Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201
Praca w grupach na lekcjach języka angielskiego w klasach 8a i 8c zaowocowała stworzeniem ciekawych projektów. Uczniowie pod nadzorem p. Katarzyny Wójtowicz-Pac opracowali przykładowe wypowiedzi pisemne na egzamin ósmoklasisty. Można tu znaleźć listy formalne i koleżeńskie, wpisy na bloga oraz notatki. Forma pracy w grupach to idealny sposób na naukę w miłej atmosferze. Uczniowie czerpią wiedzę od siebie nawzajem. Projekty można przeczytać na II piętrze w bloku B.
Dnia 6 marca w klasie VIc odbyły się zajęcia z dogoterapii. Odwiedziła nas pani Monika ze swoją podopieczną- suczką Zolą. Zola- jak przystało na prawdziwego terapeutę- była opanowana i bardzo spokojna, radośnie przywitała się z każdym z nas. Prowadząca opowiedziała nam , na czym polega jej praca. Przypomniała również zasady zachowania się wobec czworonogów. Także mogliśmy podziwiać sztuczki z piłką oraz znajdywanie ukrytych smakołyków. Poznaliśmy nawet sposoby na niesfornego pupila. To było naprawdę ciekawe spotkanie.
Młodzieżowa Grupa Badawcza Ptaków Wysypisk „Kania” z SP 7 uczestniczyła w akcji „Karmnik na składowisku”. Już po raz drugi uczniowie stali się bliskimi obserwatorami procesu łapania i obrączkowania ptaków na terenie zakładu. Poprzednim razem młodzież dowiedziała się po co obrączkuje się ptaki, jak to przebiega, jakich informacji możemy oczekiwać w związku z odczytaniem obrączki itd. W tym roku dr Dariusz Górecki zapoznał uczniów z najważniejszymi elementami pracy ornitologa – obrączkarza. Członkowie grupy „Kania” dowiedzieli się jak ważna jest wiedza i doświadczenie, które można zdobyć uczestnicząc na przykład w obozach obrączkarskich organizowanych na Pomorzu i w innych częściach naszego kraju. Obejrzeli też różnego rodzaju obrączki, które zakłada się ptakom w zależności od gatunku. Wrażenie na uczniach zrobiło porównanie wielkości obrączki, które zakłada się sikorom oraz łabędziom. Uczniowie porównali również obrączki metalowe i plastikowe. Okazało się, że te pierwsze są bardziej trwałe natomiast te drugie łatwiej odczytać. W trakcie obrączkowania Pan Dariusz opowiedział młodzieży jak rozpoznać czy ptak jest w dobrej kondycji, jak odróżnić płeć oraz określić wiek ptaka. Każdy z uczniów mógł przyjrzeć się z bliska schwytanym w siatki ptakom oraz towarzyszyć im w trakcie obrączkowania i wypuszczania ich na wolność. Powstało przy tym wiele ciekawych zdjęć. Akcja „Karmnik na składowisku” była dla wszystkich emocjonującym przeżyciem okraszonym sporą dawką wiedzy. Złapano i zaobrączkowano 20 ptaków, w tym jednego mazurka, jedną sikorę modrą i 18 bogatek . Ptaszki te ruszyły z obrączką w świat. Mamy zatem nadzieję, że może ktoś odczyta numer obrączki, prześle dane do Krajowej Centrali Obrączkowania Ptaków, a my dowiemy się jak dalej potoczyły się losy naszych latających przyjaciół. Jeszcze raz dziękujemy Panu dr. Dariuszowi Góreckiemu za podzielenie się z nami swoją ogromną wiedzą i doświadczeniem!!!
"Świat bez kobiet byłby jak ogród bez kwiatów" Pierre de Brantome
Z okazji Dnia Kobiet składamy wszystkim Paniom i dziewczętom życzenia wszystkiego najlepszego, by w każdym dniu roku uśmiech na twarzy Waszej gościł tak samo często jak w tym dniu.
