87 428 90 60  
sekretariat@sp7.gizycko.pl

ul.Wodociągowa 8
11-500 Giżycko

Informacje o szkole

oferta szkoły, dokumenty, projekty, przetargi, ...

Informacje dla uczniów i rodziców

świetlica, opłaty, nauczyciele, rekrutacja, konkursy, pedagog, psycholog, logopeda, ...

Poznaj Polskę

Biblioteka

Informacja o działalności szkolnej biblioteki

Dalej

Matematyka

Informacja o konkursach matematycznych

Dalej

100 lat

Informacja o działaniach na 100-lecie Niepodległej

Dalej

MZNJUiRG

Międzyszkolny Zespół Nauczania Języka Ukraińskiego i Religii Greckokatolickiej

Dalej

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

2.0

Szkoła Podstawowa nr 7 im. J. Korczaka w Giżycku otrzymała dofinansowanie w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025” w łącznej kwocie 15 000 zł. Zgodnie z wytycznymi programu środki finansowe zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup nowości książkowych oraz elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej, a także promocję czytelnictwa.

Czytaj dalej

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201

socjoW pierwszym semestrze, nasza Szkoła nawiązała współpracę z giżyckim Centrum Profilaktyki Uzależnień i Integracji Społecznej. Efektem tego były zorganizowane zajęcia pozalekcyjne, skierowane do dzieci i młodzieży w zakresie profilaktyki uzależnień od środków psychoaktywnych. Głównym celem było: zwiększenie poziomu wiedzy na temat problemów związanych z używaniem środków psychoaktywnych i możliwości zapobiegania zjawisku oraz poinformowanie o szkodliwości środków i substancji, których używanie może prowadzić do narkomanii. Ze względu na pandemię wirusa, większość zajęć odbyła się w sposób zdalny. Podczas spotkań uczniowie nauczyli się rozpoznawać i nazywać emocje oraz odpowiednio reagować w sytuacjach konfliktów z rówieśnikami. Dowiedzieli się, jak radzić sobie z agresją oraz poznali sposoby rozładowywania złości. Zapoznali się także z nowym zagadnieniem, jakim są mediacje i negocjacje. Zrozumieli, czym jest uzależnienie od substancji psychoaktywnych, alkoholu, nikotyny oraz ich skutkach. Ponadto nauczyli się asertywności, czyli sztuki kulturalnego odmawiania w sytuacjach nacisku grupowego. Skoncentrowali się na rozwijaniu mocnych stron swojej osobowości, podnoszeniu samooceny i wiary we własne możliwości. Na zakończenie zajęć, każdy z uczestników otrzymał wyróżnienie w postaci dyplomu oraz upominków wręczonych przez dyrektor Centrum Profilaktyki- Ewę Ostrowską.
(Na spotkaniu nie wszyscy uczniowie mogli być obecni, dlatego też nagrody zostaną przekazane przez wychowawcę, kiedy wrócimy do szkoły.)

PODZIĘKOWANIEPodczas lekcji języka polskiego uczniowie klasy 6B gościli Panią Arletę Kwaśniewską – ambasadorkę aplikacji WAKELET, która w ramach ogólnopolskiego projektu ,,Zaproś mnie na swoją lekcję" pokazała uczniom ogromne możliwości i zastosowanie tej aplikacji nie tylko w szkole.
Dowiedzieliśmy się, jak się zarejestrować, zalogować, czym są kolekcje w WAKELET oraz jak – krok po kroku – je tworzyć, by uzyskać prezentacje, które można także edytować. Poznaliśmy również możliwości wykorzystania tego narzędzia podczas lekcji, indywidualnie, do celów prywatnych oraz do współpracy z innymi.
Na pewno będziemy korzystać z WAKELETA i wypróbujemy teorię w praktyce już niebawem na zajęciach języka polskiego.galeria

zolnierze wykleciŻołnierze wyklęci, żołnierze niezłomni, polskie powojenne podziemie niepodległościowe i antykomunistyczne.
Niniejsze prezentacje opracowane zostały przez uczniów kl. VIII:
1. Leszczyński Kajetan VIIIE
2. Jaroniec Szymon VIIIE

KIM BYLI CI ŻOŁNIERZE:
Byli patriotami, a spędzili najlepsze lata życia w polskich więzieniach, torturowani i poniżani. Żołnierze Wyklęci, Żołnierze Niezłomni. Zapłacili za swoje przywiązanie do ojczyzny najwyższą cenę. Byli to żołnierze podziemia niepodległościowego, wywodzący się z Armii Krajowej i Narodowych Sił Zbrojnych, którzy od roku 1944 walczyli z wojskami sowieckimi i komunistycznym aparatem terroru o niepodległą Polskę, wierni złożonej przysiędze.

