Szkoła Podstawowa nr 7 im. J. Korczaka w Giżycku otrzymała dofinansowanie w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025” w łącznej kwocie 15 000 zł. Zgodnie z wytycznymi programu środki finansowe zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup nowości książkowych oraz elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej, a także promocję czytelnictwa.
W piątek 16 grudnia klasa V D była na wycieczce w Olsztynie. Najpierw odwiedziliśmy planetarium, w którym oglądaliśmy najbliższe nam planety i ich księżyce. Później wyskakaliśmy się w parku trampolin, a na deser oglądaliśmy przepiękną opowieść wigilijną inspirowaną mazurskim folklorem „Pora jeziora” w olsztyńskiej filharmonii. Było fantastycznie!
Uczniowie z klasy 2 a uczestniczyli w warsztatach plastyczno- technicznych, podczas których wykonali świąteczne bombki. Pod kierunkiem pani instruktor powstały piękne bombki oraz rysunki – zdrapki. Po pracy był czas na zabawę w Miejskiej Dżungli. Zapraszamy do galerii.
Uczniowie z klasy 2 a na zajęciach rozwijających zainteresowania plastyczne wykonali stroiki świąteczne, które będą sprzedawane podczas kiermaszu w czwartek. W pracy pomagali im rodzice i wychowawczyni.
Choć mikołajki już za nami, wciąż żywe jest wspomnienie o nich, bo wokół coraz bardziej świąteczny nastrój. Każdy chyba z utęsknieniem czeka już na Wigilię, prezenty, odwiedziny Świętego Mikołaja i odpoczynek od szkoły. 8 grudnia do klasy IVB zawitał Św. Mikołaj, a nawet dwóch Mikołajów! Oczywiście wszyscy byli grzeczni, więc każdy dostał prezent. Nie zabrakło też słodkości i owoców na stołach, o co zadbali nasi rodzice. Specjalnie na tę okazję przygotowaliśmy bożonarodzeniowy quiz, aby wzbogacić nieco naszą wiedzę na temat tradycji świątecznych. Teraz już wiemy, czym jest kutia, kiedy powinno się stroić choinkę i zasiadać do wigilijnej wieczerzy. A czy wiecie, że Boże Narodzenie na Ukrainie jest obchodzone 7 stycznia! Jak zwykle to, co miłe, niestety szybko mija. Tak było i tym razem. Nasze mikołajki zakończyliśmy śpiewająco, czyli wspólnym kolędowaniem. Teraz czekamy na klasową wigilię.
W dniach 18.11.2022r.- 5.12.2022r. w naszej szkole odbyły się zajęcia Programu Profilaktycznego NOE przeznaczone dla uczniów klas ósmych. Program udało się zrealizować dzieki wsparciu Centrum Profilaktyki Uzależnien i Integracji Społecznej oraz ze środków Budżetu Państwa – Rządowego Programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań "Razem Bezpieczniej” im. Władysława Stasiaka na lata 2022-2024 Cel programu :
1. Szeroko rozumiana profilaktyka uzależnienia od substancji psychoaktywnych zmieniających świadomość oraz od zachowań destrukcyjnych. 2. Przedstawienie działania alkoholu i innych substancji oraz konsekwencji ich zażywania i nadużywania, opis procesu prowadzącego do uzależnienia, informacje dotyczące choroby alkoholowej. 3. Ćwiczenie umiejętności odmawiania i podejmowania świadomych decyzji dotyczących używania substancji uzależniających i opierania się naciskowi grupy. 4. Proponowanie pełnej abstynencji, tzn. zachęcanie do powstrzymywania się do czasu pełnoletności od spożywania alkoholu i palenia papierosów, od zażywania wszelkiego rodzaju narkotyków jak również zachowan destrukcyjnych.
Głównym kierunkiem działania, założeniem i oczekiwaniem programu była informacja że, Alkohol Oszukuje, tzn. wywiera podstępny wpływ na umysł człowieka i podsuwa fałszywe przekonania na swój temat, które utrudniają sprawowanie kontroli nad spożywaniem napojów alkoholowych. Czasem człowiek sięga po alkohol właśnie po to, by oszukać samego siebie- gdy ma realne problemy, pije by o nich zapomnieć. Można nauczyć się różnych rzeczy, które będą potrzebne do radzenia sobie z życiem bez pomocy alkoholu i do znajdowania trzeźwych przyjemności. Spotkanie prowadzili:
1. mgr Ewa Kowalczyk- pedagog szkolny w Szkole Podstawowej nr 7 w Giżycku, psychoterapeuta dziecka i rodziny, lider zespołu Programu Profilaktycznego NOE 2. mgr Lilla Harasim - pedagog, socjoterapeuta, lider Programu Profilaktycznego NOE 3. Piotr Pułjanowski- realizator Programu Profilaktycznego NOE
Uczniowie odgrywali scenki, żywo reagowali na przekazywane informacje. Po spotkaniu każdy wypełniał kartę ewaluacyjną. Uczniowie wysoko ocenili spotkanie.