87 428 90 60  
sekretariat@sp7.gizycko.pl

ul.Wodociągowa 8
11-500 Giżycko


Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201

wodaDnia 22.03 obchodzimy Światowy Dzień Wody. Święto to powołane zostało w czasie konferencji Szczyt Ziemi 1992 w Rio de Janeiro. Powodem był fakt, że ponad miliard ludzi na świecie cierpi z powodu braku dostępu do czystej wody pitnej, najgorsza sytuacja jest w Afryce oraz niektórych krajach Azji. Ideą obchodów Dnia Wody jest więc "uświadomienie państwom członkowskim wpływu prawidłowej gospodarki wodnej na ich kondycję gospodarczą i społeczną".
Corocznie Dzień Wody ma inny temat przewodni, w tym roku hasło brzmi "docenianie wody".

Zapraszamy do obejrzenia prezentacji: Światowy Dzień Wody

W związku z obchodami tego święta w naszej szkole, 22.03 odbyły się dwa konkursy. Konkurs fotograficzny, podczas którego uczniowie mogli wykazać się kreatywnością, fotografując wybrane przez siebie zjawisko fizyczne oraz konkurs wiedzy na temat właściwości fizyko-chemicznych i zjawisk związanych z wodą.

Wyniki konkursów podamy w najbliższym czasie.

Nauczycielom została również wysłana prezentacja, będąca propozycją do przeprowadzenia lekcji wychowawczej, zwiększającej świadomość uczniów w temacie zasobów i dostępności wody pitnej na świecie i w Polsce.

Biller Weronika 8DO konkursie " Z książką mi do twarzy" słów kilka
W ramach Dnia Języka Ojczystego (21 lutego) został ogłoszony konkurs fotograficzny promujący czytelnictwo. Czas na małe podsumowanie.
W zmaganiach wzięło udział 14 osób. Najliczniejszą grupę reprezentantów wystawili szóstoklasiści. Okazuje się, że bardzo lubicie czytać na świeżym powietrzu i nawet mroźna aura wam w tym nie przeszkadza. Lekturą dzielicie się ze swoimi zwierzakami. Chętnie sięgacie po klasykę, jak ,,Ania z Zielonego Wzgórza", oraz fantasy - zauważaliśmy ,,Hobbita" i ,,Harrego Pottera", a także kryminały. Są tacy, którzy nie potrafią oderwać się od książki nawet podczas śniadania. Inni czytają w konspiracji - pod kocem, z latarką.
Jury trudno było wybrać najciekawsze zdjęcie. Wyróżnione fotografie przyciągnęły uwagę komisji konkursowej pomysłowością i wyrażeniem emocji.
Laureaci to:
I. miejsce Łucja Suchocka, kl. 6b
II. miejsce Amelia Dąbrowska, kl. 6g
III. miejsce Aleksandra Kulesza, kl. 8bgaleria

komunikat

Od 15.03.2021 roku w szkole na poziomie klas I-III uruchomione zostaje nauczanie hybrydowe. Poniżej mają Państwo przedstawiony plan na najbliższe dwa tygodnie nauki.

 

 

 

 

 

ROZKŁAD KLAS I –III 15-19.03.2021

1 a – B 107

2 a   - zdalne

3 a – B 206

1 b – B 103

2 b – zdalne

3 b – B 208

1 c – B 105 / B 102

2c- zdalne

3 c - zdalne

 

2 d - zdalne

3 d - zdalne

 

ROZKŁAD KLAS I –III 22-26.03.2021

1 a – zdalne

2a - B 105/B 102

3 a - zdalne

1 b – zdalne

2 b - B 104

3 b - zdalne

1 c – zdalne

2 c – D 16

3 c – B 204

 

2 d – B 9

3 d – B 7

orbita

 

Z okazji Dnia Kobiet składamy najserdeczniejsze życzenia dużo zdrowia, szczęścia, wszelkiej pomyślności, uśmiechu, samych słonecznych dni, spełnienia najskrytszych marzeń.

