Szkoła Podstawowa nr 7 im. J. Korczaka w Giżycku otrzymała dofinansowanie w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025” w łącznej kwocie 15 000 zł. Zgodnie z wytycznymi programu środki finansowe zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup nowości książkowych oraz elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej, a także promocję czytelnictwa.
Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201
Kolejne sukcesy sportowe Maksymiliana Nowaka z klasy 4 b. Na XVII Ogólnopolskich Zawodach Pływackich O Puchar Burmistrza Miasta Giżycko. Maksymilian zdobył w 4 startach 4 medale, złoto - 100 dowolny, 50 motylkowy, srebro - 200 dowolnym oraz brąz - 100 grzbietem. Za zdobyte wyniki uplasował się na drugim miejscu w klasyfikacji ogólnej, zdobywając tym samym Puchar Burmistrza.
Siódemka wystartowała w konkursie #Ale Akcja z Pekao, uczniowie z klas VIII pokazali w nagranym filmiku, że koszykówka jest dla każdego! Czekamy na rozstrzygnięcie pierwszego etapu. Trzymajcie kciuki.
Uczniowie na zajęciach dodatkowych z podstaw kodowania uczą się programowania dronów, zakupionych z projektu Laboratoria Przyszłości. Drony, które posiadamy w szkole pozwalają na naukę programowania w językach Scratch, Python i Swift. Zajęcia z wykorzystaniem dronów rozwijają u uczniów najbardziej potrzebne w XXI wieku kompetencje takie jak logiczne myślenie, planowanie czy analiza.
Jak co roku nasza szkoła wzięła udział w akcji BohaterON- włącz historię, która ma na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego. Warunkiem udziału w projekcie było przeprowadzenie zajęć o Powstaniu Warszawskim według scenariusza zaproponowanego przez autorów akcji. Takie lekcje zorganizowali nauczyciele historii w czterech klasach ósmych. Uczniowie obejrzeli film z cyklu „Co za historia” a następnie przygotowali infografiki dotyczące zagadnień związanych z Powstaniem Warszawskim. Przedstawienie tematu w przystępny, jasny i przykuwający uwagę sposób, było nie lada wyzwaniem. W poprzednich latach uczniowie wykonywali też kartki – laurki dla Powstańców. Obecnie zastąpiły je wpisy na portalu www. dumnizpowstancow.pl. Jest to nowe, wirtualne miejsce pamięci o Powstańcach i Powstaniu Warszawskim. W imieniu społeczności szkolnej wpis zamieściła kl. 8h. „Kochani Powstańcy Warszawscy. Chcemy Wam serdecznie podziękować za Waszą niezwykłą wytrwałość i odwagę; za to, iż gdy nie było nadziei uparcie walczyliście do ostatniej kropli krwi.” Serdecznie dziękujemy za zaangażowanie nauczycielom historii oraz ósmoklasistom.
Jeśli słyszycie nieco więcej hałasu w sali, w której mamy lekcję języka polskiego, to nie obawiajcie się, że rozrabiamy. My bardzo ciężko grywalizujemy ze sobą. Podzieleni na cztery grupy: Zielonych, Czerwonych, Fioletowych i Niebieskich, zdobywamy punkty podczas omawiania lektury ,,Chłopcy z Placu Broni". Mieliśmy już bitwę na pytania! Amunicją były kulki z papieru, na których zapisaliśmy wcześniej zagadki dla przeciwników. Zabawa była przednia. A ile zgromadziliśmy przy okazji wiedzy na temat książki! Dzisiaj rozwiązywaliśmy zadania na stacjach zadaniowych. Och, ileż to trzeba było naszukać się informacji w książce, ile w Internecie, ile razy udowodnić, że dobrze poznaliśmy utwór, żeby otrzymać kolejne punkty. Napociliśmy się nieźle. Ciekawe, co jutro Pani wymyśli? Ciekawe, która drużyna zwycięży? A Wy, którą obstawiacie?