87 428 90 60  
sekretariat@sp7.gizycko.pl

ul.Wodociągowa 8
11-500 Giżycko


Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201

Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /templates/dd_speedtruck_109/library/Designer/Content/SingleArticle.php on line 198

codeweekZa nami Europejski Tydzień Kodowania. Wzięły w nim udział 3 nauczycielki naszej szkoły ze swoimi klasami. Pani Joanna Danielczyk i Pani Justyna Kozłowska oraz Pani Agnieszka Dickti swoje działania zgłosiły na stronie https://codeweek.eu/. Język programowania jest językiem przyszłości, a ćwiczenia kodowania wspomagają rozwój procesów poznawczych takich jak: pamięć, koncentracja czy myślenie oraz rozwijają wyobraźnię, wspomagają rozwój słownika czynnego i biernego. Nie trzeba być online, by uczyć się elementów programowania. Z kodowaną ortografią mierzyli się 19. października uczniowie dwóch klas czwartych pod okiem pani Justyny Kozłowskiej. Klasa 4h uzupełniała graficzne dyktando. Zabawa polegała na prawidłowym uzupełnieniu wyrazów rz lub ż - pomógł w tym słownik ortograficzny, i pokolorowaniu we właściwy sposób zakodowanej karty. Jeśli uczynili to poprawnie, ukazywał się ukryty obrazek. Klasa 4b walczyła z ortograficznym sudoku, w którym zamiast liczb znajdowały się wyrazy z galeriatrudnością ortograficzną.

Już w pierwszych minutach pracy uczniowie wyłapali błąd w karcie - brak jednego słowa. Dodali więc żabę. Trzeba było dobrze pogłówkować, by w tym samym rzędzie i tej samej kolumnie nie powtórzyło się dwukrotnie to samo słowo. Wielu się udała ta sztuka. Jak widać, kodować można nawet na języku polskim.

U pani Joanny Danielczyk, która była szkolnym koordynatorem akcji na matematyce i na przerwie, uczniowie klas IVc, IVh, VIc, VId, VIIc próbowali odkodować obrazek wg podanych współrzędnych z wykorzystaniem kart pracy. Z zaciekawieniem przystąpili do pracy. Była to praca grupowa, każdemu zależało, by właściwie wypełnić pola. Z niecierpliwością czekali na wyłaniający się obrazek… Udało się ;)

Z kolei na informatyce w klasie IVa, dzieci tworzyły miasteczko dla Ozobota (małego robota). W domu chętne osoby stworzyły makiety miasteczka własnego pomysłu. Były to przepiękne prace, które można było oglądać w czytelni szkolnej. Następnie na lekcji dzieci rysowały trasy dla robota, wykorzystując kody graficzne. O tym, że trzeba być cierpliwym i dokładnym, przekonały się same, gdy Ozobot nie „czytał” właściwie kodów. Wielką frajdą było takie zakodowanie trasy, po której robot jechał bezbłędnie.

Opiekunem i koordynatorem działań w klasach IVe, IVf, IVg oraz Va, Vd, Ve była nauczycielka matematyki Agnieszka Dickti. Uczniowie przygodę z kodowania rozpoczęli od poznania zasad zabawy i nauki sposobu kodowania. Wzbudziło to ich zainteresowanie i chęć do działania. Następnie gdy już każdy znał zasady gry – przystąpiliśmy do rywalizacji. Nagroda dla zwycięzcy było uznanie klasy i ocena celująca z wpisem do dziennika. Poprzeczka działań uniosła się do góry i uczniowie nie dostali gotowych kodów, lecz uzyskiwali je wykonując obliczenia na liczbach. Efekt był niesamowity. Niektórych tak pochłonęło kodowanie, że sami zaczęli tworzyć rysunki z kodami-szło im świetnie. Zabawa wciągnęła również kilku rodziców…

Mamy nadzieję, że do obchodów Europejskiego Tygodnia Kodowania włączy się w przyszłości coraz więcej klas. Zapraszamy za rok