87 428 90 60  
sekretariat@sp7.gizycko.pl

ul.Wodociągowa 8
11-500 Giżycko

Informacje o szkole

oferta szkoły, dokumenty, projekty, przetargi, ...

Informacje dla uczniów i rodziców

świetlica, opłaty, nauczyciele, rekrutacja, konkursy, pedagog, psycholog, logopeda, ...

Poznaj Polskę

Biblioteka

Informacja o działalności szkolnej biblioteki

Dalej

Matematyka

Informacja o konkursach matematycznych

Dalej

100 lat

Informacja o działaniach na 100-lecie Niepodległej

Dalej

MZNJUiRG

Międzyszkolny Zespół Nauczania Języka Ukraińskiego i Religii Greckokatolickiej

Dalej

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa

2.0

Szkoła Podstawowa nr 7 im. J. Korczaka w Giżycku otrzymała dofinansowanie w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021 – 2025” w łącznej kwocie 15 000 zł. Zgodnie z wytycznymi programu środki finansowe zostaną przeznaczone przede wszystkim na zakup nowości książkowych oraz elementów wyposażenia do biblioteki szkolnej, a także promocję czytelnictwa.

Czytaj dalej

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /templates/dd_speedtruck_109/functions.php on line 201

zolnierze wykleciŻołnierze wyklęci, żołnierze niezłomni, polskie powojenne podziemie niepodległościowe i antykomunistyczne.
Niniejsze prezentacje opracowane zostały przez uczniów kl. VIII:
1. Leszczyński Kajetan VIIIE
2. Jaroniec Szymon VIIIE

KIM BYLI CI ŻOŁNIERZE:
Byli patriotami, a spędzili najlepsze lata życia w polskich więzieniach, torturowani i poniżani. Żołnierze Wyklęci, Żołnierze Niezłomni. Zapłacili za swoje przywiązanie do ojczyzny najwyższą cenę. Byli to żołnierze podziemia niepodległościowego, wywodzący się z Armii Krajowej i Narodowych Sił Zbrojnych, którzy od roku 1944 walczyli z wojskami sowieckimi i komunistycznym aparatem terroru o niepodległą Polskę, wierni złożonej przysiędze.

Ponadto zachęcamy do obejrzenia filmów: https://ipn.gov.pl/pl/aktualnosci/66289,Zolnierze-Niezlomni-Zolnierze-Wykleci-cykl-etiud-filmowych.html

CZEŚĆ I WIECZNA CHWAŁA BOHATEROM

20210225 112507W naszej świetlicy nigdy nie jest nudno. W oczekiwaniu na lekcje lub powrót do domu możemy rozwijać się, dobrze się przy tym bawiąc: ćwiczymy swój mózg rozwiązując labirynty i inne zagadki. Najbardziej lubimy te trudne labirynty i organizujemy między sobą zawody, kto rozwiąże ich więcej ?
Lubimy także ćwiczyć cierpliwość i myślenie przestrzenne układając klocki Tetris. Już wiemy, że w marcu odbędzie się konkurs na „Mistrza układania Tetrisa”. Czekamy na niego z niecierpliwością ?
Bardzo lubimy kostki "Story Cubes", dzięki którym rozwijamy swoją kreatywność, wymyślając przeróżne historie. Najbardziej lubimy te przygodowe i dreszczykiem emocji, które zapewniają kostki z poszlakami. Nasze historie często przyjmują nieoczekiwane, ale i śmieszne zwroty akcji, dzięki którym nie nudzimy się ?
Rozwiązujemy także łamigłówki sudoku, które rewelacyjnie ćwiczą nasze szare komórki, zmuszając je do pracy „na pełnych obrotach”. W ten sposób ćwiczymy lepszą koncentrację ale i logiczne myślenie. Dodatkowo poprawne rozwiązanie sudoku daje nam poczucie wygranej i wzmacnia poczucie naszej wartości.
Ostatnio hitem w naszej świetlicy jest zabawa "Znajdź drogę", dzięki której wzmacniamy naszą pamięć i koncentrację. Osoba prowadząca zabawę ma w ręku kartonik z tabelą 4x4 kwadraty. Na kwadratach narysowana jest droga, której my nie znamy. Naszym zadaniem jest odgadnąć drogę i przejść ją do końca. Planszę do tej zabawy wykonaliśmy wspólnie z panią nauczycielką na naszej świetlicowej scenie. Zabawa ta dostarcza nam wielu emocji, gdyż osoba która nie odgadnie drogi wraca na koniec kolejki, a drogę od początku próbuje przejść inna osoba ?
Doszła do nas informacja, że któregoś dnia będzie u nas w świetlicy wybuchowo i zaleje nas lawa… Nie możemy się doczekać ? galeria

