Szkoła Podstawowa nr 7 im. J. Korczaka w Giżycku otrzymała dofinansowanie w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025” w łącznej kwocie 15 000 zł. Zgodnie z wytycznymi programu środki finansowe zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup nowości książkowych oraz elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej, a także promocję czytelnictwa.
Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201
Uczniowie naszej szkoły mieli okazję przemienić się w wynalazców biorąc udział w Konkursie Języka Angielskiego dla klas V-VI pt. "Kreatywny Wynalazca". Ich zadaniem było stworzenie swojego wynalazku, korzystając z odpadów oraz opisać go w języku angielskim. Prace były bardzo pomysłowe i kreatywne. Komisja konkursowa oceniała projekty biorąc pod uwagę kreatywność, wykorzystane materiały, zakres użytego słownictwa i gramatyki angielskiej oraz poprawność wypowiedzi. Zwyciężczynią konkursu została uczennica klasy 6b, Amelia Kubach. projektując robota "najlepszego przyjaciela", który w każdej chwili pomoże. Inne wynalazki również były bardzo ciekawe. Organizatorki konkursu, nauczycielki j. angielskiego, p. Katarzyna Wójtowicz-Pac i Katarzyna Małek dziękują wszystkim uczniom za udział. Prace dzieci można podziwiać na stronie szkoły.
Jury wyłoniło zwycięzców w konkursie "ZMYSŁY - WRAŻENIA - AUTYZM".
W marcu został ogłoszony konkurs plastyczno - fotograficzny "Zmysły - wrażenia - autyzm", który był jednym z działań podjętych w naszej szkole w ramach budowania świadomości na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu. Przed uczestnikami postawiono nie lada zadanie. Otóż za pomocą plakatu, grafiki, zdjęcia należało pokazać jak funkcjonują zmysły osoby autystycznej. Uczestnicy wykazali się niezwykłą empatią i kreatywnością.
W grupie młodszej zwyciężyły: Julia Dąbrowska kl. II B Dorota Metka kl. II B W grupie starszej zwyciężyła: Martyna Danowska kl. VIII D
18 maja 2020 roku obchodziliśmy 100 lat od narodzin Karola Wojtyły – papieża Jana Pawła II, mimo, że nie ma wielkich zgromadzeń z tej okazji Polacy szczególnie pamiętają tego Wielkiego Polaka. Nasi uczniowie włączyli się w akcję Laurka Dla Papieża. Zapraszamy do obejrzenia galerii prac. Dziękujemy wszystkim artystom.
Uczniowie klas III - VI wzięli udział w konkursie historycznym, w którym wcielili się w wybraną przez siebie postać historyczną. Liczyło się podobieństwo, przebranie, kreatywność, sceneria i uzasadnienie wyboru danej osoby. Przyczyny wyboru postaci były różne - od bardzo lakonicznych do bardzo osobistych. Najlepsze uzasadnienie zostało napisane przez jedną ze zwyciężczyń konkursu: "Chciałam zaprezentować postać Marie Curie- Skłodowskiej w moim wykonaniu. Bardzo postać ta mi imponuje, a jej złote myśli pasują do dzisiejszych czasów. Dwa z nich, z którym zgadzam się w całości: <<nauczyłam się="" ,="" że="" droga="" do="" postępu="" nie="" jest="" ani="" szybka,="" łatwa="">> oraz <> Była postacią wybitną i cenioną, chciałam pokazać jej postać w świetle przodującej kobiety jak na tamte czasy, a i w tych możemy ją podziwiać i brać przykład : *Pierwsza kobieta z Nagrodą Nobla w historii. W 1903 i 1911 roku w dwóch różnych dziedzinach otrzymała Nobla (fizyce i chemii) * Jedna z pierwszych kobiet na świecie, która zrobiła prawo jazdy , w 1916 roku - także z uprawnieniami na ciężarówki . * Podróż poślubną Marysieńka z Piotrem spędzili na rowerach - objeżdżając północną Francję. Rower był dziwolągiem, a kobieta na nim prawdziwym końcem świata . Możemy sobie wyobrazić zdziwienie wszystkich jak widzieli Marię w skróconej sukience , boso i bez kapelusza na rowerze . * Miłośniczka gór, w 1899 roku zdobyła wraz z mężem Rysy w długiej sukni . Warto pamiętać , że nie było jeszcze szlaków turystycznych. Bez końca można wymieniać jej innowacyjność. Wybrałam scenografię ze skomplikowaną maszyną , którą najczęściej obsługują mężczyźni , jednak Maria to kobieta wybitna i taka sceneria najbardziej mi ją przypomina ".