Szkoła Podstawowa nr 7 im. J. Korczaka w Giżycku otrzymała dofinansowanie w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025” w łącznej kwocie 15 000 zł. Zgodnie z wytycznymi programu środki finansowe zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup nowości książkowych oraz elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej, a także promocję czytelnictwa.
2 października obchodziliśmy Światowy Dzień Tabliczki Mnożenia. Prawie wszyscy uczniowie naszej klasy IV a byli ubrani w koszulki z działaniami z tabliczki mnożenia. Poza tym świetnie bawiliśmy się podczas rywalizacji o tytuł Mistrza Tabliczki Mnożenia. Wszyscy chcieli nim zostać, ale wiadomo, MISTRZ jest tylko jeden. Został nim Nikodem Szumarski. Brawo!
14 października 1773 roku na mocy uchwały Sejmu powstała Komisja nad Edukacją Młodzi Szlacheckiej Dozór Mająca, czyli obecnie nazywana Komisja Edukacji Narodowej. Była to zarazem pierwsza w Polsce jak i w całej Europie władza oświatowa o charakterze współczesnego ministerstwa oświaty publicznej. Dzień Edukacji Narodowej, tradycyjnie, zwany Dniem Nauczyciela funkcjonuje w Polsce od 1982 roku jako święto wszystkich pracowników oświaty. Wprowadzono je ustawą – Karta Nauczyciela z 1982 r. 13 października 2020 roku, dzień przed świętem Komisji Edukacji Narodowej, przyszliśmy do szkoły ubrani na galowo. Chcieliśmy w ten sposób podkreślić wyjątkowość tego dnia. Rozmawialiśmy na temat genezy i znaczenia KEN. Złożyliśmy życzenia naszej pani wychowawczyni Janinie Morskiej, dyrekcji oraz nauczycielom. Zdajemy sobie sprawę z tego, jak ogromny trud i zaangażowanie, zwłaszcza w obecnym czasie pandemii, wkładają pracownicy oświaty, byśmy mogli się rozwijać, a w przyszłości realizować swoje marzenia. Jeszcze raz wszystkim nauczycielom – DZIĘKUJEMY!!!
Czy każdy może być poetą? Nie, nie każdy, ale KAŻDY może spróbować bawić się słowem. Uczniowie klasy 6B i 6H mieli taką możliwość na jednej z lekcji języka polskiego, tworząc tzw. poezję z odzysku (ang. blackout poems). To kreatywne zadanie polegało na ułożeniu wiersza z potoku słów innego utworu literackiego, np. fragmenty lektury lub stron ze starych gazet. Z istniejącego już tekstu wyłaniamy i łączymy pojedyncze słowa lub krótkie frazy, tworząc własne dzieła. To nie muszą być wspaniałe utwory na miarę Nagrody Nobla. Nawet krótka myśl może oddawać i mieć wiele znaczeń w zależności od interpretacji. Wiersze z odzysku są nowym sposobem tworzenia - znajdujemy zupełnie nowy sens w ty, co już istnieje. Odzyskujemy wartościowe słowa z tego, co kiedyś zostało powiedziane. Resztę tekstu należy ukryć - zakreskować czarnym markerem lub zamalować, tworząc jednocześnie ilustrację do stworzonego przez siebie wiersza. W ten pozostaną tylko wyrazy, które czytane po kolei ułożą się w utwór/myśl. W ten sposób powstały unikatowe miniaturki liryczne szóstoklasistów, które możecie podziwiać na zdjęciach.
Mówimy NIE hejtowi! Takie hasło było omawiane 13 października na godzinie wychowawczej w klasie IVb (wychowawca: Katarzyna Wójtowicz-Pac). Dzieci miały okazję obejrzeć spot oraz porozmawiać na temat hejtu z zaproszonymi gośćmi: panią Katarzyną Karolską, pracownikiem Urzędu Miasta oraz panią Iwoną Chruścińską, funkcjonariuszem Policji. Wykład okazał się bardzo ciekawy, uczniowie chętnie uczestniczyli w dyskusji i mieli trafne spostrzeżenia.