8 marca….. Jak wykorzystać ten dzień, aby go uczcić? Klasa 5c ze Szkoły Podstawowej nr 7 w Giżycku pomyślała o spędzeniu tego czasu twórczo i aktywnie. Udaliśmy się do Pełnej Chaty w Giżycku, gdzie w towarzystwie p. Agnieszki i p. Ady wykonaliśmy własnoręcznie mydełka. Zabawa była cudowna, a i mydełka wyszły piękne. Zresztą zobaczcie sami Celowo byliśmy wcześniej, aby móc wykonane mydełka wręczyć kobietom Naszego serca :) Pozdrawiamy, klasa 5c
Od dawna mówi się, że uczniowie zbyt dużo dźwigają na swoich plecach. Jak to wygląda w klasie Vh postanowiły sprawdzić uczennice klasy VIII, Natalia i Magdalena. Przeprowadziły zajęcia zatytułowane „Ile waży uczniowski plecak?” Dziewczyny zważyły wszystkie plecaki i okazało się, że jeden z nich waży aż 6,5 kg. Przy pozostałych waga wskazała średnio 4,7 kg. Skąd ten ciężar? Oczywiście głównie z podręczników i zeszytów. Jednak uczniowie przyznali, że często sami dokładają sobie ciężaru, nosząc różne, nie zawsze potrzebne rzeczy. Prowadzące przeprowadziły więc ćwiczenie, które polegało na zapisaniu, co można usunąć z plecaka poza książkami i zeszytami. Lista przedmiotów okazała się długa np. dodatkowe piórniki (niektóre dziewczęta noszą aż trzy), stare kanapki, szczotka do włosów, słuchawki, ładowarka, portfel, zabawki, zapisane stare kartki, śmieci, zepsute długopisy. Uczniowie przyznali,że wiele rzeczy noszą ze sobą, choć można je zostawić w szafce np. strój na w-f, materiały na plastykę i technikę. Uczennice klasy VIII uświadomiły młodszym koleżankom i kolegom, że nadmierne przywiązanie do przedmiotów w plecaku może skończyć się wadą postawy. Aby tego uniknąć należy nie tyko odciążyć plecak ale też właściwie go nosić, oczywiście na obydwu ramionach. Górna krawędź musi znajdować się na wysokości ramion, a dolna na wysokości kości miednicy. Plecak szkolny powinien przylegać do pleców. Paski trzeba koniecznie regulować. Dzięki temu unikniemy brzydkiej sylwetki i problemów z kręgosłupem. A ile waży Twój plecak? Możesz to sprawdzić u p. Ewy Wicha.
W miniony weekend uczniowie z naszej szkoły jeżdżący na łyżwach długich na torze krótkim w Klubie UKS”SHORT TRACK MOSiR” Giżycko, rywalizowali w dwóch imprezach sportowych - Ogólnopolskich Zawodach Rankingowych i Mistrzostwach Polski Młodzików i Młodzieżowców. Były to dla większości zawodników ostatnie zawody rangi ogólnopolskiej w tym sezonie. Najlepiej z naszych uczniów zaprezentowali się : Zofia Piątek która zdobyła dwa medale , srebrny? i brązowy? i zajęła 3 miejsce w wieloboju zawodów za co otrzymała dodatkowy medal i puchar. Łukasz Piątek podobnie jak siostra zdobył dwa medale srebrny? i brązowy?. Dobrze zaprezentowali się również pozostali nasi uczniowie. Judyta Sakowicz, Milena Sakowicz, Mateusz Stefanowski oraz Zofia Skrajna dla której były to pierwsze zawody. Bardzo dobrze zaprezentowała się Kaja Kisielewska która na trzech dystansach poprawiła swoje czasy oraz uzyskała klasy sportowe KADET???. W Mistrzostwach Polski Młodzików i Młodzieżowców wystartowali też: Weronika Biller, Martyna Kuchta i Aleksander Sakowicz również zajmując wysoko notowane miejsca. Ogólnopolskie Zawody Rankingowe i Mistrzostwa Młodzików i Młodzieżowców były ostatnimi zawodami tego sezonu w których brali udział zawodnicy naszej szkoły. Przyszedł czas na podsumowanie. Po podliczeniu punktów według obowiązujących przepisów możemy pochwalić się dość znacznymi sukcesami. Kategoria Junior F oficjalnie nie zliczana do klasyfikacji ogólnej PZŁS-u ale nie mniej widowiskowa, gdzie rywalizują najmłodsi zawodnicy to dwie nasze uczennice: Zośka Piątek i Judka Sakowicz które nieoficjalnie zajęły 2 i 3 miejsce w tej kategorii wiekowej??. Kategoria Junior E to również dwoje naszych uczniów startujących w tym sezonie Milena Sakowicz zajęła 5 miejsce w klasyfikacji sezonu. Łukasz Piątek 3 miejsce w tej kategorii????. W kategorii Junior D w sezonie 2019 / 2020 startowali: Kaja Kisielewska kończąca sezon na 15 pozycji ,Mateusz Stefanowski – 14 miejsce i Filip Sztafa – 20 miejsce. Juniorzy C to nasze dwie zawodniczki i jeden zawodnik:I tak : Weronika Biller – zajęła ogółem 9 miejsce w klasyfikacji , Martyna Kuchta zajmując 23 miejsce w sezonie nie zaliczy go do najbardziej udanych . Aleksander Sakowicz zajął 5 miejsce. Wszystkim gratulujemy takich lokat i życzymy dalszych sukcesów?????.Oraz podziękowania dla trenerów za pracę nad tym sukcesem: pana Sławomira Treszczyńskiego i Tomasza Sztafy.
