Ruszył nabór do klas pierwszych oraz oddziału przedszkolnego naszej szkoły.
Jeżeli rodzic/prawny opiekun chce zapisać dziecko do szkoły/oddziału przedszkolnego w obwodzie w którym mieszka, wystarczy, że wypełni wniosek/Zgłoszenie do szkoły dziecka zamieszkałego w obwodzie szkoły lub wniosek o przyjęcie do oddziału przedszkolnego
– dostępny na stronie w zakładce „Nabór 2022/2023”, wydrukuje go i wraz z oświadczeniem o miejscu zamieszkania złoży w sekretariacie szkoły obwodowej.
W tym przypadku dziecko nie musi spełniać żadnych kryteriów, ponieważ do szkoły obwodowej będzie przyjęte z urzędu.
21 czerwca w szkole odbyły się dwa spotkania z klasami I-III i IV-VIII w ramach, których Jakub Mikielewicz - młodszy ratownik MOPR przeprowadził w SP7 szkolenie z pierwszej pomocy.
W bieżącym roku szkolnym uczniowie z klasy I a i I b pod kierunkiem nauczycielek: Małgorzaty Szabłowskiej, Moniki Ostrowskiej i Ewy Kostun zapoznali się z zasadami bezpieczeństwa w szkole, na drodze, w domu, w Internecie oraz podczas zabaw z rówieśnikami. Uczyli się jak panować nad emocjami i jak we właściwy sposób reagować na trudne sytuacje. Program zakończył się testem, do którego przystąpili wszyscy uczestnicy. Była to już XIII edycja programu Akademia Bezpiecznego Puchatka i nasza szkoła otrzymała certyfikat potwierdzający udział w tej akcji, a każdy uczeń otrzymał dyplom.
Wczesnym,poniedziałkowym rankiem, 13 czerwca wyruszyliśmy w stronę powiatu kartuskiego. Wśród pięknych krajobrazów półwyspu Mausz spędziliśmy dwa; bogate w przygody dni. Pontony, budowanie tratw, strzelanie z łuków, wymagały od nas myślenia, planowania, skupienia, koordynacji działań i współpracy. Okazało się, że te cechy i umiejętności posiadamy, za co bardzo chwalili nas instruktorzy. Być w okolicach Gdańska i nie widzieć polskiego morza? Ostatni dzień naszej wyprawy spędziliśmy na plaży w Brzeźnie. Słońce, piasek, jod i lekko wzburzone Morze Bałtyk, pozwoliło nam się zrelaksować i docenić piękno naszego kraju. Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do tego, by nasza wyprawa była tak bezpieczna i udana. Już planujemy wyprawę na przyszły rok.
Na matematyce można łączyć i rozwijać różne aktywności – kreatywność, samodzielność, uczenie na błędach, współpracę, planowanie. Tak było w VI b. Uczniowie uczyli się własności brył, sposobów obliczania pola i objętości, programowania – budując miasteczko dla robota Ozobota. Grupy dzieci rysowały siatki brył, sklejały je tworząc domki. Tworzyły dekoracje miasteczka. Część zajmowała się programowaniem drogi dla Ozobota. Nie obyło się bez pomyłek, ale one zostały skorygowane, gdy okazało się np. że kod narysowany odwrotnie nie działa :) Część tworzyła bank pytań i odpowiedzi na temat budowy i właściwości brył. Należało odpowiedzieć na pytanie w czasie jazdy Ozobota. Dzieciom takie lekcje podobały się. Każde mogło wnieść swój wkład w pracę na miarę swoich możliwości.