Wszystkim Paniom ze Szkoły Podstawowej nr 7 życzymy dużo radości- Samorząd Uczniowski oraz Duzi i Mali Panowie ;) ?

socjoW pierwszym semestrze, nasza Szkoła nawiązała współpracę z giżyckim Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej. Efektem tego były zorganizowane zajęcia pozalekcyjne, skierowane do dzieci i młodzieży w zakresie profilaktyki uzależnień od środków psychoaktywnych. Głównym celem było: zwiększenie poziomu wiedzy na temat problemów związanych z używaniem środków psychoaktywnych i możliwości zapobiegania zjawisku oraz poinformowanie o szkodliwości środków i substancji, których używanie może prowadzić do narkomanii. Ze względu na pandemię wirusa, większość zajęć odbyła się w sposób zdalny. Podczas spotkań uczniowie nauczyli się rozpoznawać i nazywać emocje oraz odpowiednio reagować w sytuacjach konfliktów z rówieśnikami. Dowiedzieli się, jak radzić sobie z agresją oraz poznali sposoby rozładowywania złości. Zapoznali się także z nowym zagadnieniem, jakim są mediacje i negocjacje. Zrozumieli, czym jest uzależnienie od substancji psychoaktywnych, alkoholu, nikotyny oraz ich skutkach. Ponadto nauczyli się asertywności, czyli sztuki kulturalnego odmawiania w sytuacjach nacisku grupowego. Skoncentrowali się na rozwijaniu mocnych stron swojej osobowości, podnoszeniu samooceny i wiary we własne możliwości. Na zakończenie zajęć, każdy z uczestników otrzymał wyróżnienie w postaci dyplomu oraz upominków wręczonych przez dyrektor Centrum Profilaktyki- Ewę Ostrowską.
(Na spotkaniu nie wszyscy uczniowie mogli być obecni, dlatego też nagrody zostaną przekazane przez wychowawcę, kiedy wrócimy do szkoły.)

PODZIĘKOWANIEPodczas lekcji języka polskiego uczniowie klasy 6B gościli Panią Arletę Kwaśniewską – ambasadorkę aplikacji WAKELET, która w ramach ogólnopolskiego projektu ,,Zaproś mnie na swoją lekcję" pokazała uczniom ogromne możliwości i zastosowanie tej aplikacji nie tylko w szkole.
Dowiedzieliśmy się, jak się zarejestrować, zalogować, czym są kolekcje w WAKELET oraz jak – krok po kroku – je tworzyć, by uzyskać prezentacje, które można także edytować. Poznaliśmy również możliwości wykorzystania tego narzędzia podczas lekcji, indywidualnie, do celów prywatnych oraz do współpracy z innymi.
Na pewno będziemy korzystać z WAKELETA i wypróbujemy teorię w praktyce już niebawem na zajęciach języka polskiego.galeria

halas   Hałas Vb Malwina Asanowicz  Hałas Vb Patryk Wojewnik  prezentacjaHałas Vb M ChodanHAŁAS 7a IMG20210309132841  IMG 20210325 153853

 https://liblink.pl/sNueuLYnbM

Pomysły klasy VIb odnośnie projektu o hałasie.
1. Mój pomysł na walkę z hałasem to dłuższe przerwy.
Dlaczego?
- Uczniowie, gdy są 5-cio minutowe przerwy chcą jak najszybciej przedostać się do wyznaczonej sali, przez to mogą powodować ,,korkii przepychanki, starsi uczniowie denerwując się mówią coraz głośniej i robi się straszliwe zamieszanie, w skutek tego jest coraz głośniej, a hałasu chcemy uniknąć.
- Gdy są krótsze przerwy, uczniowie nie mogą wychodzić na dwór, ponieważ się spóźnią na następną lekcję. W szkole robi się gwar, bo robi się więcej uczniów. Jeżeli będą dłuższe przerwy uczniowie będą mogli wychodzić na podwórko, a tym samym będzie mniej osób w szkole i mniejszy hałas.
- Podczas krótkich przerw uczniowie, którzy chodzą na obiady, spieszą się do ustawienia w kolejce i biegając robią większy hałas. Gdy będą dłuższe przerwy, uczniowie będą mogli chodzić na obiady, bez zmartwienia, że nie zdążą spokojnie zjeść obiadu.
2. Mój pomysł na zmniejszenie hałasu w szkole jest taki by uczniowie na przerwach mogli zostać w klasach.
3. Można zrobić różne strefy na korytarzach w szkole. W tych strefach byłyby przygotowane przedmioty do spędzania wolnego czasu, np. kącik gier planszowych, kącik gimnastyczny, kącik dyskusyjny o różnych tematach, kącik teatralny, czytelniczy i tak dalej.

