87 428 90 60  
sekretariat@sp7.gizycko.pl

ul.Wodociągowa 8
11-500 Giżycko


Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201

wwfNa te i inne pytania odpowiedziała klasie 5b Pani Magdalena Noszczyk z fundacji WWF (World Wide Found for Nature), z organizacji ekologicznej, której misją od 1961 roku jest powstrzymanie degradacji środowiska naturalnego Ziemi i stworzenie przyszłości, w której ludzie będą żyli w harmonii z przyrodą.
Gość poinformował nas, że patrząc na trendy ekonomiczne żyje się ludziom coraz lepiej, ale, niestety, tracimy wiele. Wszystkie "dziwne" zjawiska, o których ostatnio bardzo głośno w telewizji - atak szarańczy, susze, pożary, nowe choroby,fale upałów, to wynik działania człowieka na szkodę środowiska - wycinania lasów, odławiania zbyt dużej ilości ryb, zabijania zwierząt, produkcję spalin, itp.
Pani Magda uświadomiła, że zmian się już nie cofnie, możemy jednak pomóc spowolnić zmiany klimatyczne i może to zrobić każdy, zaczynając od swojego domu. Oto garść rad, jak pomóc naszej planecie, a więc nam samym:
- jeść mniej mięsa,
- kupować ryby z certyfikatem MSC,
- ograniczyć zakupy nowych ubrań,
- nie używać foliówek, słomek plastikowych,
- segregować odpady,
- oszczędzać wodę,
- uświadamiać innych w kwestiach ekologicznych.
Dziękujemy Pani Magdalenie Noszczyk za wirtualne odwiedziny. Postaramy się działać na rzecz przyrody, bo wiemy już, że, powtarzając za sir Peterem Scottem: "Nie ocalimy wszystkiego, co byśmy pragnęli. Ale uratujemy o wiele więcej, niż mogłoby ocaleć, gdybyśmy w ogóle nie podjęli naszych starań." galeria

atrakcje GizyckaSiódmoklasiści i ósmoklasiści wcielili się w przewodników turystycznych naszego miasta w Szkolnym Konkursie Języka Angielskiego pt. "GIŻYCKO I JEGO ATRAKCJE MIEJSCEM NA WAKACJE" zorganizowanym przez panie anglistki Katarzynę Wójtowicz-Pac i Katarzynę Małek. Uczniowie mieli za zadanie stworzyć folder/prezentację przedstawiającą ciekawe miejsca w Giżycku. Młodzież uwieczniła na zdjęciach atrakcje miasta oraz stworzyła opisy tych miejsc w języku angielskim. Zwycięski projekt należy do uczennicy klasy 8d, Wiktorii Wykusz. Wszystkie prace okazały się interesujące, można z pewnością je wykorzystać do promocji naszego miasta. Wszystkie projekty można obejrzeć na stronie naszej szkoły.

I miejsce Wiktoria Wykusz 8d

II miejsce - Aleksander Sakowicz, 8c

III miejsce - Aleksandra Kulesza 7B

IV miejsce - Szymon Zaniewski 8c

robot angielskiopis i instrukcja do robotUczniowie naszej szkoły mieli okazję przemienić się w wynalazców biorąc udział w Konkursie Języka Angielskiego dla klas V-VI pt. "Kreatywny Wynalazca". Ich zadaniem było stworzenie swojego wynalazku, korzystając z odpadów oraz opisać go w języku angielskim. Prace były bardzo pomysłowe i kreatywne. Komisja konkursowa oceniała projekty biorąc pod uwagę kreatywność, wykorzystane materiały, zakres użytego słownictwa i gramatyki angielskiej oraz poprawność wypowiedzi. Zwyciężczynią konkursu została uczennica klasy 6b, Amelia Kubach. projektując robota "najlepszego przyjaciela", który w każdej chwili pomoże. Inne wynalazki również były bardzo ciekawe. Organizatorki konkursu, nauczycielki j. angielskiego, p. Katarzyna Wójtowicz-Pac i Katarzyna Małek dziękują wszystkim uczniom za udział. Prace dzieci można podziwiać na stronie szkoły.

I miejsce Amelia Kubach 6b

Czytaj więcej: Szkolny Konkurs języka Angielskiego dla klas 5-6: "Kreatywny Wynalazca"

Dorota MetkaJury wyłoniło zwycięzców w konkursie "ZMYSŁY - WRAŻENIA - AUTYZM".

W marcu został ogłoszony konkurs plastyczno - fotograficzny "Zmysły - wrażenia - autyzm", który był jednym z działań podjętych w naszej szkole w ramach budowania świadomości na temat zaburzeń ze spektrum autyzmu.
Przed uczestnikami postawiono nie lada zadanie. Otóż za pomocą plakatu, grafiki, zdjęcia należało pokazać jak funkcjonują zmysły osoby autystycznej. Uczestnicy wykazali się niezwykłą empatią i kreatywnością.

