Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201
Jedną maluczką duszą tak wiele ubyło... Z ogromnym żalem przyjeliśmy informację, że 28 kwietnia odeszła od nas uczennica klasy piątej Michalina Kozłowska. Nasza mała Wojowniczka przegrała nierówną walkę z okropną chorobą. Wszyscy mieliśmy nadzieję na inne zakończenie. Stało się inaczej... To nieodżałowana strata dla tych, którzy Ją znali i kochali. Nie znajdujemy słów, by wyrazić smutek i ogromną pustkę, jaką odczuwamy. Misia pozostanie w naszej pamięci i sercu jako wspaniała przyjaciółka, świetna koleżanka, sympatyczna uczennica, ale przede wszystkim wartościowa młoda osoba. Zapamiętamy Ją jako wspaniałą, lubianą i zawsze uśmiechniętą wychowankę. Głęboko wierzymy, że tam, dokąd odeszła, spotka ukojenie duszy. „Wieczność umarłych tak długo trwa, jak długo pamięcią się im płaci.” W szkole powstanie półka z książkami imienia Michaliny, by przypominać nam o tej niezwykłej osóbce, której los poruszył serca naszej szkolnej społeczności i wielu giżycczan. Rodzinie składamy wyrazy współczucia i życzymy ogromu sił i wsparcia na ten trudny czas.
Drodzy Nauczyciele, Pracownicy szkoły oraz Rodzice i Uczniowie!
Choć wokół nas teraz smutek, zwątpienie i niepewność jutra, nie ulegajmy tym negatywnym emocjom. Bądźmy silni, dbajmy o siebie wzajemnie i zachowajmy w sercach nadzieję. Święta Wielkanocne to czas wiosny, odradzania się, życia i zmartwychwstania. Spróbujmy odnaleźć w sobie radość, uśmiech i pogodę ducha. Niech ten czas Boskiego cudu Zmartwychwstania, triumfu życia nad śmiercią napełni nasze serca otuchą i wiarą w odradzanie się nowego, lepszego świata. Wesołego Alleluja!
Mały Mistrz! Tak może mówić o sobie uczeń klasy II Dawid Radzikowski - Przestrzelski. Dawid po raz drugi z rzędu zdobył III. miejsce w Ogólnopolskim Konkursie "Baśnie, naturalnie!". Nasz mistrz wykonał ilustrację do baśni "Trzy świnki" z naturalnych składników, takich jak: makaron, cebula, kasza, patyczki czy cytryna. Serdecznie gratulujemy!
W tym trudnym dla nas czasie pandemii koronawirusa (COVID-19) należy również pamiętać o ludziach, którzy poświęcają dla nas zdrowie, niekiedy życie i robią wszystko, co w ich mocy, aby nas ratować. Mowa o wszystkich pracownikach służby zdrowia. W związku z tym uczniowie naszej szkoły przyłączyli się do Ogólnopolskiej Akcji KARTKA DLA MEDYKA , która polegała na wykonaniu pracy plastycznej z podziękowaniami za ciężką pracę służby zdrowia. Kartki są wyrazem wdzięczności za trud lekarzy, ratowników, pielęgniarek, laborantów oraz znakiem, że społeczność SP7 ich docenia,szanuje i z nimi się solidaryzuje.
W okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania Szkoły Podstawowej nr 7 w Giżycku, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 w okresie od 25 marca 2020 r. do 10 kwietnia 2020 r. zadania jednostek systemu oświaty będą realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. W naszej szkole będziemy korzystać: w klasach 1-3 z dziennika elektronicznego w klasach 4 -8 z platformy Google Classroom oraz dziennika elektronicznego. Materiały dla dzieci i uczniów będą zamieszczane przez wychowawców i nauczycieli zgodnie z obowiązującym planem na dany dzień. Uczniom klas 4-8 wychowawcy dostarczą dane do kont i logowania. Prosimy Państwa o dopilnowanie, by uczniowie zaczęli korzystać z tej formy nauki. Więcej informacji: http://sp7.gizycko.pl/…/dokumenty_s…/RODO/RODO_Classroom.pdf
2 kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Natomiast cały miesiąc kwiecień poświęcony jest budowaniu świadomości społecznej w zakresie zaburzeń ze spektrum autyzmu. Jednym z symboli solidarności z osobami z autyzmem oraz ich rodzinami jest kolor niebieski. Właśnie 2 kwietnia nasz strój powinien mieć niebieskie akcenty. W związku z tym, że nadal trwa kwarantanna nie mogliśmy przyjść do szkoły w niebieskich bluzkach, spodniach, opaskach itp., by pokazać, że jesteśmy razem niezależnie od tego czy ktoś jest autystą czy nie. Na szczęście pobyt w domu nie ograniczył, a wręcz wzbudził ogromne pokłady kreatywności w uczniach giżyckiej siódemki. Miło nam, że do akcji przyłączyli się rodzice, rodzeństwo spoza naszej szkoły oraz nauczyciele. Efekty zobaczcie sami :-)
Podsumowaniem lektury pt. „W pustyni i w puszczy” Henryka Sienkiewicza w klasach 5A i 5C nie był tradycyjny sprawdzian wiadomości i umiejętności, lecz projekt, nad którym uczniowie pod czujnym okiem nauczycielki – Pani Marleny Żukowskiej - pracowali w zespołach przez kilka dni. Na początku piątoklasiści zapoznali się z kryteriami. Mieli zaprojektować latawiec, który będzie zawierał następujące informacje: mapę ukazującą wędrówkę Stasia i Nel (na niej uczniowie zaznaczyli 5 ważnych miejsc oraz krótko opisali każde z nich), ciekawostki na temat flory i fauny Afryki oraz 2-3 wpisy do pamiętnika autorstwa Stasia lub Nel i 2 wpisy do pamiętnika Kalego lub Mei. Piątoklasiści bardzo dobrze wywiązali się z powierzonych im zadań – powstały ciekawe prace. Cel projektu został osiągnięty. Uczniowie poćwiczyli umiejętność redagowania kartki z pamiętnika oraz wyszukiwania odpowiednich informacji w tekście, poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną, a także pracę w grupach. Wszyscy byli zadowoleni z efektów pracy.
Informujemy, że od 9 do 14 kwietnia br. w szkołach będzie trwać wiosenna przerwa świąteczna. W czwartek, 9 kwietnia i piątek, 10 kwietnia br. szkoły nie będą prowadzić zajęć dydaktyczno-wychowawczych z uczniami w formie kształcenia na odległość ani zajęć opiekuńczych (świetlicowych) dla uczniów. Więcej wiadomości pod adresem: https://liblink.pl/Rzs3PHHRPm
Nowy etap w historii naszej szkoły, nauczanie online. Od 16 marca nauczyciele kontaktują się z uczniami za pośrednictwem Librusa oraz innych platform, narzędzi do nauczania zdalnego. Także uczniowie mogą zadawać pytania i wysyłać swoje sugestie. Jeśli uczeń zgubił swój login, pomocą może służyć konto rodzica. Szkoła jest wszędzie tam, gdzie jest uczeń i nauczyciel, a zatem także w sieci. Obowiązuje kultura osobista, szacunek dla drugiej osoby, zaangażowanie w wykonywanie zadań i chęć współpracy. Nauczyciele mogą wystawiać oceny. Każdy z nauczycieli musi wypracować własne metody. Mamy nadzieję, że nowa forma nauczania będzie na tyle skuteczna, że kiedy się już spotkamy w budynku szkoły, nie będziemy musieli nadrabiać straconego czasu.