Ponadto zachęcamy do obejrzenia filmów: https://ipn.gov.pl/pl/aktualnosci/66289,Zolnierze-Niezlomni-Zolnierze-Wykleci-cykl-etiud-filmowych.html

CZEŚĆ I WIECZNA CHWAŁA BOHATEROM

halas   Hałas Vb Malwina Asanowicz  Hałas Vb Patryk Wojewnik  prezentacjaHałas Vb M ChodanHAŁAS 7a IMG20210309132841  IMG 20210325 153853

 https://liblink.pl/sNueuLYnbM

Pomysły klasy VIb odnośnie projektu o hałasie.
1. Mój pomysł na walkę z hałasem to dłuższe przerwy.
Dlaczego?
- Uczniowie, gdy są 5-cio minutowe przerwy chcą jak najszybciej przedostać się do wyznaczonej sali, przez to mogą powodować ,,korkii przepychanki, starsi uczniowie denerwując się mówią coraz głośniej i robi się straszliwe zamieszanie, w skutek tego jest coraz głośniej, a hałasu chcemy uniknąć.
- Gdy są krótsze przerwy, uczniowie nie mogą wychodzić na dwór, ponieważ się spóźnią na następną lekcję. W szkole robi się gwar, bo robi się więcej uczniów. Jeżeli będą dłuższe przerwy uczniowie będą mogli wychodzić na podwórko, a tym samym będzie mniej osób w szkole i mniejszy hałas.
- Podczas krótkich przerw uczniowie, którzy chodzą na obiady, spieszą się do ustawienia w kolejce i biegając robią większy hałas. Gdy będą dłuższe przerwy, uczniowie będą mogli chodzić na obiady, bez zmartwienia, że nie zdążą spokojnie zjeść obiadu.
2. Mój pomysł na zmniejszenie hałasu w szkole jest taki by uczniowie na przerwach mogli zostać w klasach.
3. Można zrobić różne strefy na korytarzach w szkole. W tych strefach byłyby przygotowane przedmioty do spędzania wolnego czasu, np. kącik gier planszowych, kącik gimnastyczny, kącik dyskusyjny o różnych tematach, kącik teatralny, czytelniczy i tak dalej.

20210225 112507W naszej świetlicy nigdy nie jest nudno. W oczekiwaniu na lekcje lub powrót do domu możemy rozwijać się, dobrze się przy tym bawiąc: ćwiczymy swój mózg rozwiązując labirynty i inne zagadki. Najbardziej lubimy te trudne labirynty i organizujemy między sobą zawody, kto rozwiąże ich więcej ?
Lubimy także ćwiczyć cierpliwość i myślenie przestrzenne układając klocki Tetris. Już wiemy, że w marcu odbędzie się konkurs na „Mistrza układania Tetrisa”. Czekamy na niego z niecierpliwością ?
Bardzo lubimy kostki "Story Cubes", dzięki którym rozwijamy swoją kreatywność, wymyślając przeróżne historie. Najbardziej lubimy te przygodowe i dreszczykiem emocji, które zapewniają kostki z poszlakami. Nasze historie często przyjmują nieoczekiwane, ale i śmieszne zwroty akcji, dzięki którym nie nudzimy się ?
Rozwiązujemy także łamigłówki sudoku, które rewelacyjnie ćwiczą nasze szare komórki, zmuszając je do pracy „na pełnych obrotach”. W ten sposób ćwiczymy lepszą koncentrację ale i logiczne myślenie. Dodatkowo poprawne rozwiązanie sudoku daje nam poczucie wygranej i wzmacnia poczucie naszej wartości.
Ostatnio hitem w naszej świetlicy jest zabawa "Znajdź drogę", dzięki której wzmacniamy naszą pamięć i koncentrację. Osoba prowadząca zabawę ma w ręku kartonik z tabelą 4x4 kwadraty. Na kwadratach narysowana jest droga, której my nie znamy. Naszym zadaniem jest odgadnąć drogę i przejść ją do końca. Planszę do tej zabawy wykonaliśmy wspólnie z panią nauczycielką na naszej świetlicowej scenie. Zabawa ta dostarcza nam wielu emocji, gdyż osoba która nie odgadnie drogi wraca na koniec kolejki, a drogę od początku próbuje przejść inna osoba ?
Doszła do nas informacja, że któregoś dnia będzie u nas w świetlicy wybuchowo i zaleje nas lawa… Nie możemy się doczekać ? galeria

Dyrekcja szkoły

person1

Ewa Kamińska

Dyrektor
person2

Dariusz Pstrak

wicedyrektor
person3

Paweł Kordowski

wicedyrektor - zajmuje się sprawami klas 1 - 4