zolnierze wykleciŻołnierze wyklęci, żołnierze niezłomni, polskie powojenne podziemie niepodległościowe i antykomunistyczne.
Niniejsze prezentacje opracowane zostały przez uczniów kl. VIII:
1. Leszczyński Kajetan VIIIE
2. Jaroniec Szymon VIIIE

KIM BYLI CI ŻOŁNIERZE:
Byli patriotami, a spędzili najlepsze lata życia w polskich więzieniach, torturowani i poniżani. Żołnierze Wyklęci, Żołnierze Niezłomni. Zapłacili za swoje przywiązanie do ojczyzny najwyższą cenę. Byli to żołnierze podziemia niepodległościowego, wywodzący się z Armii Krajowej i Narodowych Sił Zbrojnych, którzy od roku 1944 walczyli z wojskami sowieckimi i komunistycznym aparatem terroru o niepodległą Polskę, wierni złożonej przysiędze.

Ponadto zachęcamy do obejrzenia filmów: https://ipn.gov.pl/pl/aktualnosci/66289,Zolnierze-Niezlomni-Zolnierze-Wykleci-cykl-etiud-filmowych.html

CZEŚĆ I WIECZNA CHWAŁA BOHATEROM

20210225 112507W naszej świetlicy nigdy nie jest nudno. W oczekiwaniu na lekcje lub powrót do domu możemy rozwijać się, dobrze się przy tym bawiąc: ćwiczymy swój mózg rozwiązując labirynty i inne zagadki. Najbardziej lubimy te trudne labirynty i organizujemy między sobą zawody, kto rozwiąże ich więcej ?
Lubimy także ćwiczyć cierpliwość i myślenie przestrzenne układając klocki Tetris. Już wiemy, że w marcu odbędzie się konkurs na „Mistrza układania Tetrisa”. Czekamy na niego z niecierpliwością ?
Bardzo lubimy kostki "Story Cubes", dzięki którym rozwijamy swoją kreatywność, wymyślając przeróżne historie. Najbardziej lubimy te przygodowe i dreszczykiem emocji, które zapewniają kostki z poszlakami. Nasze historie często przyjmują nieoczekiwane, ale i śmieszne zwroty akcji, dzięki którym nie nudzimy się ?
Rozwiązujemy także łamigłówki sudoku, które rewelacyjnie ćwiczą nasze szare komórki, zmuszając je do pracy „na pełnych obrotach”. W ten sposób ćwiczymy lepszą koncentrację ale i logiczne myślenie. Dodatkowo poprawne rozwiązanie sudoku daje nam poczucie wygranej i wzmacnia poczucie naszej wartości.
Ostatnio hitem w naszej świetlicy jest zabawa "Znajdź drogę", dzięki której wzmacniamy naszą pamięć i koncentrację. Osoba prowadząca zabawę ma w ręku kartonik z tabelą 4x4 kwadraty. Na kwadratach narysowana jest droga, której my nie znamy. Naszym zadaniem jest odgadnąć drogę i przejść ją do końca. Planszę do tej zabawy wykonaliśmy wspólnie z panią nauczycielką na naszej świetlicowej scenie. Zabawa ta dostarcza nam wielu emocji, gdyż osoba która nie odgadnie drogi wraca na koniec kolejki, a drogę od początku próbuje przejść inna osoba ?
Doszła do nas informacja, że któregoś dnia będzie u nas w świetlicy wybuchowo i zaleje nas lawa… Nie możemy się doczekać ? galeria

szymonZ głębokim żalem zawiadamiamy, że 22 lutego, po długiej i ciężkiej chorobie, odszedł od nas na zawsze

ŚP. Szymon Markiewicz

nasz drogi kolega i podopieczny.
Msza święta żałobna zostanie odprawiona w sobotę, 27 lutego, o godzinie 10.00, w kościele św. Brunona.
Łączymy się w bólu z Rodziną Szymona.