Sól jest kwaśna, śnieg parzy, jasne światło oślepia, a delikatne głaskanie powoduje silny ból- to tylko niektóre wrażenia, które odczuwają osoby dotknięte autyzmem. I nie jest to ani gorsze, ani lepsze postrzeganie świata; jest po prostu inne i zasługuje na nasze zrozumienie. Już niebawem 2 kwietnia obchodzony jest Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Świadomość społeczna w kwestii autyzmu jest w Polsce bardzo niska, zaś reakcje na odmienne zachowanie takich osób bywają okrutne i krzywdzące. Dziecko z autyzmem jest zazwyczaj oceniane jako źle wychowane, niegrzeczne, wręcz rozwydrzone. Dlatego też powstają inicjatywy, które mają propagować wiedzę w kwestii autyzmu. Jedną z nich jest Fundacja SYNAPSIS, która wraz z innymi organizacjami działającymi na rzecz osób z autyzmem w Polsce celebruje to święto, włączając się w globalną akcję „Zaświeć się na niebiesko“. W tym dniu symbolem solidarności z osobami z autyzmem jest kolor niebieski. Autyzm jest poważnym zaburzeniem rozwoju dziecka. Jego objawy pojawiają się przed ukończeniem przez dziecko trzeciego roku życia. W niektórych przypadkach pierwsze objawy mogą pojawić się jeszcze przed ukończeniem przez dziecko pierwszego roku życia. Jest to zaburzenie neurorozwojowe, związane z nieprawidłową pracą mózgu. Może się objawiać w różny sposób u poszczególnych osób.
„Burmistrz Giżycka, rekomenduje żeby podczas zawieszenia zajęć w szkołach, przedszkolach i żłobkach opiekę nad dziećmi sprawował jeden z rodziców, a nie dziadkowie, ponieważ osoby starsze należą do grupy największego ryzyka zachorowań. Ponadto należy zaznaczyć, że przerwa w nauce nie jest czasem ferii i zalecane jest ograniczenie wychodzenia z domu, ponieważ najskuteczniejszym środkiem profilaktyki w takiej sytuacji jest maksymalne ograniczenie kontaktów z innymi osobami.”
Podsumowaniem lektury pt. „Bajki robotów” Stanisława Lema w klasie 6B nie był tradycyjny sprawdzian wiadomości i umiejętności, lecz projekt, nad którym uczniowie pod czujnym okiem nauczycielki – Pani Marleny Żukowskiej - pracowali w zespołach przez kilka dni. Na początku szóstoklasiści zapoznali się z kryteriami. Zaprojektowana przez nich maszyna miała być użyteczna, czyli do czegoś służyć. Następnie mieli zredagować jej opis, instrukcję użycia oraz zareklamować ją w taki sposób, aby zachęcić do zakupu potencjalnego odbiorcę. W kryteriach Pani Marlena Żukowska zaznaczyła również, że maszyna ma być innowacyjna. Wyobraźnia uczniów oraz solidna praca w zespołach zaskoczyły nauczycielkę języka polskiego. Powstały: Roboniania (do opieki nad dziećmi w wieku od dwóch do siedmiu lat), Cyberprzyjaciel (jeśli czujesz się samotny, uruchom Cyberprzyjaciela), Cyberpies (przyjaciel najmłodszych), Cyberczołg (przeznaczony ds. militarnych). Cel projektu został osiągnięty. Uczniowie poćwiczyli umiejętność redagowania form wypowiedzi, poprawność językową, ortograficzną i interpunkcyjną, a także pracę w grupach. Wszyscy byli zadowoleni z efektów pracy – zarówno szóstoklasiści, jak i ich wychowawczyni.
Szanowni Państwo, zgodnie z wytycznymi Rządu Polskiego, w związku z zagrożeniem zarażenia koronawirusem, informuję, co nastąpi:
1. Od jutra nie będzie zajęć dydaktycznych. 2. W czwartek 12 marca i piątek 13 marca w godzinach 6.30 - 16.30 zostaną zorganizowane zajęcia opiekuńcze tylko tym uczniom, których rodzice nie będą w stanie zapewnić opieki w ciągu dnia. 3. Od poniedziałku do odwołania szkoła zostanie zamknięta. 4. Od jutra do odwołania nie będą wydawane obiady.
Proszę o śledzenie na bieżąco zamieszczanych przez nas komunikatów.