Jak już zapewne wszyscy wiedzą dawna sala C06 zamieniła się w Bibliotekę Umysłu. To tu, zgodnie z pierwotnym przeznaczeniem, odbywają się zajęcia rewalidacyjne. Dzięki nowym sprzętom i pomocom dydaktycznym stały się one bardzo atrakcyjne, co potwierdzają nie tylko nauczyciele, ale także uczniowie.
W ramach akcji dotyczącej walki z hałasem, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom uczniów wrażliwych na dźwięki od dnia 2 marca w naszej szkole nie będzie ŻADNYCH DZWONKÓW! Na korytarzach i w salach są zegary, które z pewnością pomogą nam regulować czas pracy. Prosimy uczniów o punktualne przychodzenie na zajęcia. Brak dzwonka nie jest usprawiedliwieniem spóźnienia. Uczmy się kontrolować czas.
Za nami pierwszy tydzień zajęć w Bibliotece Umysłu. Był to tydzień "testowy", ponieważ chciałyśmy się przekonać czy tego typu pracownia zainteresuje uczniów oraz czy będą potrafili podporządkować się zasadom tam panującym. Okazało się, że uczniowie naszej szkoły to ludzie niezmiernie ciekawi i odważni, wręcz rządni nowych przygód i wyzwań, a przy tym zdyscyplinowani. Bardzo nas to cieszy! W pierwszym tygodniu funkcjonowania Biblioteki Umysłu zorganizowano zajęcia na 6 długich przerwach i wzięło w nich udział 30 osób. Poza tym na prośbę nauczycieli przeprowadzono 2 dodatkowe zajęcia, w których uczestniczyło 12 uczniów. Nowa sala wzbudziła też niemałe zainteresowanie wśród dorosłych. Odwiedziło ją dotychczas 10 nauczycieli, którzy nie tylko oglądali pomoce, ale także testowali je :-) Zapraszamy na zajęcia w przyszłym tygodniu!
Michalinko, od tygodnia walczymy z zakupionymi na licytacji puzzlami ? Wszystkie grupy z zajęć korekcyjnych-kompensacyjnych podjęły wyzwanie ich ułożenia. Została już najtrudniejsza część, gdyż każdy element niczym nie różni się od pozostałych. Nie poddajemy się, dlatego zapraszamy wszystkich, którzy chcą się z nimi zmierzyć na przerwach do sali B106. Pozdrawiamy Cię serdecznie ?