                                                            Pogrążeni w smutku,
                                                                 Koleżanki i Koledzy z klasy 7b
                                                              oraz Wychowawczyni

rozdanie nagrod 2021 2Pierwszy semestr dobiegł końca, więc przyszedł czas na podsumowania, a przede wszystkim nagrodzenie pracy.
Najmłodsi wrócili do szkoły, więc to oni jako pierwsi otrzymali nagrody :-)
Poniżej prezentujemy zwycięzców z klas I - III w konkursie "Dzień Dobrej Wiadomości - kartka z kalendarza" oraz Przyjaciół Pluszowego Misia.
P. S.galeria
Niestety nie wszystkie momenty wręczenia dyplomów i upominków udało się sfotografować.

wazneW związku z potwierdzeniem ogniska koronawirusa w naszej szkole, od jutra 24 lutego(środa) do 01 marca (z poniedziałkiem włącznie) 2021, wszystkie klasy edukacji wczesnoszkolnej przechodzą na tryb pracy zdalnej. W tym czasie wydawanie obiadów i praca świetlicy zostają wstrzymane. Uczniowie nie przychodzą na teren szkoły.

świetlicaWszystkim nam dobrze jest znana data 14 lutego, czyli walentynki. To szczególny dzień dla wszystkich, którzy darzą inną osobę szczególnym uczuciem. To święto miłości i przyjaźni, którego patronem jest św. Walenty. W naszej świetlicy przez cały tydzień można było poczuć walentynkową atmosferę. W tych dniach poznaliśmy historię walentynek, oraz zwyczaje walentynkowe w różnych krajach świata, rozwiązywaliśmy zagadki, rebusy i kodowanki walentynkowe, nauczyliśmy się robić koperty z serduszek i mieliśmy możliwość wykonania walentynek dla osób, które są nam bliskie. Działała również Świetlicowa Poczta Walentynkowa. Najwięcej walentynek otrzymały dziewczęta z klasy IId ? Z niecierpliwością czekamy na kolejne walentynki ? galeria

dzien walki z depresjaDepresja towarzyszy kolejnym pokoleniom a sytuacja długotrwałej izolacji społecznej nie sprzyja profilaktyce zdrowia psychicznego, zarówno u dzieci, jak i ich opiekunów.
Okazywaniu solidarności z chorymi, oswajaniu tematu chorób psychicznych oraz rozpowszechnianiu działań mających na celu wspieranie podejmowania leczenia, ma służyć obchodzony 23 lutego Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją.

Mimo iż, w ostatnich latach możemy mieć wrażenie, że częściej słyszymy, więcej wiemy na temat depresji, to każda okazja jest dobra, aby mówić, że depresję trzeba leczyć i można ją wyleczyć. Nie bójmy się konsultacji z psychologiem, psychiatrą czy podjęcia leczenia farmakologicznego (nowej generacji leki na depresję nie uzależniają!) Spójrzmy w ten sposób, jeśli ktoś zaczyna chorować na serce, nie ma wątpliwości, że zasadnym jest udanie się do kardiologa, a często przyjmowanie przepisanych leków; gdy mamy problemy z oczami, zgłaszamy się do okulisty itp. Lekarz psychiatra jest specjalistą od problemów natury psychicznej, a nieleczona depresja może być chorobą śmiertelną. Jasne, powiecie Państwo, dostęp do psychiatrów dzieci i młodzieży w naszym kraju jest ograniczony, to prawda. Na szczęście, z psychologami jest odrobinę lepiej, a to on może być pierwszą osobą, do której warto udać się po pomoc.

