą o historii młodego Yeti, który poszukuje rozwiązania zagadki istnienia mitycznej małej stopy, czyli... człowieka! Po filmowych wzruszeniach uczniowie udali się do edukacyjnej sali zabaw "Kolej na klocki", gdzie mieli okazję tworzyć z wszelkiego rodzaju klocków najbardziej wymyślne budowle. Ale żeby zbudować, trzeba było najpierw zburzyć. Ta część zabawy najbardziej podobała się obu klasom. Potem powstawały domy, domki, wieże, mury i labirynty. Natomiast w sali obok trwały zajęcia z robotyki. Uczniowie mieli możliwość konstruowania robotów sumo, które potem walczyły na specjalnym ringu. Emocje sięgały zenitu, gdy jeden robot napierał na drugi. Zwycięska drużyna głośno manifestowała swoją radość. Obie klasy pełne pozytywnych wrażeń wróciły z okolicznościowej wycieczki.