wazneW związku z potwierdzeniem ogniska koronawirusa w naszej szkole, od jutra 24 lutego(środa) do 01 marca (z poniedziałkiem włącznie) 2021, wszystkie klasy edukacji wczesnoszkolnej przechodzą na tryb pracy zdalnej. W tym czasie wydawanie obiadów i praca świetlicy zostają wstrzymane. Uczniowie nie przychodzą na teren szkoły.

szymonZ głębokim żalem zawiadamiamy, że 22 lutego, po długiej i ciężkiej chorobie, odszedł od nas na zawsze

ŚP. Szymon Markiewicz

nasz drogi kolega i podopieczny.
Msza święta żałobna zostanie odprawiona w sobotę, 27 lutego, o godzinie 10.00, w kościele św. Brunona.
Łączymy się w bólu z Rodziną Szymona.

                                                            Pogrążeni w smutku,
                                                                 Koleżanki i Koledzy z klasy 7b
                                                              oraz Wychowawczyni

dzien walki z depresjaDepresja towarzyszy kolejnym pokoleniom a sytuacja długotrwałej izolacji społecznej nie sprzyja profilaktyce zdrowia psychicznego, zarówno u dzieci, jak i ich opiekunów.
Okazywaniu solidarności z chorymi, oswajaniu tematu chorób psychicznych oraz rozpowszechnianiu działań mających na celu wspieranie podejmowania leczenia, ma służyć obchodzony 23 lutego Ogólnopolski Dzień Walki z Depresją.

Mimo iż, w ostatnich latach możemy mieć wrażenie, że częściej słyszymy, więcej wiemy na temat depresji, to każda okazja jest dobra, aby mówić, że depresję trzeba leczyć i można ją wyleczyć. Nie bójmy się konsultacji z psychologiem, psychiatrą czy podjęcia leczenia farmakologicznego (nowej generacji leki na depresję nie uzależniają!) Spójrzmy w ten sposób, jeśli ktoś zaczyna chorować na serce, nie ma wątpliwości, że zasadnym jest udanie się do kardiologa, a często przyjmowanie przepisanych leków; gdy mamy problemy z oczami, zgłaszamy się do okulisty itp. Lekarz psychiatra jest specjalistą od problemów natury psychicznej, a nieleczona depresja może być chorobą śmiertelną. Jasne, powiecie Państwo, dostęp do psychiatrów dzieci i młodzieży w naszym kraju jest ograniczony, to prawda. Na szczęście, z psychologami jest odrobinę lepiej, a to on może być pierwszą osobą, do której warto udać się po pomoc.

Co powinno zaniepokoić opiekuna? W pierwszej kolejności, istotna zmiana w stosunku do poprzedniego funkcjonowania dziecka w okresie co najmniej dwóch tygodni, obniżony nastrój, drażliwość lub niezdolność do odczuwania przyjemności i radości, zahamowanie lub spowolnienie psychoruchowe, zaburzenia rytmów biologicznych (trudności ze snem, problemy z apetytem), objawy somatyczne (np. dolegliwości bólowe) oraz lęk. Jeśli zauważasz powyższe, rozważ konsultację ze specjalistą, gdyż objawy chorobowe zależą również od wieku dziecka i etapu jego rozwoju. Problemy internalizacyjne inaczej przejawiają się u dzieci pomiędzy 1 i 2 rokiem życia, niż u nastolatków w wieku 13 – 16 lat.

Polecam również stronę fundacji "Twarze depresji", która powstała by walczyć ze stereotypami i zachęcać do leczenia https://twarzedepresji.pl

Moje drzwi są zawsze otwarte a telefon chętnie odbierany, porozmawiajmy.
Zapraszam do współpracy aby usłyszeć dzieci na czas.
Psycholog w SP7
tel. 798-617-079

Dyrekcja szkoły

person1

Ewa Kamińska

Dyrektor
person2

Dariusz Pstrak

wicedyrektor
person3

Paweł Kordowski

wicedyrektor - zajmuje się sprawami klas 1 - 4