Szkoła Podstawowa nr 7 im. J. Korczaka w Giżycku otrzymała dofinansowanie w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025” w łącznej kwocie 15 000 zł. Zgodnie z wytycznymi programu środki finansowe zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup nowości książkowych oraz elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej, a także promocję czytelnictwa.
Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201
Jak już zapewne wszyscy wiedzą dawna sala C06 zamieniła się w Bibliotekę Umysłu. To tu, zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem, odbywają się zajęcia rewalidacyjne. Dzięki nowym sprzętom i pomocom dydaktycznym stały się one bardzo atrakcyjne, co potwierdzają nie tylko nauczyciele, ale także uczniowie.
W ramach akcji dotyczącej walki z hałasem, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów wrażliwych na dźwięki od dnia 2 marca w naszej szkole nie będzie ŻADNYCH DZWONKÓW! Na korytarzach i w salach są zegary, które z pewnością pomogą nam regulować czas pracy. Prosimy uczniów o punktualne przychodzenie na zajęcia. Brak dzwonka nie jest usprawiedliwieniem spóźnienia. Uczmy się kontrolować czas.
Michalinko, od tygodnia walczymy z zakupionymi na licytacji puzzlami ? Wszystkie grupy z zajęć korekcyjnych-kompensacyjnych podjęły wyzwanie ich ułożenia. Została już najtrudniejsza część, gdyż każdy element niczym nie różni się od pozostałych. Nie poddajemy się, dlatego zapraszamy wszystkich, którzy chcą się z nimi zmierzyć na przerwach do sali B106. Pozdrawiamy Cię serdecznie ?
Za nami pierwszy tydzień zajęć w Bibliotece Umysłu. Był to tydzień "testowy", ponieważ chciałyśmy się przekonać czy tego typu pracownia zainteresuje uczniów oraz czy będą potrafili podporządkować się zasadom tam panującym. Okazało się, że uczniowie naszej szkoły to ludzie niezmiernie ciekawi i odważni, wręcz rządni nowych przygód i wyzwań, a przy tym zdyscyplinowani. Bardzo nas to cieszy! W pierwszym tygodniu funkcjonowania Biblioteki Umysłu zorganizowano zajęcia na 6 długich przerwach i wzięło w nich udział 30 osób. Poza tym na prośbę nauczycieli przeprowadzono 2 dodatkowe zajęcia, w których uczestniczyło 12 uczniów. Nowa sala wzbudziła też niemałe zainteresowanie wśród dorosłych. Odwiedziło ją dotychczas 10 nauczycieli, którzy nie tylko oglądali pomoce, ale także testowali je :-) Zapraszamy na zajęcia w przyszłym tygodniu!
Aktywna przerwa, to projekt-eksperyment, który realizowaliśmy w szkole od 17 do 21 lutego. Jego celem było zaproponowanie uczniom klas I-III alternatywnego sposobu spędzenia długich przerw. W przedsięwzięcie zaangażowali się harcerze oraz ósmoklasiści, którzy codziennie przychodzili na piętro klas młodszych i proponowali różnorodne zabawy np. piłka parzy, ziemia-woda, kolory, głowa-ramiona-kolana-pięty. Nie mogło oczywiście zabraknąć harcerskich pląsów oraz gier zręcznościowych. Hitem okazała się wspólna nauka i tańczenie „belgijki”. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Komu nie przypadły do gustu zabawy w harcerskim kręgu, układał puzzle, grał w dobble, domino lub jengę. Początkowo niektóre dzieci nie chciały angażować się w zabawę, wstydziły się, mówiły, że nie chcą, nie potrafią. Jednak z przerwy na przerwę zainteresowanie było coraz większe, a maluchy pytały ósmoklasistów, kiedy znowu przyjdą. Co eksperyment dał młodszym uczniom? Aktywne, bezpieczne i ciekawe długie przerwy. A co dał starszym uczniom? Szczególnie ósmoklasiści podchodzili do projektu aktywnych przerw z lekką rezerwą. Uważali, że dzieci z klas I-III, to najbardziej hałaśliwa grupa w szkole, której nie da się okiełznać. Po tygodniu nastąpiła zmiana. Niektórzy zadeklarowali, że mimo zakończenia akcji nadal będą odwiedzać młodszych kolegów na długich przerwach i angażować ich do zabawy. Dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie w aktywne przerwy.