Co powinno zaniepokoić opiekuna? W pierwszej kolejności, istotna zmiana w stosunku do poprzedniego funkcjonowania dziecka w okresie co najmniej dwóch tygodni, obniżony nastrój, drażliwość lub niezdolność do odczuwania przyjemności i radości, zahamowanie lub spowolnienie psychoruchowe, zaburzenia rytmów biologicznych (trudności ze snem, problemy z apetytem), objawy somatyczne (np. dolegliwości bólowe) oraz lęk. Jeśli zauważasz powyższe, rozważ konsultację ze specjalistą, gdyż objawy chorobowe zależą również od wieku dziecka i etapu jego rozwoju. Problemy internalizacyjne inaczej przejawiają się u dzieci pomiędzy 1 i 2 rokiem życia, niż u nastolatków w wieku 13 – 16 lat.

Polecam również stronę fundacji "Twarze depresji", która powstała by walczyć ze stereotypami i zachęcać do leczenia https://twarzedepresji.pl

Moje drzwi są zawsze otwarte a telefon chętnie odbierany, porozmawiajmy.
Zapraszam do współpracy aby usłyszeć dzieci na czas.
Psycholog w SP7
tel. 798-617-079

głowneKlasa 6 b miała możliwość spotkać się z klasą 7 z Koziegłów k. Poznania i porozmawiania o ekologii. Spotkanie odbyło się online. Goście wraz ze swoja wychowawczynią Jolantą Przygocką opowiedzieli młodszym kolegom o etapach pracy nad projektem pt. ,,Śmieci segregujesz, siebie ratujesz, czyli postaw na 5 nie 1". Celem projektu było nakłonienie uczniów, nauczycieli, rodziców i władz gminy do zastąpienia jednego kosza na śmieci pięcioma innymi, pokazanie, że mamy wpływ na nasze środowisko. Siódmoklasiści, by uświadomić ekologicznie innych, prowadzili pogadanki w klasach, urządzili pikietę na ulicy, rozdawali ulotki i certyfikaty, odwiedzili wójta i zadali mu kilka ciekawych pytań. Również nas zachęcili do działań na rzecz środowiska. Na zakończenie zaśpiewali nam motywacyjnie: ,,Bo jak nie my to kto?". galeria

2Za nami kolejna już akcja Szkoły Dobrego Wychowania. Tym razem dotyczyła pogadanek oraz inscenizacji związanych ze znajomością i stosowaniem zasad dobrego zachowania oraz szacunku na co dzień. Oczywiście odgrywanie scenek było niemożliwe ze względu na naukę zdalną, lecz mimo wszystko wychowawcy oraz uczniowie stanęli na wysokości zadania.
Na godzinach wychowawczych klasy: 4a, 4b, 5b, 6c, 6d i 7b podjęły dyskusje z wychowankami, na temat dobrych manier oraz odpowiedniego postępowania w różnych miejscach i sytuacjach. Rozwiązywano quizy savoir-vivre, wypracowano także pomysły, m.in.: jak kulturalnie zwrócić uwagę pasażerowi, który głośno słucha muzyki; jak zachować się właściwie w miejscach publicznych czy złożyć zamówienie w restauracji.
Rezultatem tego są prezentacje klasowe( klasa 4a i 6c) oraz wspaniałe projekty- prezentacje wykonane przez uczennice: Gabrielę Mróz z klasy 6d oraz Amelię Kubach, Aleksandrę Dyduch z klasy 7b.
Ponadto część uczniów wykonała ciekawe plakaty: z klasy 4b:Amelia Górko, Oliwia Szymczak, Hanna Rawłuszko, Michał Jurga oraz z klasy 5b: Patryk Wojewnik.
Bardzo dziękujemy wszystkim zaangażowanym w naszą szkolną akcję i zapraszamy do obejrzenia efektów tej pracy.galeria

Prezentacja 1

Prezentacja 2

Prezentacja 3

Prezentacja 4

Prezentacja 5