Luty to czas podsumowań uczniowskich osiągnięć w I semestrze. Z tej właśnie okazji 13 lutego odbył się w naszej szkole uroczysty apel, podczas którego najlepszym uczniom wręczono stypendia oraz pogratulowano sukcesów. Obecna na uroczystości pani dyrektor podziękowała naszej młodzieży za rzetelną i sumienną pracę oraz godne reprezentowanie naszej szkoły w środowisku. Jesteśmy dumni z naszych stypendystów, którzy stanowią całkiem liczne grono. Pani dyrektor wręczyła bowiem 43 uczniom stypendia za wysokie wyniki w nauce, a 54 uczniom stypendia za osiągnięcia sportowe na szczeblu powiatowym, wojewódzkim czy ogólnopolskim. Wśród naszych stypendystów znalazła się niewielka, elitarna grupa 15 uczniów, którzy mogą poszczycić się podwójnym stypendium – za wysokie wyniki w nauce oraz osiągniecia sportowe. Tym ostatnim gratulujemy szczególnie! Specjalne słowa uznania należą się uczniowi klasy 8a, który otrzymał powołanie do Wojewódzkiej Kadry Młodzików w żeglarstwie, w klasie laser 4.7 na rok 2020. Uczeń ten otrzymał również nominację do kadry narodowej Polskiego Związku Żeglarstwa na rok 2020 w sekcji Akademia Żeglarstwa Regatowego Polskiego Związku Żeglarstwa. Wręczenie oficjalnych nominacji odbędzie się w Warszawie 13 marca. Cieszymy się z sukcesów naszego ucznia, serdecznie mu gratulujemy oraz życzymy pomyślnych wiatrów!
Aktywna przerwa, to projekt-eksperyment, który realizowaliśmy w szkole od 17 do 21 lutego. Jego celem było zaproponowanie uczniom klas I-III alternatywnego sposobu spędzenia długich przerw. W przedsięwzięcie zaangażowali się harcerze oraz ósmoklasiści, którzy codziennie przychodzili na piętro klas młodszych i proponowali różnorodne zabawy np. piłka parzy, ziemia-woda, kolory, głowa-ramiona-kolana-pięty. Nie mogło oczywiście zabraknąć harcerskich pląsów oraz gier zręcznościowych. Hitem okazała się wspólna nauka i tańczenie „belgijki”. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Komu nie przypadły do gustu zabawy w harcerskim kręgu, układał puzzle, grał w dobble, domino lub jengę. Początkowo niektóre dzieci nie chciały angażować się w zabawę, wstydziły się, mówiły, że nie chcą, nie potrafią. Jednak z przerwy na przerwę zainteresowanie było coraz większe, a maluchy pytały ósmoklasistów, kiedy znowu przyjdą. Co eksperyment dał młodszym uczniom? Aktywne, bezpieczne i ciekawe długie przerwy. A co dał starszym uczniom? Szczególnie ósmoklasiści podchodzili do projektu aktywnych przerw z lekką rezerwą. Uważali, że dzieci z klas I-III, to najbardziej hałaśliwa grupa w szkole, której nie da się okiełznać. Po tygodniu nastąpiła zmiana. Niektórzy zadeklarowali, że mimo zakończenia akcji nadal będą odwiedzać młodszych kolegów na długich przerwach i angażować ich do zabawy. Dziękujemy wszystkim uczniom za zaangażowanie w aktywne przerwy.
Podczas apelu podsumowującego osiągnięcia uczniów w I semestrze bieżącego roku szkolnego nastąpiło uroczyste wręczenie nagród zwycięzcom konkursów organizowanych w ramach projektu „Ornitologiczny Super – Uczeń”. Konkurs ten zastąpił trwającą 10 lat „Ptasią ekstra – klasę”. OSU składał się z trzech etapów, na których uczniowie starali się jak najlepiej wykonać określone zadanie oraz zdobyć jak największą ilość punktów. Zatem, aby wygrać cały konkurs należało wziąć udział w trzech etapach i wypaść w większości z nich świetnie. I etapem był konkurs plastyczny pod nazwą „Ptaki Mazur”. Najciekawsze prace wykonali: I m. – Nikola Dąbrowska kl. III a II m. - Aleksander Kozłowski kl. III b III m. – Gabriela Lalak kl. II a Wyróżnienia: Dawid Radzikowski-Przestrzelski kl. II c, Zofia Laszczkowska kl. III a, Dorota Metka kl. II b.
W XIV Festiwalu Piosenki Europejskiej, organizowanym przez Szkołę Podstawową nr 3 w Giżycku, naszą szkołę reprezentował uczeń klasy 5b Bartosz Skórnóg. Wykonał francuską kołysankę "Au clair de la lune". Ucznia przygotowała pani Joanna Bossowska. Gratulujemy udanego występu?
