Szkoła Podstawowa nr 7 im. J. Korczaka w Giżycku otrzymała dofinansowanie w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025” w łącznej kwocie 15 000 zł. Zgodnie z wytycznymi programu środki finansowe zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup nowości książkowych oraz elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej, a także promocję czytelnictwa.
Dzisiaj nasi zerówkowicze ze Szkoły Podstawowej nr 7 im. Janusza Korczaka w Giżycku obchodzili z panią Moniką Koniuszewską PUMPKIN DAY 🎃 Przepiękne dynie powstały metodą "owocowego stempla". Na koniec zatańczyli do piosenki Pumpkin Song i zrobili pamiątkowe zdjęcie. Nie zabrakło słodkiej niespodzianki dla każdego.
Uczniowie klasy 5b wraz z wychowawczynią postanowili włączyć się do międzynarodowej akcji „Przerwa na czytanie” i 19 października zjawili się w szkole ze swoimi ulubionymi książkami, aby poczytać je wspólnie na przerwie w polonistycznej pracowni. Lektury były rozmaite: od „Mikołajka”, „Akademię pana Kleksa”, „Pinokia” po „Opowieść wigilijną” , „Tajemniczy ogród”, a nawet „Pana Tadeusza”! Ważnym elementem tej akcji było wykonanie przez klasę plakatów promujących czytelnictwo. I tu uczniowie klasy 5b stanęli na wysokości zadania, tworząc w zespołach na godzinie wychowawczej swoje plakaty oraz wymyślając hasła do nich. Dwie najlepsze prace wyłoniono na konkurs. Hasła, które spodobały się nam najbardziej to: „Lepiej uzależnić się od książek, niż od komputera” oraz „ Książka to twój najlepszy, niezawodny przyjaciel”. Naszej wychowawczyni spodobało się natomiast hasło: „Czytam, więc jestem”. Pozdrawiamy serdecznie wszystkich miłośników książek! Zapamiętajcie mądre słowa Józefa Czechowicza: „Kto czyta - żyje wielokrotnie. Kto zaś z książkami obcować nie chce, na jeden żywot jest skazany”.
25 października 2023 r. uczniowie z klas drugich uczestniczyli w Szkolnym konkursie wiedzy o ruchu drogowym. Uczestnicy mieli za zadanie rozwiązać test, w którym wykazali się dużą wiedzą na temat zasad poruszania się po drogach, korzystania z przejścia dla pieszych, znajomością numerów alarmowych oraz rozpoznawaniem podstawowych znaków drogowych. Wyniki przedstawiają się następująco:
I miejsce – Kacper Kurmiłowicz kl. 2 b
II miejsce – Hubert Kułakowski kl. 2 a , Anna Janczewska kl. 2 c
III miejsce – Patryk Jasiński kl. 2 a , Franciszek Sojko kl. 2 a
Gratulujemy ogromnej wiedzy i życzymy bezpiecznego poruszania się po drogach.
Uczestnicy zajęć mieli okazję zacząć przygodę z programowaniem trasy robota w taki sposób, aby zatrzymywał się i zmieniał kolor na polach będących wynikami kolejnych działań zamieszczonych w karcie pracy.