W grupie młodszej zwyciężyły:
Julia Dąbrowska kl. II B
Dorota Metka kl. II B
W grupie starszej zwyciężyła:
Martyna Danowska kl. VIII D

Serdecznie gratulujemy!

P.S. W galerii można obejrzeć nagrodzone prace.galeria

konkurs Maria 2Uczniowie klas III - VI wzięli udział w konkursie historycznym, w którym wcielili się w wybraną przez siebie postać historyczną. Liczyło się podobieństwo, przebranie, kreatywność, sceneria i uzasadnienie wyboru danej osoby. Przyczyny wyboru postaci były różne - od bardzo lakonicznych do bardzo osobistych. Najlepsze uzasadnienie zostało napisane przez jedną ze zwyciężczyń konkursu: "Chciałam zaprezentować postać Marie Curie- Skłodowskiej w moim wykonaniu. Bardzo postać ta mi imponuje, a jej złote myśli pasują do dzisiejszych czasów. Dwa z nich, z którym zgadzam się w całości: <<nauczyłam się="" ,="" że="" droga="" do="" postępu="" nie="" jest="" ani="" szybka,="" łatwa="">> oraz <> Była postacią wybitną i cenioną, chciałam pokazać jej postać w świetle przodującej kobiety jak na tamte czasy, a i w tych możemy ją podziwiać i brać przykład :
*Pierwsza kobieta z Nagrodą Nobla w historii. W 1903 i 1911 roku w dwóch różnych dziedzinach otrzymała Nobla (fizyce i chemii)
* Jedna z pierwszych kobiet na świecie, która zrobiła prawo jazdy , w 1916 roku - także z uprawnieniami na ciężarówki .
* Podróż poślubną Marysieńka z Piotrem spędzili na rowerach - objeżdżając północną Francję. Rower był dziwolągiem, a kobieta na nim prawdziwym końcem świata . Możemy sobie wyobrazić zdziwienie wszystkich jak widzieli Marię w skróconej sukience , boso i bez kapelusza na rowerze .
* Miłośniczka gór, w 1899 roku zdobyła wraz z mężem Rysy w długiej sukni . Warto pamiętać , że nie było jeszcze szlaków turystycznych.
Bez końca można wymieniać jej innowacyjność. Wybrałam scenografię ze skomplikowaną maszyną , którą najczęściej obsługują mężczyźni , jednak Maria to kobieta wybitna i taka sceneria najbardziej mi ją przypomina ".galeria

Czytaj więcej: Konkurs "Przebierz się za postać historyczną"

JP II18 maja 2020 roku obchodziliśmy 100 lat od narodzin Karola Wojtyły – papieża Jana Pawła II, mimo, że nie ma wielkich zgromadzeń z tej okazji Polacy szczególnie pamiętają tego Wielkiego Polaka. Nasi uczniowie włączyli się w akcję Laurka Dla Papieża. Zapraszamy do obejrzenia galerii prac. Dziękujemy wszystkim artystom. galeria

kwiatkiWitam w imieniu własnym jak i moich uczniów. Od pewnego czasu obowiązuje nauczanie zdalne, nie ominęło i nas :). W pierwszej kolejności chciałbym podziękować RODZICOM za wspaniałą współpracę, wyrozumiałość, cierpliwość, zaangażowanie, bez ich pomocy byłoby ciężko. Teraz czas na podziękowania dzieciom za ich przede wszystkim duże chęci, piękną pracę, wytrzymałość
i entuzjazm. To tak na dobry początek. Chciałabym zaprezentować nasze prace, które docierają do mnie drogą elektroniczną. Jestem pod ogromnym wrażeniem otrzymywanych zadań i prac. Każdy dzień to inne wyzwania. Podczas naszych lekcji pojawiały się dodatkowe zadania- dla chętnych, były to różnorodne doświadczenia dla dzieci m.in. z wodą, balonem itp.. oraz były i takie, gdzie dzieci zamieniały się w postać wynalazców, ich pomysły nie miały końca. Dzieci przy współpracy rodziców wykazały się dużą pomysłowością. Uznałam, iż niektóre z nich należałoby opatentować. Po otrzymanych filmikach widać było radość i zadowolenie dzieci, a chętnych było duuużo…, co mnie bardzo ucieszyło. Dzieciom dużo emocji dostarczyło granie na pianinie online, były to melodie do znanych piosenek: „Mam chusteczkę haftowaną”, „Wlazł kotek na płotek”, „Kurki trzy”. Wychowankowie wykazali się dużym zainteresowaniem i chęcią w przystąpieniu do konkursów szkolnych. galeria