Biblioteka szkolna zorganizowała dla swoich czytelników kilka konkursów, w których brali udział uczniowie klas młodszych oraz IV – VIII. Konkurs na najciekawszą zakładkę do książki cieszył się wielkim zainteresowaniem wśród uczniów klas I – III. Do biblioteki wpłynęło wiele ciekawych prac, wykonanych różnymi technikami plastycznymi. Część z nich była wyklejana, część malowana, a jeszcze inne wyszywane, rysowane itd. Komisja oceniająca te prace miała bardzo trudny wybór, jednak postanowiono przyznać następujące miejsca: I m. - Amelia Górko kl. III c II m. - Iga Kornak kl. II b III m. - Nikodem Łazar kl. II d Wyróżnienia: Aleksander Kozłowski III b oraz Antonina Bekier III c
W piątek, 21 lutego na szkolnych korytarzach i w klasach można było spotkać np. Małego Księcia, Balladynę, Anię Shirley, Harrego Pottera, Pippi Langstrump, Księdza Robaka czy innych bohaterów literackich . Główny hol naszej szkoły ozdobiły wykonane przez uczniów piękne plakaty tematycznie nawiązujące do znanych i lubianych lektur. Miłośnicy łamigłówek i języka ojczystego mogli rozszyfrować znaczenie frazeologizmów umieszczonych w różnych zakątkach szkoły lub odnaleźć QRkody z ukrytymi błędami językowymi, które oczywiście należało skorygować. A skąd to całe zamieszanie? Otóż 21 lutego obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Języka Ojczystego. Ma on nam przypomnieć „o roli i miejscu języka polskiego w życiu każdego Polaka”. Uświadomić, że poprzez język budujemy swoją tożsamość, szukając odpowiedzi na pytanie, kim jesteśmy? Datę 21 lutego wybrano nie przez przypadek. Ma ona bowiem upamiętnić wydarzenia z 1952 roku, kiedy to w stolicy Bangladeszu doszło do demonstracji, a następnie zamordowania 5 studentów domagających się uznania ich języka ojczystego- bengalskiego - za jeden z dwóch urzędowych języków ówczesnego Pakistanu. Oby już nigdy więcej nikt nie musiał umierać za swój język ojczysty! My, polonistki, cieszymy się, że właśnie tego dnia byliście z nami! Szczególnie dziękujemy tym uczniom, którzy z radością i młodzieńczą spontanicznością włączyli się do naszej zabawy. Gratulujemy wspaniałych pomysłów na stroje oraz plakaty wykonane przez uczniów klas: 8b, 8d, 8e, 5d, 5e, 5g! Jednocześnie informujemy, że w konkursie na odczytanie frazeologizmów najlepszymi okazali się ( od 1 do 3 miejsca) : Pola Wasilewska (klasa 5b), Igor Bogaciel (klasa 6a) i Piotr Wiślicki (klasa 6a). Na początku tygodnia nagrodzimy też najładniejsze plakaty. O naszym werdykcie poinformujemy poprzez e- dziennik.
Długo oczekiwana, przez niektórych wręcz wymarzona, już jest wyremontowana sala C06. W dawnej sali lekcyjnej zrobiliśmy niepowtarzalną i jedyną w naszej szkole pracownię - Bibliotekę Umysłu. Szare ściany, stara podłoga i zniszczone meble zastąpiliśmy miękkimi matami, nowymi meblami, a przede wszystkim wieloma pomocami pozwalającymi prowadzić niezapomniane i wartościowe zajęcia. Pojawiła się huśtawka - bocianie gniazdo, hamak - kropla oraz zestaw do boksowania. Poza tym zakupiliśmy dyski i piłki sensoryczne. Szafki wypełniliśmy ciekawymi pomocami pozwalającymi rozwijać motorykę mała i dużą, stymulować percepcję wzrokową i słuchową oraz koordynację. Nie zabrakło gier umożliwiających poznanie i nabywanie umiejętności radzenia sobie z różnymi uczuciami. Najwięcej emocji wśród korzystających z sali wzbudza Magiczny Dywan - zestaw ok 100 gier interaktywnych. Cała przestrzeń została zagospodarowana tak, by można było ćwiczyć, bawić się lub odpoczywać.