Czytaj więcej: Z życia klasy 3 C

Z2Klasa 5 b uczestniczy w ogólnopolskim projekcie pt. "Zaproś mnie na swoją lekcję", któremu przyświecają idee: twórczej, ciekawej edukacji, spotkań z interesującymi ludźmi, poszerzania zainteresowań i przyjemniejszej realizacji podstawy programowej. Wszyscy uczestnicy angażują się w niego bezpłatnie. W ramach akcji klasa miała już spotkanie autorskie, a w piątek 22 maja poznała "Chaotyczną historię brudu" dzięki Pani Danucie Kaczmarowskiej z Tuczna (Kujawy). Na zajęciach dowiedzieliśmy się, jak dbano dawniej o higienę. Okazuje się, że w średniowieczu byliśmy jednym z najczystszych narodów, bo kapaliśmy się raz w tygodniu, gdy inne nacje raz w miesiącu albo i rzadziej. Król Francji Ludwik XV pobił wszelkie rekordy, bo kąpał się w swoim 72- letnim życiu tylko 4 razy, a po raz pierwszy zrobił to w wieku 34 lat. Wcześniej smarowano go masłem. Z kolei nasz król Władysław Jagiełło miał wannę w kształcie konia i bardzo lubił kąpiele. Przyjmował nawet petentów, gdy się kąpał albo siedział w ubikacji.galeria

Czytaj więcej: Projekt "Zaproś mnie na swoją lekcję"

średnicaPo obejrzeniu filmu na pistacja.pl ósmoklasiści sprawdzali eksperymentalnie, że stosunek długości okręgu do jego średnicy jest liczbą stałą i wynosi π. Zastosowanie kreślenia symetralnej odcinka to wbrew pozorom temat w życiu codziennym. Tym razem ucznowie mieli do wyboru dwa zadania, w każdym wcielali się w rolę pracownika/prezesa firmy.
zad 1.
Jesteś właścicielem firmy budowlanej BUD-DOM
Wyznacz na mapie Polski miejsce spotkania prezesów swojej firmy mieszkających w Białymstoku i Giżycku tak, aby każdy z nich miał do przebycia jednakową odległość. Podaj 3 możliwości - podaj konkretne miejscowości.
zad 2.
24 maja ma odbyć się spotkanie biznesowe dyrektorów sieci hoteli Savoy
Jesteś dyrektorem marketingu. Wyznacz na mapie Polski miejsce spotkania dyrektorów mieszkających w Berlinie, Budapeszcie i Mińsku tak, aby każdy z nich miał do przebycia jednakową odległość. Podaj konkretną miejscowość.
Zaplanuj też uroczysty obiad - podaj kosztorys menu. galeria

obraz kamery odwrócony przez soczewkę 1.3Eksperyment i obserwacja zajmują w fizyce centralne miejsce. Zazwyczaj jest tak, że szkolne eksperymenty przeprowadzaliśmy w grupach i realizowaliśmy je według następującego schematu: wywołanie procesu, regulowanie warunków, kontrola i pomiar, hipoteza i jej weryfikacja. Czy możliwe jest eksperymentowanie w domu bez pomocy specjalistycznego sprzętu? Okazuje się, że TAK. Domowe zadania doświadczalne możemy wykorzystywać do przeprowadzania prostych pomiarów i obserwacji.

Czytaj więcej: Zabawy z fizyką w domu

pisarka15 maja klasa 5b uczestniczyła w spotkaniu autorskim online z panią Małgorzatą Swędrowską - autorką książek dla dzieci i nauczycieli, wykładowczynią na Uniwersytecie w Poznaniu, propagatorkę czytania wrażeniowego. Pani Małgosia pokazała nam niezwykłe książki. Była maciupeńka książeczka o Calineczce, którą można było zamknąć w dłoni. Była tez 8,5 metrowa, której nie mogliśmy zobaczyć w całości, bo nie mieściła się w pokoju.Oglądaliśmy książkę obrazkową laureatki Nagrody Nobla Olgi Tokarczuk oraz książki naszego gościa. Dowiedzieliśmy się, że nie należy oceniać książki po...jej grubości, bo może okazać się, że 500 stron przeczytamy szybciej niż 100. Dlaczego? Bo ta pierwsza może mieć wiele obrazków i duże litery, a druga "gęsty" druk. Wiemy już, że w książkach możemy przeglądać się jak w lustrze, szukać w nich rozwiązań naszych problemów. Po spotkaniu czuliśmy mały niedosyt, bo nie mogliśmy zadać wszystkich pytań i pochwalić się swoimi biblioteczkami, ograniczył nas czas. Dziękujemy serdecznie pani Małgosi za przyjęcie zaproszenia! Lekcja została zorganizowana, by uczcić Tydzień Bibliotek, który trwał od 8 do 15 maja. galeria

Szablowska pracaUczniowie z klasy 2 d wykonują w domu podczas nauki zdalnej różnorodne prace plastyczno- techniczne. Zapraszamy do obejrzenia niektórych prac naszej galerii. galeria